Ce firmă a fost angajată să colecteze munții de gunoaie din Sectorul 1. Comparație cu prețurile Romprest

Ce firmă a fost angajată să colecteze munții de gunoaie din Sectorul 1. Comparație cu prețurile Romprest

Clotilde Armand, edilul din Sectorul 1 al Capitalei, a anunțat, duminică, ce firmă a fost angajată pentru a colecta munții de gunoaie de pe străzi.

Asta după ce în sector a fost declarată stare de alertă si a putut fi angajată și o altă firmă, pe lângă Romprest, pentru a face curățenie.

Armand a anunțat pe Facebook că deșeurile vor fi colectate de Brai-Cata.

UPDATE 21.20 Compania de salubritate a anunțat că va colecta, transporta, sorta și depozita 100 de tone de deșeuri aflate pe străzile din Sectorul 1.

Conform unui comunicat al companiei, anunțul de atribuire a fost publicat de ADP Sector 1, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) și a fost încredințat SC Brai Cata SRL.

„Suntem dispuși să contribuim la rezolvarea crizei deșeurilor din Sectorul 1 al Capitalei. Ne-am asumat colectarea a 100 de tone de deșeuri din depozitele necontrolate aflate la tot pasul în Sectorul 1, cu intenția de a lucra pentru comunitate, alături de autoritățile publice locale. Este vorba strict de colectarea, transportul, sortarea și depozitarea a 100 de tone de deșeuri aruncate ilegal pe străzi”, a declarat managerul general al companiei de salubritate Brai Cata, Bogdan Constantinescu, citat de Mediafax.

Anunțul primarului

Valoarea totală a serviciilor este de 62.900 de lei.

„Vineri, 23.07.2021, Administrația Domeniului Public Sector 1 a achiziționat servicii de colectare, transport și tratare/eliminare/depozitare a 100 de tone de gunoaie în aria Sectorului 1, în valoare totală de 62.900 de lei. Serviciile includ atât deșeurile necontrolate cât și coșurile de gunoi stradale.

Chiar dacă ne aflăm într-o stare de alertă cauzată de șantajul operatorului delegat de salubrizare și achiziția a fost făcută în regim de urgență, prețul total per tonă este mai mic decât cel prestat de Romprest, conform facturilor publicate”, a transmis edilul pe Facebook.

Pentru corecta informare a cetățenilor din Sectorul 1 și pentru combaterea știrilor false care circulă în anumite...

Publicată de Clotilde Armand pe Duminică, 25 iulie 2021

Comparație cu prețurile Romprest

Totodată, Clotilde Armand a făcut publice și prețurile, iar diferența este de cel puțin 250 de lei între Romprest și Brai-Cata la deșeurile necontrolate.

„Prețul pentru colectare, transport și tratare/eliminare/depozitare deșeuri necontrolate:

  • 629 de lei/tonă fără TVA prin firma Brai-Cata SRL;
  • 883 de lei/tonă fără TVA prin firma Romprest”.

De cealaltă parte, când vine vorba de deșeurile din coșurile stradale, serviciile Romprest sunt de aproape 8 ori mai scumpe!

„Pentru coșurile de gunoi stradale Romprest facturează la metru pătrat (!). În factură, preluarea gunoiului din coșuri stradale se numește „întreținere curățenie” pentru a împiedica comparația cu alte UAT și alte firme. Prețul pentru colectare, transport și tratare/eliminare/depozitare deșeuri din coșuri stradale:

  • 629 de lei/tonă fără TVA prin firma Brai-Cata SRL;
  • 4796 de lei/tonă fără TVA prin firma Romprest, de peste 7,5 ori mai mult decât Brai-Cata”.

De asemenea, primarul a atașat postării factura Romprest pentru salubrizarea stradală în perioada 16-31 martie 2021.

Foto: Facebook/ Clotilde Armand

Reacția Romprest

Într-un comunicat remis duminică seara, Romprest precizează că tarifele pe care le-a perceput pentru activitățile de salubrizare stradală și colectare separată și transport separat deșeuri, adică serviciile pentru care a fost contractată acum Brai-Cata, au fost aprobate prin Hotarare a Consiliului Local al Sectorului 1.

Romprest începe comunicatul cu mulțumiri pentru ceilalți operatori de salubritate în afară de Brai-Cata care nu s-au băgat în această luptă din Sectorul 1. Nu este însă precizat de unde are Romprest aceste informații.

Totodată, salubrizatorul dă de înțeles și că ar fi și alte acte semnate între PS1 și Brai-Cata care nu au fost făcute publice.

”Nu avem cunoștință în baza căror contracte vor fi decontate activitățile de sortare/tratare/depozitare aferente cantităților de deșeuri care vor fi colectate și transportate de către prestatorul angajat pe perioada stării de alertă, și nici nu cunoaștem care este obiectul contractului încheiat de către acesta și nici autoritatea contractantă.

Ceea ce putem să clarificăm pentru cei interesați este că, funcție de compoziția deșeurilor colectate, respectiv procentul din fiecare tip de deșeu pe care îl conțin (e.g. deșeuri din construcții, deșeuri vegetale, etc.), care se determină după predarea la stațiile de sortare, tarifele sortatorilor se adună în mod diferențiat, în sensul că unele deșeuri se sortează, altele se supun tratării, altele se elimină prin depozitare direct”, se mai arată în comunicatul Romprest.

Context

Prefectura Capitalei a decis, vineri dimineață, să declare stare de alertă în Sectorul 1 din cauza neridicării deşeurilor.

Starea de alertă a intrat în vigoare sâmbătă, la miezul nopții, fiind valabilă timp de 30 de zile.

Astfel, doar pe perioada stării de alert va fi făcută contractarea prin intermediul aparatului de specialitate al primarului Sectorului 1, de servicii de colectare, transport şi sortare a gunoiului menajer şi stradal în regim de maximă urgenţă de la operatori autorizaţi.

De asemenea, autorităţile publice locale ale Sectorului 1 vor asigura posibilitatea continuării contractului de salubrizare de către Romprest, pe care Clotilde Armand a anunțat că vrea să îl rezilieze.

Poliţia locală, alături de Poliţia Română, vor face controale privind depozitarea ilegală a deşeurilor. În plus, Primăria Sectorului 1 trebuie să elaboreze o strategie pe termen mediu pentru prevenirea apariţiei tipului de risc generat de eşecul serviciului public de salubrizare.

Citește pe același subiect și:

Iată și articolele zilei pe SpotMedia.ro:


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇