PSD și PNL - în topul european al reclamelor politice online. Cel mai promovat român: Marcel Ciolacu

PSD și PNL - în topul european al reclamelor politice online. Cel mai promovat român: Marcel Ciolacu
UE PENTRU TINE  • • • • • • • •
ABONEAZĂ-TE LA NEWSLETTER-UL SPOT
Afli tot ce s-a întâmplat important în UE
Încotro merge UE, ce probleme sunt și ce oportunități
Fonduri nerambursabile pe care ai putea să le accesezi
Îl primești în fiecare lună, în ultima zi a lunii
Mă abonez!

Principalele partide din România au investit în campanii publicitare online mai mult decât întregile lor familii politice europene. PSD și PNL se află pe locurile 4, respectiv 5, în topul celor mai mari finanțatori europeni de campanii publicitare derulate online. La mică distanță, USR se află pe locul 7 la nivel european.

Politico a consultat datele publice ale Google și Meta și datele ONG-ului WhoTargetsMe pentru a obține o imagine a ceea ce se întâmplă în mediul online european înainte de alegerile din 6-9 iunie pentru Parlamentul European.

ADVERTISING

Cel mai bun candidat individual care cheltuiește pe platformele Meta a fost actualul premier al României, Marcel Ciolacu, deși abia a menționat votul Parlamentului European din 6-9 iunie în mesajele sale plătite.

În schimb, politicianul social-democrat a susținut eforturile de reindustrializare a țării, precum și încercările de a-i stimula creșterea economică.

Partidelor din România le place publicitatea online

Din analiza Politico reiese că PSD a plătit 105.000 de euro pentru campanii publicitare, de trei ori și ceva mai mult decât a plătit familia sa politică, S&D (33.500 de euro). PNL a plătit 98.700 de euro, ceva mai mult decât familia sa politică, PPE (78.400 de euro).

ADVERTISING

USR a plătit reclame de 90.000 de euro, peste familia sa politică, Renew (78.700 de euro).

De precizat: aceste sume sunt cele plătite direct de partide și nu conțin reclame cumpărate prin intermediul diverselor ONG-uri care gravitează în jurul fiecărui partid.

Când se adună banii plătiți de partide din aceeași țară, România se află pe locul 4 în topul cheltuielilor generale cu publicitate online.

Nimeni nu întrece Fidesz în Europa

La nivel european, cea mai mare sumă investită în publicitate online este de 230.000 de euro, bani plătiți de formațiunea maghiară Fidesz.

În ultima săptămână, a fost aproape imposibil pentru alegătorii din Polonia, Belgia și România să scape de avalanșa de reclame politice online

Politicienii și partidele și-au mărit cheltuielile pentru reclamele online într-o cursă de a atrage voturi înaintea alegerilor pentru Parlamentul European de săptămâna aceasta.

ADVERTISING

Niciun partid nu întrece însă Fidesz, care a cheltuit pe platformele Google – o rețea de 35 de milioane de site-uri web, pe Facebook și Instagram ale Meta, folosite de mai mult de jumătate dintre europeni, peste 200.000 de euro.

Partidele naționale de extremă-dreapta au cotizat la YouTube și Google pentru a-și promova ideile, cum ar fi reprimarea migrației excesive în bloc sau pentru a-și ataca adversarii politici sau sprijinul Bruxelles pentru Ucraina împotriva invaziei ruse.

În topul banilor cheltuiți pentru reclamă online sunt și partidele naționale conectate la Partidul Popular European, Social-Democrații și Verzii.

În ultima săptămână, scrie Politico, a fost aproape imposibil pentru alegătorii din țări precum Polonia, Belgia și România să scape de avalanșa de reclame politice online.

Nu este însă clar dacă milioanele de euro cheltuite pentru publicitate în ultimele săptămâni vor fi suficiente pentru a atrage atenția – și voturile – europenilor care stau pe Instagram sau care caută informații pe Google.

Citeşte integral analiza PSD și PNL – în topul european al reclamelor politice online. Cel mai promovat român: Marcel Ciolacu pe Curs de Guvernare


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇