Un avion Tarom s-a întors pe Otopeni, după ce a fost lovit de trăsnet

Un avion Tarom s-a întors pe Otopeni, după ce a fost lovit de trăsnet

Piloţii unui avion TAROM ce zbura pe ruta Bucureşti- Chişinău au decis să revină pe aeroportul „Henri Coandă” (Otopeni) din Bucureşti deoarece avionul a fost lovit de trăsnet.

Avionul a decolat duminică la 22:10 și urma să aterizeze la Chișinău la 23:15. În schimb, zborul RO209 s-a întors după decolare pe aeroportul din Bucureşti, informează Bordingpass.

Conform datelor de pe site-urile de urmărire a zborurilor, avionul, un Boeing 737-82R, a aterizat în siguranţă în Capitală duminică, la ora 23:25. Pasagerii au fost preluaţi de o altă cursă, care a ajuns la Chişinău la aproximativ două ore după miezul nopţii.

ADVERTISING

Compania Tarom a confirmat luni dimineaţă incidentul, precizând că avionul a fost trimis la inspecţie tehnică şi că niciun pasager sau membru al echipajului nu a fost afectat. Cursa a înregistrat o întârziere de 3 ore şi 10 minute.

”Cursa ROT209 OTP2005 (Bucureşti/Otopeni- Chişinău) Boeing 737-700 a avut aseară 3 ore şi 10 minute întârziere din motive tehnice. la decolare, pe fondul condiţiilor meteo, avionul a fost lovit de fulger. În aceste circumstanţe, odată cu informarea primită de la piloţi, s-a renunţat la zbor, iar avionul Boeing 737- 82R a revenit la sol, în Bucureşti, şi a fost trimis la inspecţie tehnică”, a anunţat luni dimineaţă compania Tarom.

ADVERTISING

O nouă aeronavă, Boeing 737, în care au fost îmbarcaţi toţi cei 53 de pasageri, a decolat de pe Aeroportul Internaţional Otopeni, iar cursa a fost efectuată.

”Niciun pasager sau membru al echipajului de bord nu a fost afectat. Avionul iniţial este acum în proces de verificări tehnice. În acest context menţionam faptul că, în baza utilizării lor esenţiale, aeronavele sunt construite cu structură adecvată protecţiei faţă de acest tip de incidente iar fulgerele nu le pot afecta la nivel de producere a unor defecţiuni majore care să pună în pericol activitatea de zbor”, precizează compania.

ADVERTISING

Avioanele sunt lovite des de trăsnete în timpul zborului, însă nu au daune mari, deoarece structura lor este gândită să depăşească acest tip de incidente. Avioanele comerciale sunt construite cu măsuri de siguranţă specifice pentru a face faţă trăsnetelor.

De exemplu, multe avioane sunt echipate cu conductori de electricitate pe exteriorul lor, iar componentele critice ale aeronavei sunt ecranate împotriva interferenţelor electromagnetice. De asemenea, cabinele sunt construite pentru a fi sigure.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇