Creatorii de conținut de pe YouTube obțin bani din reclamele pe care Google le plasează în clipurile lor. Câștigul este condiționat de mai mulți factori.
Banii pe care îi obțin influencerii din activitatea lor de pe YouTube depind de cât de specializat este conținutul și de țara în care este urmărit, dar mai ales de numărul de vizualizări.
Dacă un material postat pe YouTube atinge un milion de vizualizări, acesta îi poate aduce autorului o sumă de cinci cifre (în dolari), potrivit Insider.
Shelby Church, o tânără din Statele Unite care postează materiale din domeniul tehnologiei, a câștigat 30.000 de dolari cu un video despre un program de livrări oferit companiilor de către Amazon. Clipul său a atins 1,8 milioane de vizualizări, iar rata de câștig la 1.000 de vizualizări este relativ mare fiindcă are un conținut de nișă.
Canalele de YouTube dedicate afacerilor, finanțelor personale și tehnologiei tind să aducă venituri mai mari pentru fiecare vizualizare.
"YouTuberii nu fac mereu o grămadă de bani, asta depinde de ce fel de clipuri faci", a explicat tânăra.
Ea a menționat că influencerii pot câștiga 55% din venitul obținut din publicitate al materialului difuzat, dacă ei fac parte din programul de parteneriat al YouTube (YPP). Pentru a fi acceptat în acest program, creatorii de conținut trebuie să aibă cel puțin 1.000 de abonați și 4.000 de ore de vizualizări la materiale video lungi.
Începând de anul viitor, creatorii vor putea câștiga o parte din veniturile din publicitate obținute în Shorts, secțiunea de clipuri scurte a platformei. Pentru a primi bani, creatorii vor trebui să atingă 10 milioane de vizualizări în 90 de zile și să aibă cel puțin 1.000 de abonați.
YouTube va cumula veniturile din Shorts în cazul celor care au mai multe materiale în această secțiune. De asemenea, platforma va plăti o sumă nedezvăluită caselor de discuri pentru licențele asupra melodiilor, iar creatorii vor primi 45% din banii rămași în funcție de procentul lor din totalul vizionărilor Shorts.
Amintim că, în România, Departamentul Antifraudă de la ANAF a declanșat anul trecut controale la cei care obțin venituri din activități pe platforme audio-video și/sau pe site-uri de tipul rețelelor de socializare.
Au fost controlați 87 de influenceri de pe Tik Tok, YouTube, Facebook și Instagram care postau conținut muzical, media, IT, de gastronomie și călătorii. ANAF a descoperit că 56 dintre aceștia nu au plătit impozite în valoare de aproape un milion de euro.