Nicușor Dan explică de ce avem noaptea semafoarele pe roșu, deşi străzile sunt libere: Sistemul inteligent de trafic nu mai funcționează

Nicușor Dan explică de ce avem noaptea semafoarele pe roșu, deşi străzile sunt libere: Sistemul inteligent de trafic nu mai funcționează

Șoferii care circulă prin București se confruntă de o vreme, noaptea, cu situație neplăcută: deși străzile sunt goale, semafoarele se schimbă în culoarea roșie.

Motivul? Sistemul de semaforizare inteligentă nu mai funcționează în momentul de față, pentru că nu i s-a mai făcut mentenantă, a declarat primarul Capitalei, Nicușor Dan.

"Semafoarele sunt pe roșu noaptea, când traficul este liber, pentru că a existat un sistem de semaforizare inteligentă căruia nu i s-a mai făcut mentenantă și care nu mai funcționează în momentul de față. Tehnologia este deja depășită.

Pe scurt, nu se mai conectează semaforul cu serverul central, senzorul care preia măsurătorile de trafic nu mai funcționează", a spus primarul Capitalei, miercuri seara, la Digi24.

ADVERTISING

Sistemul, care a fost cumpărat pe bani mulți, nu mai funcționează la parametri normali, iar pentru achizițiile făcute de fostele administrații nu s-a plătit și mentenanța, a subliniat Nicușor Dan.

"Administrațiile trecute au cumpărat de zeci de milioane, pentru că dacă cumperi de zeci de milioane, uneori ești fericit. Probabil că a furat cineva la achizițiile astea. Dar urgențele pentru mine sunt să țin pe linia de plutire acest sistem care a pornit cu datorii de 2,5 miliarde. (…) Au fost cumpărate sisteme, dar nu s-a plătit și mentenanța", a declarat primarul.

Nicușor Dan promite management inteligent al traficului din București în 2 ani

La finalul anului trecut, primărul general al Capitalei, Nicușor Dan, promitea că în circa 2 ani Bucureștiul va avea un ”sistem complet de management al traficului”.

ADVERTISING

”Smart City înseamnă noi tehnologii. Suntem într-o situație fericită. Începe un nou exercițiu financiar european. Și există și voinţa la nivelul UE, dar și voința autorității naționale și a autorității locale pentru a colabora pentru soluții inteligente.

Bucureștiul are nevoie de o soluție inteligentă – e o promisiune pe care o vom realiza foarte curând, în 2 ani estimez din momentul acesta – pentru ceea ce înseamnă semaforizare. Adică un sistem complet de management al traficului, corelat cu transportul public”, a precizat Nicușor Dan.

Cum stă Bucureștiul acum la semaforizare inteligentă

Prin 2007, Primăria Capitalei a plătit – cu bani împrumutați de la Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare (BERD) – compania UTI să instaleze un sistem inteligent de semaforizare.

ADVERTISING

Până în 2009, acest sistem a fost instalat in aproape un sfert dintre intersecțiile semaforizate ale Bucureștiului. Apoi a fost instalat parțial și în alte circa 170 de intersecții.

Dar în 2015 acest sistem – care era administrat de UTI de la sediul propriu – a picat. Și a rămas nefuncțional mai bine de un an.

Ulterior, PMB a negociat cu UTI pentru realizarea de reparații și pentru mentenanță. Iar privații au repus parțial în funcțiune sistemul.

În 2017, însă, Gabriela Firea a susținut că societatea UTI – fondată de omul de afaceri Tiberiu Urdăreanu – căpușează bugetul Capitalei și încasează bani mulți pentru lucrări de slabă calitate.

UTI a reacționat prin comunicate de presă, susținând că și-a făcut treaba.

Până la urmă, de managementul traficului a ajuns să se ocupe Compania Municipală de Managementul Traficului SA.

Citește articolele zilei pe SpotMedia.ro


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇