Orașul în care bicicletele parcate ilegal sunt confiscate, iar amenzile se dublează

Orașul în care bicicletele parcate ilegal sunt confiscate, iar amenzile se dublează

Bicicletele lăsate la voia întâmplării pe stradă sunt confiscate, iar amenzile s-au majorat în Maastricht, unde folosirea acestui mijloc de transport e încurajată, însă abandonarea a devenit un obicei supărător.

Tot mai multe orașe din Olanda, țară cu mai multe biciclete decât locuitori, iau măsuri împotriva „parcării sălbatice”, cum a fost denumit obiceiul de a lăsa bicicletele la nimereală pe domeniul public.

Municipalitatea din Maastricht, oraș din sudul țării foarte atrăgător pentru studenții străini, a interzis anul acesta abandonarea bicicletelor pe stradă. Iar amenzile pentru cei care vor să-și recupereze bicicletele confiscate s-au dublat, relatează The Guardian.

ADVERTISING

Pentru a fi în legalitate, cei care se deplasează pe două roți în centrul orașului trebuie să-și lase bicicletele în rastele amplasate special. Rezemarea și prinderea bicicletelor de balustrade sau de stâlpii de iluminat sunt interzise.

Din ianuarie, cei cărora li se confiscă bicicleta și vor să o recupereze trebuie să plătească o amendă de 50 de dolari în loc de 25 de euro.

În Maastricht, care are puțin peste 120.000 de locuitori, din care aproximativ 5% sunt studenți, parcarea bicicletelor reprezintă de mai mulți ani o problemă. Autoritățile au lansat o nouă campanie pentru a încuraja folosirea responsabilă a bicicletelor.

ADVERTISING

Anul acesta au fost deja aplicate 2.159 de amenzi pentru "parcarea ilegală" a bicicletelor, potrivit consiliului local, în condițiile în care anul trecut s-au dat 2.611 amenzi.

Ca și în Amsterdam și Utrecht, municipalitatea din Maastricht a amenajat garaje în care bicicletele pot fi ținute până la cel mult 14 zile, însă oamenii preferă să-și lege bicicletele de stâlpii de iluminat, întrucât punerea lor în rastele sau în garaje nu descurajează furturile.

Primarul Wim Hillenaar subliniază că e un lucru pozitiv faptul că tot mai mulți oameni folosesc bicicleta pentru a se deplasa. "Dar, pe de altă parte, asta provoacă probleme în spațiul public… iar această decizie este luată pentru că numărul bicicletelor parcate ilegal este prea mare, în ciuda tuturor eforturilor", a spus edilul.

ADVERTISING

Însă Mark Mülders, șeful filialei locale a partidului Green Left, crede că amenzile sunt contraproductive. "E într-adevăr un subiect fierbinte. Green Left vrea un oraș în care să fie cât mai puțin trafic auto… și, sincer, mă bucur dacă oamenii iau bicicleta în loc de mașină", a spus el.

"Aș prefera să ia amenzi pentru parcare incorectă a mașinii decât pentru bicicletă, fiindcă cine pedalează contribuie la un oraș fără mașini", a precizat politicianul local.

T.D.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇