Primăria Sectorul 1 a semnat, vineri seară, un protocol cu compania Romprest SA. E un moment important, pentru că documentul stabilește câtă curățenie va face Romprest în sector, în lunile septembrie și octombrie, dar și câți bani va încasa pentru asta.
”Valoarea estimată a prestațiilor lunare (ale Romprest pentru curățenia stradală din sector – n.red.) nu va depăși suma de 12,5 milioane de lei (inclusiv TVA) sumă pe care operatorul are obligația să facă dovada executării corespunzătoare a prestațiilor”, se arată în textul protocolului semnat de Primăria Sectorului 1 și Romprest SA și publicat de Clotilde Armand pe Facebook.
În plus, Primăria Sectorului 1 se angajează să-i mai plătească societății o sumă de bani în 2 tranșe, pentru servicii de salubrizare stradală deja prestate. Mai exact:
- 13,5 milioane de lei până pe 2 septembrie pentru servicii din iunie și parte dintre serviciile din luna iulie
- 10,5 milioane de lei până pe 10 octombrie pentru restul prestațiilor din iulie și cele din august
Totodată, Consiliul Local al Sectorului 1, reprezentat de primar, va debloca garanția de bună execuție depusă de Romprest pentru facturile deja achitate în cursul anului trecut.
Potrivit protocolului, Primăria Sectorului 1 și Romprest trebuie să se reîntâlnească până pe 18 octombrie pentru a negocia din nou și a decide cum își continuă colaborarea.
Anterior, informațiile privind condițiile asupra cărora au căzut de acord Clotilde Armand și Romprest n-au fost comunicate clar de primăria de sector.
Spre exemplu, Clotilde Armand a transmis, inițial, că Romprest va lucra la tarife mai mici.
Dintr-un document obținut și publicat de Spotmedia.ro reiese, însă, că, de fapt, n-au scăzut tarifele, ci Romprest urmează să scadă frecvența operațiunilor de curățenie în sector (și pe cale de consecință să încaseze sume mai mici).
Spotmedia.ro a solicitat Primăriei Sectorului 1 mai multe informații. Iată doar câteva exemple:
- pentru care dintre servicii se va reduce frecvența și cu cât?
- de ce pe minutele întâlnirilor cu Romprest apare semnătura viceprimarul Oliver Păiuși (USR PLUS). Are acesta atribuții delegate cu privire la salubrizare? Dacă nu, în ce bază legală reprezintă primăria în negociere?
- ce măsuri a luat Primăria Sectorului 1, în timpul stării de alertă, pentru a evita riscul unei noi crize a gunoiului în Sectorul 1
- ce acțiuni în instanță a demarat primarul Sectorului 1, în urma mandatului obținut din partea Consiliului Local al Sectorului 1 de a demara procedura de reziliere a contractului cu Romprest
La niciuna dintre aceste întrebări nu am primit răspuns, până la acest moment.
Citește și: