Alphabet, compania mamă a Google, a acceptat să facă schimbări la unele din serviciile sale de publicitate online extrem de folosite, în urma încheierii unui acord cu Autoritatea de Reglementare Antitrust din Franţa.
Autoritatea a amendat compania americană cu 220 milioane de euro (267,48 milioane de dolari) în urma unei investigaţii care a arătat că Google a abuzat de poziţia sa dominantă pe piaţa de publicitate online, unde unele din instrumentele sale au devenit aproape esenţiale pentru marii editori, transmite Reuters.
„Decizia de a sancţiona Google are o importanţă deosebită deoarece este prima decizie din lume care se concentrează pe procesele algoritmice complexe de licitaţie pe care se bazează publicitatea online„, a afirmat Isabelle de Silva, şeful Autorităţii franceze de Reglementare Antitrust.
De Silva a precizat că valoarea amenzii a fost redusă în urma încheierii acordului, dar nu a dat amănunte.
Şi autoritatea similară din Italia anunţa recent că investighează gigantul american Google pentru abuz de poziţie dominantă pe piaţa de publicitate online a ţării.
Suspectată că a acționat anticoncurențial
Google este suspectată că a folosit cantitatea enormă de date pe care a colectat-o prin propriile sale aplicaţii pentru a-i opri pe operatorii rivali să concureze în mod eficient, iar ancheta ar urma să fie finalizată până în noiembrie 2021, a informat Autoritatea de Concurenţă din Italia (AGCM).
Instituţia precizează că vânzările de publicitate online sunt a doua cea mai importantă sursă de venituri din sectorul media, iar reducerea concurenţei pe piaţă i-ar putea lipsi de resurse pe editori şi pe cei implicaţi în site-urile de ştiri.
Investigaţia vine în urma unei plângeri formulate anul trecut de grupul italian de lobby IAB, din domeniul publicităţii digitale, şi se adaugă verificărilor activităţii Google de către autorităţile de reglementare din întreaga lume.
În 2019, piaţa italiană de publicitate online a înregistrat venituri de peste 3,3 miliarde de euro.
Şi Comisia Europeană a impus Google o amendă de 1,49 miliarde de euro anul trecut, pentru că a împiedicat accesul rivalilor pe piaţa de publicitate online.
Citește și: