Platformele de video TikTok şi YouTube sunt serviciile care colectează cele mari cantităţi de date personale, însă destinaţiile datelor sunt diferite în cele două cazuri.
Un studiu publicat de URL Genius susţine cu YouTube şi TikTok colectează cele mai multe informaţii despre utilizatorii lor şi că ambele vând, mai departe, datele unor terţi.
YouTube foloseşte datele, în cea mai mare parte, pentru interese proprii, precum urmărirea navigării online şi a datelor de localizare pentru crearea unui profil cât mai fidel, care să fie util pentru targetarea cu reclame relevante.
De cealaltă parte, TikTok vinde datele pe care le colectează mai multor companii terţe. Ce fac terţii mai departe şi unde ajung aceste date nu se ştie.
URL Genius a descoperit că, din 14 servere la care YouTube trimite date, doar 4 sunt ale unor terţi. TikTok contactează tot 14 servere, însă 13 din acestea sunt ale terţilor.
TikTok a fost acuzată, nu doar o dată, că trimite datele utilizatorilor autorităţilor comuniste de la Beijing. În propriile condiţii de utilizare se arată că datele sunt trimise către ByteDance, compania chineză care deţine TikTok.
Până acum, produsele Meta erau arătate cu degetul pentru cantităţile mari de date colectate. Acum, acestea au fost depăşite de TikTok şi YouTube.