Românii au cumpărat online anul trecut de 5,6 miliarde de euro, cu 30% mai mult decât în 2019, când valoarea comerțului online a fost estimată la aproximativ 4,3 miliarde de euro, potrivit calculelor Asociației Române a Magazinelor Online (ARMO).
Creșterea a avut loc în contextul pandemiei, care a accelerat vânzările făcute pe Internet.
Prin urmare, dacă vrei să-ți deschizi un magazin online, acum pare momentul potrivit.
Însă pentru a avea succes, nu ai nevoie doar de contextul potrivit. Noi îți venim în ajutor cu câteva sfaturi de la un specialist în marketing digital pentru ca afacerea ta să aibă șanse mai mari de reușită încă de la început.
Robert Dumitru, Head of Digital la MTH Digital, spune că întreaga călătorie pornește de la consumatori, de la potențialii tăi clienți.
Astfel, ar fi util ca un antreprenor aflat la început de drum să pornească de la o bună cunoaștere a principalelor profiluri de buyer persona pe care le țintește și cărora vrea să se adreseze (client ideal/public țintă).
Aici ar fi de folos niște date reale la care se poate raporta (dacă există un website, poate extrage informații despre vizitatori din Google Analytics, de exemplu), pentru a crea acel buyer persona cât mai aproape de realitatea datelor.
„Dacă nu avem această oportunitate, ne putem folosi de tool-uri precum Facebook Audience Insight sau date pe care le putem extrage din domeniul în care activăm (vârsta utilizatorilor, interesele, rata de conversie medie, comanda medie etc.)”, adaugă Robert Dumitru.
Următorul pas este realizarea unei strategii de piață a concurenței: care sunt beneficiile pe care le oferă, care este unique value proposition, care este audiența brandului, care sunt platformele pe care aceștia se promovează și distribuie conținut și cum își pot diferenția business-ul față de acestea.
După aceea, urmează strategia de conținut adaptată fiecărui canal pe care se dorește promovarea serviciilor, strategia de marketing online, bugetarea canalelor principale pe care dorim să ne concentrăm și aplicarea acesteia.
„Odată ce promovarea este realizată și deja avem primele rezultate, un sfat important ar fi revizitarea strategiei inițiale de buyer persona - pentru a observa dacă datele persoanei ideale către care promovăm serviciile coincide cu persoanele ce realizează conversii pe website-ul business-ului și o adaptăm în funcție de rezultate”, punctează Robert Dumitru.
El mai spune că alocarea bugetului se face în funcție de funnel-ul creat de către business:
- dacă ai ca obiectiv creșterea traficului, atunci mergi cu promovarea către canale precum YouTube, Instagram/Facebook (cu reclame cu obiectiv de trafic) și Google Display;
- dacă dorești atingerea unui anumit obiectiv de marketing (COCA = cost achiziție client, ROAS = return on ad spend) sau atingerea unui anumit număr de tranzacții ori vânzări lunar, atunci mergi pe canale precum Google Search, Google Shopping Ads, Facebook/Instagram (reclame cu obiectiv de conversie), LinkedIn.
„Momentul în care trebuie realizată trecerea către o agenție de digital marketing este atunci când afacerea crește accelerat și nu mai sunt persoane care să se ocupe direct de canalele de vânzare sau comunicare- când dorim atingerea rezultatelor și nu este o persoană internă care să facă acest lucru”, încheie Robert Dumitru.