Concediu pentru toți angajații în luna august, experimentul de succes al unei companii: A fost o chestiune de bun simț

Concediu pentru toți angajații în luna august, experimentul de succes al unei companii: A fost o chestiune de bun simț

CEO-ul unei companii din Marea Britanie a decis anul trecut să facă un experiment: o lună de pauză pentru toți angajații săi. Și a fost atât de mulțumit de rezultat, încât a decis să includă această regulă în politica firmei.

Jo Hunter spune că după pandemie toți angajații erau epuizați și, inspirată de o inițiativă similară a organizației unei cunoscute cercetătoare, a hotărât să își trimită angajații în concediu toată luna august.

”Pentru mine, a fost o chestiune de bun simț să ofer angajaților o pauză adecvată. Cu un an în urmă, am făcut un experiment la locul de muncă. Ieșind din pandemie, ca organizație care lucrează cu profesori, îngrijitori, tineri, personal al autorităților locale, cadre universitare, ne-am trezit că eram toți epuizați.

Așa că am decis să dăm concediu întregii noastre echipe în luna august. Am fost inspirați inițial de o inițiativă similară a organizației cunoscutei cercetătoare Brené Brown – și de explicația ei despre rațiunea din spatele acestei decizii. Habar n-aveam cum va merge, dar știam că trebuie să facem ceva”, povestește Jo Hunter, co-fondator și CEO al companiei 64 Million Artists, într-un editorial pentru The Guardian.

ADVERTISING

Aceasta spune că inițiativa a dat roade, pentru că oamenii s-au întors la muncă mult mai motivați.

”Ne-am grăbit să rezolvăm toate contractele cu clienții înainte să luăm pauză, dar a meritat efortul. Și a dat roade. Am avut cu toții nevoie de o perioadă de reflecție, recreere și timp petrecut în familie. Oamenii s-au întors mai motivați și dornici să lucreze. Ideile care ne-au venit în acea perioadă ne-au determinat să ne creștem echipa și veniturile cu aproape 50%”, a subliniat Jo Hunter.

Drept urmare, spune ea, a decis să repete acest experiment. Mai mult, a fost integrat în contractele angajaților, alături de alte beneficii.

Am inclus pauza de o luna în contractele angajaților noștri ca pe un beneficiu permanent, împreună cu săptămâna de muncă de patru zile, o vacanță suplimentară de 20 sau mai multe zile anual și o perioadă sabatică complet plătită după un timp îndelungat de muncă.

Când le spunem oamenilor despre acest lucru, unii cred că este ceva impresionant sau alții cred că suntem leneși și neproductivi. Dar pentru mine este doar un lucru de bun simț. Și nu este ceva chiar nou. Multe țări europene încetinesc sau opresc de tot activitatea în luna august, iar recenta încercare cu săptămâna de patru zile de lucru la 61 de firme din Marea Britanie a fost un succes major”, a spus CEO-ul companiei 64 Million Artists.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

Jo Hunter oferă și alte argumente pentru decizia luată: sănătatea mintală a angajaților.

”Sănătatea mintală precară îi costă pe angajatorii din Marea Britanie 56 de miliarde de lire sterline pe an, din cauza absenteismului personalului. Jumătate dintre angajați prezintă cel puțin o caracteristică a epuizării din cauza cerințelor și așteptărilor mult prea mari de la locul de muncă, a lipsei de interacțiune socială și a lipsei granițelor între muncă și viața de acasă”, precizează ea.

Totodată, spune Jo Hunter, adesea angajatorii uită că forța de muncă este formată din oameni care au vieți și nevoi în și în afara locurilor de muncă.

”Ignorarea nevoilor angajaților dăunează nu numai bunăstării lor, ci și productivității companiei. Dacă prioritizați rezultatul în defavoarea personalului, alegerile pe care le faceți vă vor costa pe termen lung.

Am văzut că punerea angajaților și nevoilor acestora în centrul atenției unei companii poate fi extraordinară. Oamenii fericiți și odihniți nu numai că prezintă riscuri foarte mici să se îmbolnăvească, dar vor comunica mai bine între ei și se vor simți mult mai dedicați companiei la care lucrează. Pentru compania mea, luna august oferă un moment să reflectăm și să ne oprim din activitate”, mai scrie CEO-ul.

ADVERTISING

Jo Hunter este conștientă că mulți angajatori se gândesc că nu își pot permite riscul de a opri activitatea timp de o lună.

”Știu că probabil te gândești așa: 'dar ei sunt o companie mică și își permit să-și asume riscuri', sau 'le e ușor să vorbească, dar nu au 1.000 de angajați ca și noi și presiunea acționarilor'. Și ai dreptate. Suntem o organizație de 10 persoane. Dar privind starea țării în acest moment, cine își poate permite să nu-și asume riscuri?

Creativitatea – capacitatea de a transcende regulile, ideile și modelele tradiționale și de a crea altele noi – este vitală pentru societatea în care trăim acum. Avem nevoie de idei proaspete. Cu toții suntem creativi, dar nu o putem face atunci când suntem epuizați și încercăm să jonglam cu multe activități în același timp.

Dacă nu le dăm oamenilor timp suficient pentru a se reîncărca și a se reseta, ei suferă. Și, în timp ce scriu asta, mă aflu în ultima oră de muncă pentru următoarele patru săptămâni și jumătate (editorialul a fost scris în 31 iulie - n.red.). Îmi voi șterge contul de e-mail de pe telefon și voi avea mai mult timp pentru familie, pentru a-mi rezolva problemele administrative, pentru a mă plimba și odihni”, conchide Jo Hunter.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇