Netflix are un cimitir de povești neterminate care schimbă audiența și industria

Netflix are un cimitir de povești neterminate care schimbă audiența și industria
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Netflix investește în producții de succes, dar renunță repede la unele seriale, spre nemulțumirea multor abonați. Această strategie alterează modul în care publicul se raportează la conținutul streaming și dă naștere unei tendințe periculoase pentru industrie, spun experții.

Netflix nu stă la discuții dacă trebuie să renunțe la un serial care nu performează conform așteptărilor. Numai în această lună gigantul de streaming video a decis să nu continue serialul „KAOS”, o reinterpretare satirică a mitologiei elene cu Jeff Goldblum în rolul lui Zeus, la doar o lună după lansarea primului sezon.

A fost un șoc imens pentru fani, întrucât nu numai că serialul a avut o distribuție și o poveste stelară, dar a intrat și în Top 10 ale celor mai urmărite producții Netflix în prima lună. Cu toate acestea, The Hollywood Reporter a evaluat cele 14,9 milioane de vizionări ale serialului în primele patru săptămâni drept "un număr mediu" după standardele platformei.

KAOS Trailer (2024) Jeff Goldblum

De asemenea, Netflic a anunțat că "That '90s Show", care are un nivel de 81% pe Rotten Tomatoes, și "Unstable", cu Rob Lowe și fiul său John Owen Lowe, nu au fost reînnoite. Potrivit Deadline, decizia de a anula "Unstable" vine după ce serialul nu a reușit să intre în Top 10.

That '90s Show Season 1 Trailer

Datele secrete decid ce seriale dispar

Netflix a devenit renumit pentru anularea fără milă a producțiilor, dar a susținut că renunță doar la cele cu cea mai mică audiență. Însă gigantul păstrează secrete cifrele de audiență pentru producțiile sale, notează Newsweek.

ADVERTISING

Potrivit lui Dan Goman, CEO-ul companiei de tehnologie media Ateliere Creative Technologies, deciziile Netflix sunt determinate de valorile de date și de performanță. Deși un serial ar putea părea un succes sigur dacă are o distribuție puternică de la Hollywood, nu este întotdeauna cazul, iar anularea "Kaos" și "Unstable" dovedesc acest lucru.

"Abordarea Netflix bazată pe analiza datelor joacă un rol cheie în deciziile sale rapide asupra conținutului, inclusiv anularea rapidă a serialelor precum 'KAOS'.

Deși distribuțiile pline de staruri pot atrage atenția inițială, dependența Netflix de datele proprii – multe dintre acestea nu sunt împărtășite public – îi oferă perspective unice asupra comportamentului spectatorilor.

Acest lucru îi permite conducerii Netflix să ia decizii care pot părea brutale, dar care se bazează pe valori nete de performanță. Acestea ar putea include nu numai cifrele brute de vizionări, ci și durata urmăririi, ratele de abandon și păstrarea publicului în anumite categorii demografice", a explicat el.

ADVERTISING

"Accesul la aceste date private oferă Netflix o perspectivă mai nuanțată asupra performanțelor unei producții, ceea ce ar putea explica de ce anulează atât de repede proiectele care nu ating anumite praguri, chiar dacă prezintă potențial de creștere.

Afacerea prosperă pe baza eficienței și, oferind prioritate conținutului de înaltă performanță, Netflix se asigură că astfel catalogul său rămâne clar și captivant, o necesitate pe o piață extrem de competitivă", a adăugat expertul.

Poveștile neterminate îngropate prematur schimbă publicul și industria

Chiar dacă s-ar putea crede că tendința Netflix de a renunța imediat la conținutul cu performanțe performant e un semn de eșec, pentru Goman e o dovadă a angajamentului companiei de a gestiona o afacere cu performanțe înalte.

ADVERTISING

"Eliminând rapid conținutul care nu se aliniază cu valorile sale de performanță, poate concentra resursele pe producții care au o șansă mai bună de a susține implicarea pe termen lung a spectatorilor, contribuind la păstrarea poziției de lider în lumea streamingului", spune el.

Privind în perspectivă, această tendință ar putea împinge industria să-și regândească modul în care stimulează loialitatea publicului, deoarece este posibil ca mai multe platforme să adopte strategii adaptate în mod similar, bazate pe algoritmi, pentru a potrivi conținutul cu publicul de nișă.

Nu toți experții cred, însă, că această politică va ajuta Netflix și sectorul streaming pe termen lung.

"În timp ce datele vor decide dacă Netflix va reînnoi sau va anula producțiile, cimitirul său de povești neterminate și seriale care nu au avut ocazia să-și găsească audiența se va mări", este de părere Stefan Lederer, CEO-ul și fondatorul companiei Bitmovin, care furnizează infrastructură de video streaming pentru diferite companii.

"Un instrument vital pe care Netflix îl folosește atunci când decide să păstreze sau să termine un serial este rata de finalizare a acestuia. Regula generală este că, dacă 50% din audiența emisiunii nu finalizează sezonul, e puțin probabil să fie reînnoit.

Cu toate acestea, există un argument de care trebuie ținut cont: faptul că Netflix este prea grăbit când pregătește producții. Nu toate serialele TV vor deveni imediat un fenomen mondial, cum ar fi 'Stranger Things' sau 'Squid Game'.

De exemplu, primul sezon al versiunii americane a lui 'The Office' a fost foarte nepopular în rândul publicului, dar au modificat formatul și unele dintre personaje pentru al doilea sezon și a ajuns unul dintre cele mai mari sitcom-uri", a explicat Lederer.

Potrivit acestuia, Netflix trebuie să ia în considerare faptul că anularea prea rapidă a producțiilor ar putea afecta dorința abonaților de a viziona seriale noi dacă cred că e posibil ca aceștia să fie anulate după un sezon.

Elizabeth Cox, fondatoare și CEO al companiei independente de producție Should We Studio, este de acord că abordarea Netflix de a anula emisiunile creează frustrare, dar nu doar în rândul telespectatorilor, ci și în industria divertismentului în ansamblu.

"Netflix vrea să facă bani, creatorii vor să facă artă, iar publicul vrea să se distreze și, deși sună plauzibil în teorie că distrarea publicului se traduce direct în studiouri/distribuitori care câștigă bani, nu cred că audiența cea mai mare și mai profitabilă este neapărat și cea mai fidelă", a spus ea.

Emisiunile care generează cele mai multe discuții și zgomot mediatic nu sunt adesea atât de vizionate pe scară largă, iar producții minunate sunt anulate tot timpul.

Dar aprecierea performanței pe baza vizualizărilor nu redă acest tip de atenție și nici nu este clar cât de importante sunt vizionările ca indicator al potențialului de a face bani pe o platformă bazată pe abonament, subliniază Cox, adăugând că pentru producătorii independenți va fi tot mai greu să obțină acces pe platformele mari de streaming video.

T.D.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇