Nicușor Dan anunță un master plan pentru piste de biciclete. De ce abia acum, la ce ne ajută el și când vom avea, într-adevăr, noi trasee pe care să pedalăm, în Capitală

Nicușor Dan anunță un master plan pentru piste de biciclete. De ce abia acum, la ce ne ajută el și când vom avea, într-adevăr, noi trasee pe care să pedalăm, în Capitală
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Nicușor Dan anunță că PMB a atribuit un contract de 530.000 de lei fără TVA pentru realizarea, în următoarele 12 luni, a unui „master plan pentru piste de biciclete la nivelul Municipiului București”.

„Prin acest document strategic, vor fi stabilite direcțiile de dezvoltare a infrastructurii aferente utilizării bicicletei ca mod de transport alternativ urban și vor fi identificate traseele optime pentru realizarea unei rețele extinse de piste pentru a încuraja utilizarea bicicletei, concomitent cu crearea infrastructurii necesare.

(...) rețeaua de piste pentru biciclete va trebui să fie conectată cu pistele deja existente sau în curs de execuție și să facă legătura între zonele rezidențiale și zonele principale de interes precum locuri de muncă, de educație, zone comerciale, instituții, dar și cu localitățile și platformele industriale limitrofe Capitalei.

De asemenea, se va ține cont și de amplasarea zonelor de interes turistic, atât cele cunoscute, cât și cele cu potențial de dezvoltare, precum și de amplasarea zonelor de agrement și recreere.

Master planul va cuprinde și valoarea investițiilor pentru implementarea viitoarei rețele extinse și va identifica posibile surse de finanțare”, se arată pe pagina de Facebook a lui Nicușor Dan.

Am atribuit contractul pentru elaborarea unui “Master plan piste biciclete la nivelul Municipiului București”. 🟢Prin...

Publicată de Nicușor Dan pe Miercuri, 28 decembrie 2022

Cine și în cât timp va întocmi masterplanul

Firma care se va ocupa de realizarea documentației se numește FIP Consulting SRL și a fost selectată printr-o procedură simplificată de achiziției, potrivit Sicap.

ADVERTISING

Beneficiarul real al FIP Consulting SRL se numește Radu Victor Andronic.

Potrivit datelor centralizate de Spotmedia.ro din Sicap cu ajutorul platformei datag4d.ro, FIP Consulting SRL a primit, în ultimii 5 ani, nu mai puțin de 92 de atribuiri directe (cele mai multe de la primăriile din întreaga țară (Cluj, Bihor, Timiș, Dej, Tulcea etc) în valoare totală de 7.636.019 lei.

Cele mai multe contracte sunt pentru consultanță și întocmire de documentații.

Societatea va avea la dispoziție 12 luni pentru a realiza „Master planul pentru piste de biciclete la nivelul Municipiului București”.

Mai exact, potrivit caietului de sarcini al procedurii, FIP Consulting va trebui să:

  • analizeze situația curentă a rețelei de piste pentru biciclete din București și – inclusiv cu ajutorul unui sondaj cu minim 1.000 de respondenți – să identifice nevoile reale ale utilizatorilor de bicicletă. Firma are la dispoziție 4 luni pentru acestă etapă
  • prezinte și prioritizeze trasee noi pentru biciclete, cu prezentare de informații complexe, legate inclusiv de costuri

Nicorel Nicorescu (USR): Nu ne va aduce o rețea importantă de piste

Consilierul general Nicorel Nicorescu (USR) spune că a trecut aproximativ un an de când s-a lansat discuția despre un astfel de proiect pentru piste de biciclete.

ADVERTISING

„A durat cca 12-13 luni de la primele discuții pe această temă și până la concretizarea acestei achiziții.

Am contribuit la demararea acestor discuții și am participat la realizarea unui grup de lucru inter-sectoare.

Din păcate, acest Master Plan nu ne va aduce foarte curând o rețea importantă de piste în București. Pe zona de execuție sunt demarate procedurile de achiziție pentru doar 13 km.

Există o reticență pentru a reduce numărul benzilor de circulație înainte de implementarea altor măsuri ce pot oferi alternative viabile la deplasarea cu autoturismul personal.

Măsuri precum schimbarea parcului auto al mijloacelor de transport în comun, reabilitarea șinelor de tramvai, benzile unice de circulație și managementul traficului sunt asumate prioritar în acest moment de primarul general”, a scris Nicorel Nicorescu pe Facebook.

Primarul General ne anunță că a fost atribuit contractul pentru elaborarea unui “Master plan piste biciclete la nivelul...

Publicată de Nicorel Nicorescu pe Miercuri, 28 decembrie 2022

Planuri pentru 250 km de pistă pentru biciclete, încă din 2016

Masterplanul pe care urmează să-l întocmească FIP Consulting SRL nu este primul document în care sunt prevăzute noi trasee pentru piste de bicicliști.

ADVERTISING

Bucureștiul are, încă din 2016, un Plan de Mobilitate Urbană Durabilă (PMUD) care să traseze direcțiile de evoluție a orașului, până în 2030.

În acel PMUD 2016 - 2030 sunt menționați nu mai puțin de 250 km de piste pentru biciclete, cu o rețea de 60 de kilometri care să fie realizată urgent.

Puteți consulta traseele și lungimile propuse, în imaginea de mai jos:

PMUD-2016-2030

Din păcate, cele mai multe dintre traseele propuse în PMUD au rămas doar pe hârtie.

Ce avem acum și la ce se lucrează

În acest moment, în București sunt amenajate piste pentru biciclete cu o lungime care depășește puțin peste 10 km.

Potrivit Poliției Rutiere, sunt autorizate următoarele trasee:

  • Calea Victoriei (ambele sensuri);
  • Splaiul Independenței (pe tronsonul cuprins între Calea Victoriei și Pod Basarab – ambele sensuri);
  • Bd. Aviatorilor (ambele sensuri);
  • Bd. Mareșal Constantin Prezan (ambele sensuri);
  • Șos. Pipera (pe tronsonul cuprins între Str. Nicolae G. Caramfil și Str. Aviației);
  • Str. Fabrica de Glucoză(ambele sensuri);
  • Câmpia Libertății (pe tronsonul Str. Baba Novac – Bd. Liviu Rebreanu);
  • Str. Baba Novac – Str. C-tin. Brâncuși (pe tronsonul Str. Câmpia Libertății – acces parcul Al. I. Cuza).
piste-fabrica-de-glucoza

În plus, Nicușor Dan a transmis, în luna mai 2022, că sunt pe punctul de a începe lucrări de amenajare a 3,3 km pe pistă de biciclete pe traseul Aviatorilor - Bulevardul Constantin Prezan - Arcul de Triumf - Bulevardul Kiseleff - Casa Presei.

Au început lucrările doar pe bulevardul Kiseleff, unde Trustul de Clădiri Metropolitane a exfoliat trotuarul pentru a turna asfalt și a trasa, pe trotuar, pista pentru biciclete. Lucrările s-au oprit și bună parte din trotuar este, încă, exfoliată.

În plus, Nicușor Dan a anunțat, pe 12 septembrie, că a mai atribuit unei societăți numite Rheinbrucke SRL un contract pentru realizarea, în 150 de zile calendaristice (adică în circa 5 luni), a unui studiu de fezabilitate pentru 13 km de pistă de bicicletă (din cei 250 propuși în PMUD 2016 - 2030).

Este vorba despre următoarele trasee:

1. Aerogării - Băneasa Shopping City – 1,5 km (parte din „traseul pentru cumpărături” Piața Victoriei – Băneasa);

2. Piața Unirii – Mihai Bravu – 3km („traseu de agreement”);

3. Colentina – între Mihai Bravu și Doamna Ghica – 1,5 km (parte din “traseul către școală” Universitate – Doamna Ghica);

4. Petricani – între Doamna Ghica și D. Pompeiu – 3 km (parte din „traseul către birou” Doamna Ghica – Pipera);

5. Piața Alba Iulia – Piața 1 Decembrie – 4 km

Cu tot cu autorizare și execuție, amenajarea pistelor va mai dura.

În plus, Primăria Sectorului 2 vrea să mai amenajeze, de anul viitor, 36 km de pistă pentru biciclete cu bani din PNRR, în parteneriat cu PMB.

De la începutul mandatului lui Nicușor Dan, PMB nu a finalizat niciun kilometru nou de pistă pentru biciclete. Nu a fost desființată nici măcar pista care trece prin fața sediului PMB de pe bulevardul Regina Elisabeta. Aceasta a fost trasată pe locul unei alte piste mai vechi, pe care Poliția Rutieră a decis să o desființeze.

În campania electorală din 2020, atunci când s-a plimbat pe bicicletă prin Capitală alături de un reprezentant al comunității bucharestBIKEtraffic, Nicușor Dan susținea că e adeptul pistelor de bicicletă pe care oamenii să le folosească și pentru a se deplasa spre serviciu, nu doar atunci când ies la plimbare.

Dar - mai spunea atunci Nicușor Dan - o astfel de rețea de piste ar avea efect doar dacă, mai întâi, se rezolvă problemele transportului în comun. Adică dacă mijloacele de transport ajung în stație suficient de des și după un orar predictibil (adică nu mai rămân prinse în trafic).

Nicușor Dan spunea atunci și că e nevoie, mai întâi, de o strategie de parcare, dar și de marile parcări pe care le promitea la marginile Bucureștiului. În plus, era necesar metroul de suprafață pe care l-a promis actualul primar general în campania electorală. Și abia după ce toate astea erau realizate, susținea Nicușor Dan, „e momentul optim să faci o strategie reală de piste de biciclete”.

Puteți urmări declarațiile de la min 12.00, în materialul video de mai jos:

Nicusor Dan, discutie pe bicicleta la bucharestBIKEtraffic

La invitația bucharestBIKEtraffic, am pedalat prin București - bicicleta electrică a fost o premieră pentru mine - și am discutat despre trafic, experiența marilor orașe occidentale, nevoia unei rețele extinse de piste pentru biciclete și soluții pentru transportul public. Mi-am adus aminte și despre perioada studenției petrecută în Grozăvești și despre cum am dat examenul de carnet la Făgăraș, după ce am făcut școala de șoferi în București. Sper că a ieșit o discuție interesantă, vă invit să o urmăriți.

Publicată de Nicușor Dan pe Miercuri, 26 august 2020

Din păcate, strategia de parcare promisă de Nicușor Dan nu s-a concretizat. Se ridică prea puține mașini de pe banda I ca să se decongestioneze traficul. Pe multe linii, tramvaiele și autobuzele nu vin suficient de des în stații. Nu s-a inaugurat metroul de suprafață și nu s-au înființat marile parcări promise de Nicușor Dan la ieșirile din București.

În schimb, peste un an, am putea avea master plan pentru piste de biciclete. Rămâne să vedem în ce măsură va fi aplicat. Sau dacă nu va rămâne, ca și PMUD 2016 - 2030, un document de care administrația Capitalei își mai amintește doar din când în când.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇