Clotilde Armand a încheiat un nou protocol, prin care va plăti şi facturi restante la Romprest. Câți bani se vor duce pe curățenie în Sectorul 1 și ce se întâmplă cu deszăpezirea

Clotilde Armand a încheiat un nou protocol, prin care va plăti şi facturi restante la Romprest. Câți bani se vor duce pe curățenie în Sectorul 1 și ce se întâmplă cu deszăpezirea

Primăria Sectorului 1 a semnat un nou protocol cu Romprest Service SA, în baza căruia societatea de salubrizare să asigure ridicarea gunoiului și curățenia în următoarele luni. De asemenea, instituția condusă de Clotilde Armand a acceptat să achite, din nou, milioane de lei din facturi restante către compania de curățenie.

La solicitarea SpotMedia.ro, viceprimarul Oliver Păiuși (USR) care a condus negocierile cu Romprest, a precizat că protocolul s-a încheiat pentru o perioadă de 6 luni (noiembrie 2021 – aprilie 2022).

Romprest a acceptat să crească frecvența operațiunilor de salubrizare stradală față de lunile septembrie și octombrie și să primească tot 12,5 milioane de lei pe lună, a mai explicat Oliver Păiuși pentru Spotmedia.ro.

ADVERTISING

Romprest susține, însă, că nu a acceptat să crească frecvențele. Ci că pe durata iernii renunță la spălatul străzilor și, în loc, va mătura în plus. Dar creșterea frecvențelor de măturat este sezonieră. Ulterior, când se vor putea spăla străzile, se va reduce, din nou, frecvenţa măturatului.

Textul procolului și frecvențele pot fi consultate aici:

În context, l-am întrebat pe Oliver Păiuși și dacă Primăria Sectorului 1 s-a angajat prin noul protocol să achite și sume restante către Romprest.

Spre exemplu, protocolul pentru lunile septembrie și octombrie 2021 prevedea că Primăria Sectorului 1 va achita și o restanță de 13,5 milioane de lei pentru salubrizare către Romprest, după cum anunța chiar Clotilde Armand, la finele lunii august.

ADVERTISING

Viceprimarul Oliver Păiuși ne-a transmis, însă, în dimineața zilei de luni, 15 noiembrie, că nu ne poate spune, încă, nimic despre achitarea de restanțe.

Textul protocolului, postat de Primăria Sectorului 1 pe site în aceeași zi la prânz, prevede că instituția se obligă să plătească, în termen de 5 zile de la semnarea documentului cu Romprest - adică în cursul acestei săptămâni - o restanță de 8.042.000 de lei.

grafic-de-plati

Cum a ajuns Primăria Sectorului 1 în pericol să rămână fără deszăpezire, la iarnă

Romprest Service SA a anunțat încă de zilele trecute că Primăria Sectorului 1 îi datorează 8.041.821 de lei pentru deszăpezirea din lunile ianuarie și februarie 2021 (suma restantă pe care acum îşi asumă să o plătească prin noul protocol recent semnat).

ADVERTISING

Și - după cum a precizat directorul adjunct al Romprest, Bogdan Adimi, pentru Spotmedia.ro - societatea nu va începe achiziția de material derapant (sare și clorură - n.red.) până când își primește banii respectivi. În consecință, e posibil ca la iarnă să nu mai aibă cu ce lucra.

Oricum, a mai precizat Adimi, sarea pe care o va cumpăra acum va fi de calitate inferioară celei cu grad mic de umiditate, pe care ar fi putut-o achita astă vară, dacă Primăria Sectorului 1 își achita restanțele pentru deszăpezirea din lunile ianuarie, februarie și martie 2021.

Potrivit procedurii, Romprest cumpără aceste materiale pentru a le folosi la deszăpezire, iar primăria de sector i le achită, ulterior.

Din informațiile transmise de Primăria Sectorului 1 la solicitarea Spotmedia.ro reiese că instituția nu a prevăzut buget distinct pentru deszăpezire, pentru iarna 2021 - 2022.

Mai exact, Primăria Sectorului 1 a transmis pentru Spotmedia.ro că, în ultimii 5 ani, a cheltuit între 10,9 milioane de lei și 18,3 milioane de lei pe an pentru deszăpezire.

Cheltuielile includ sumele necesare pentru ca Romprest să mobilizeze utilaje și oameni pentru a interveni în orice moment, în caz că se depune polei, plouă înghețat sau ninge. De asemenea, în aceste sume sunt incluse cheltuielile cu materialele antiderapante pentru deszăpezire.

În tabelul de mai jos puteți vedea cât a cheltuit, în fiecare an, Primăria Sectorului 1 cu deszăpezire realizată de Romprest:

Această imagine are atributul alt gol; numele fișierului este tabel-sume-achitate-deszapezire.jpg

Am întrebat Primăria Sectorului 1 și cât a alocat pentru deszăpezire, pentru iarna care urmează. Iar instituția ne-a indicat bugetul total pentru salubrizare al sectorului, care este cel mai mic din ultimii 6 ani:

Această imagine are atributul alt gol; numele fișierului este buget-salubrizare-S1.jpg

Se poate vedea că, în 2021, primăria a cheltuit mai puțin de jumătate din suma pe care o dădea pe deszăpezire, în anii trecuți. Așa că acum va trebui să dea și restul de bani.

Așa că - per total - va ajunge la o cheltuială cu deszăpezirea în 2021 de 13.453.449 lei, adică mai mare decât cheltuielile din 2020 și din 2019.

Viceprimarul Oliver Păiuși susține că, la acest moment, negociază cu Romprest trecerea de la tarifare pe oră la tarifarea per metru pătrat, în ceea ce privește deszăpezirea.

Bogdan Adimi a confirmat pentru Spotmedia.ro că negocierea e în curs, dar că Romprest va accepta schimbarea modului de tarifare doar cu condiția ca primăria de sector să își achite restanța pentru deszăpezire, ceea ce instituţia a acceptat deja să facă, rămâne însă să şi plătească ce şi-a asumat.

Rămâne să vedem cum vor evolua negocierile.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇