Împreună pentru Sănătate: Cum funcţionează platforma care îi ajută pe cei grav bolnavi în drumul lor spre vindecare

Împreună pentru Sănătate: Cum funcţionează platforma care îi ajută pe cei grav bolnavi în drumul lor spre vindecare

Pentru că timpul este esențial când vine vorba despre sănătate, două asociații și-au dat mâna și au lansat o platformă digitală menită să faciliteze accesul românilor grav bolnavi la îndrumare pe drumul lor spre vindecare.

Aici ei găsesc sfaturi pentru decontare, informații despre peste 400 de spitale din Europa, SUA, Asia, pot primi consiliere pentru strângerea de fonduri și chiar cazare în vecinătatea unității medicale.

Asociația M.A.M.E. a adunat la un loc toate informațiile pe care le-a dobândit de-a lungul anilor, iar cu o finanţare de la Fundația Vodafone, a reușit să le prezinte ușor și intuitiv pe platforma ”Împreună pentru sănătate”.

Dar această platformă mai are o funcție: cea de donații. Fiecare dintre noi are astfel încă o ocazie să fie făuritor de bine într-o lume plină de evenimente nefericte.

Platforma a fost lansată la 1 iulie iar, în prima lună, 88 de pacienți cu boli grave din mai multe colțuri ale țării apelau deja la serviciile ei și au primit ajutorul de care aveau nevoie pentru a depăși cu bine provocările de sănătate cu care se confruntă, a explicat Angela Galeța, directorul Fundației Vodafone România, într-un interviu acordat Spotmedia.ro.

ADVERTISING

Pentru început, aș vrea să ne spuneți despre cum a început colaborarea voastră cu asociația M.A.M.E. și cum s-a născut proiectul ”Împreună pentru Sănătate”.

În 2013, Maria, directorul Asociației M.A.M.E, a fost voluntar în programul nostru ”Voluntar de Profesie”, venind în sprijinul copiilor și tinerilor bolnavi de cancer și alte boli grave.  

Ne-am alăturat muncii extraordinare pe care o face echipa Asociației M.A.M.E în 2015, cu scopul de a acompania spre vindecare cât mai mulți copii, adulți, familii, care se confruntă cu boli grave, în special din spectrul oncologic, dezvoltând o hartă interactivă a serviciilor medicale din țară și din străinătate. 

De-a lungul anilor, Asociația M.A.M.E a devenit o referință umanitară pentru pacienții cu afecțiuni medicale severe, fiind o oază de speranță și bunătate pentru mii de persoane din România, mai mici sau adulți. 

Pentru că volumul de cereri de sprijin din partea bolnavilor de cancer sau de alte boli grave a crescut de-a lungul timpul, iar totodată comunitatea de voluntari și donatori a devenit din ce în ce mai activă în a-i sprijini pe aceștia, a fost important să găsim o soluție tehnologică care să faciliteze eficient consilierea și sprijinul acordat pacienților, spre a avea cele mai bune servicii de îngrijire, dar și pentru a-i pune în contact cu cei care pot ajuta.

ADVERTISING

Pentru pacienții cu afecțiuni oncologice, timpul este una dintre cele mai importante resurse. 

Toate acestea au la bază statistici îngrijorătoare despre sănătatea populației: numai în 2020, în România, trăiau patru milioane de bolnavi cronici (potrivit Insititutului Național de Statistică).

Mulți dintre aceștia întâmpină dificultăți financiare și, de cele mai multe ori, nu reușesc să acopere costurile pentru plata unor investigații medicale, tratamente adecvate, transport sau cazare.

Acest lucru conduce automat la amânarea sau întreruperea tratamentului și, implicit, la scăderea șanselor de vindecare. 

Cum funcționează, concret, această platformă?

”Împreună pentru sănătate” (www.impreunapentrusanatate.ro) este o soluție digitală ușor de utilizat, care pune la dispoziția pacienților oncologici și a celor cu alte afecțiuni medicale grave, atât adulți, cât și copii, informații și îndrumare pentru accesarea unor servicii medicale de care aceștia au nevoie, oferite de clinici și spitale din țară și din străinătate (informații detaliate despre peste 400 de clinici și spitale de stat sau private, din mai mult de 20 de țări din Europa, America și Asia). 

ADVERTISING

Pe de altă parte, aici, pacienții sau aparținătorii acestora pot găsi servicii de consiliere pentru strângerea de fonduri necesare plății unor investigații, intervenții sau tratamente care nu pot fi efectuate în România sau care nu sunt decontate de Casa Națională de Asigurări de Sănătate. 

Totodată, platforma conectează pacienții şi aparținătorii acestora cu persoane din țară sau din străinătate dispuse să le ofere găzduire în vecinătatea unităților medicale în care își  efectuează tratamentele. 

Nu în ultimul rând, platforma asigură suport în soluționarea altor tipuri de nevoi, precum găsirea de medicamente, asigurarea transportului casă - spital pentru pacienți sau traducerea unor documente medicale, dar și un ghid despre accesarea și decontarea serviciilor medicale în România și în străinătate și informații la zi din domeniul sănătății. Platforma conține și o listă a ONG-urilor care pot veni în sprijinul pacienților cu diverse servicii gratuite. 

Echipa M.A.M.E preia în cel mai scurt timp fiecare solicitare pentru a găsi soluții optime pentru cel/ cea care are nevoie de ajutor sau pentru a îndruma unde este mai mare nevoie pe cel/ cea care poate oferi ajutor. 

Pacienții sau aparținătorii acestora care au nevoie de ajutor în vederea soluționării diverselor probleme întâmpinate în perioada de confruntare cu boala pot accesa rubrica Solicită ajutor de pe platformă https://impreunapentrusanatate.ro/ro/request-help

Cei care doresc să ofere sprijin pacienților cu boli grave pot accesa rubrica Oferă ajutor de pe platformă https://impreunapentrusanatate.ro/ro/offer-help

Platforma este gratuită, este disponibilă în limbile română și engleză și are secțiuni dedicate celor aflați în nevoie și celor care pot oferi ajutor. 

În ce a constat investiția de 335.800 lei din partea Fundației Vodafone?

Fundația Vodafone România a sprijinit Asociația M.A.M.E pentru a dezvolta soluția tehnologică, asigurând și partea de securitate cibernetică a acesteia pentru siguranța utilizatorilor.

Am fost alături de echipa asociației, prin mentorat, în tot procesul de dezvoltare a produsului tehnologic, de la validarea ideii, testare, până la lansarea platformei și diseminarea acesteia pentru a crește comunitatea solidarității care s-a creat în jurul Asociației M.A.M.E. 

Care este cea mai comună rugăminte/nevoie pe care o au bolnavii sau aparținătorii, atunci când intră pe această platformă?

Nevoile copiilor și adulților pacienți sunt multiple, iar identificarea rapidă a acestora poate fi un aspect major în facilitarea procesului de accesare și adaptare la tratament, îngrijire medicală, în recuperare și menținerea unui nivel de funcționare optim în perioada de confruntare cu boala.

Printre acestea se regăsesc:

  • acces eficient la informații importante și valide transmise într-o manieră ușor de înțeles;
  • suport emoțional și comunicare empatică;
  • accesul neîntrerupt la tratamente și decontarea lor neîntreruptă;
  • identificarea cât mai rapidă a unei clinici/ a unui spital care să poată oferi îngrijirea medicală de care au nevoie;
  • spații de cazare pentru aparținători, mai ales pentru aceia care sunt dintr-o localitate diferită de cea în care se află spitalul în care este internat pacientul; sprijin financiar și administrativ;
  • gestionarea provocărilor post-spitalizare (transport în condiții sigure, medicamente, suport emoțional etc.). 

Ce obiectiv v-ați stabilit pentru proiectul ”Împreună pentru sănătate”? Care sunt așteptările?

Scopul principal este creșterea rețelei de solidaritate, conectând pacienții cu afecțiuni grave din România cu o întreagă comunitate care dorește să ajute și să se implice (cu bunuri, servicii), pentru a veni în sprijinul tuturor oamenilor aflați în suferință și acompaniindu-i să depășească mai ușor perioada de confruntare cu boala.

Vrem să aducem speranță în rândul acestora și al familiilor, să le insuflăm curaj și încredere că sunt puternici să lupte pentru ei și pentru cei din jurul lor. 

Ce alte proiecte mai aveți în derulare, în acest moment?

Proiectele organizației sunt multiple și diversificate, iar prin acestea vizăm, cu precădere:

  • să contribuim la supraviețuire și siguranță (de exemplu, proiecte dedicate neonatologiei);
  • pacienții cu afecțiuni grave din România;
  • soluțiile tehnologice medicale precum soluții de telemedicină și home care;
  • combaterea violenței domestice;
  • grija față de vârstnici și de cei aflați în sărăcie extremă;
  • soluțiile tehnologice dedicate eficientizării sistemului de asistență socială etc.);
  • să stimulăm învățarea și inovarea (de exemplu, proiectele dedicate educației copiilor din mediul rural; pedagogiei digitale; soluțiilor tehnologice educaționale; educației copiilor cu nevoi speciale; pregătirii cadrelor didactice; antreprenoriatului social; proiectelor educaționale digitale transnaționale etc.);
  • să facilităm cooperarea și implicarea (de exemplu, proiectele de implicare în acțiuni de voluntariat ai angajaților Vodafone România dar și ai altor voluntari);
  • soluții tehnologice de construire a unei comunități transparente de finanțatori din România;
  • inițiative de lucru în diferite rețele pentru a găsi soluții pentru diferitele nevoi din sănătate, educație, servicii sociale și cetățenie activă etc.).

Citește și:


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇