Recepția celui mai scump drum județean din România, Transapuseana, amânată din motive birocratice

Recepția celui mai scump drum județean din România, Transapuseana, amânată din motive birocratice
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Recepţia celui mai scump judeţean din România, Transapuseana, din judeţul Alba, a fost amânată din motive birocratice.

Vicepreşedintele Consiliului Judeţean Alba, Marius Haţegan, a precizatcă este nevoie ca Institutul Naţional de Statistică să anunţe oficial indicele de cost în construcţii total, lucru care se va întâmpla abia în a doua parte a lunii noiembrie.

”Recepţia lucrărilor pentru Transapuseana, unul dintre cele mai spectaculoase drumuri din România, este blocată. Puteţi să-i spuneţi birocraţie, puteţi să-i spuneţi cum doriţi, însă nu putem recepţiona până când Institutul Naţional de Statistică nu va publica oficial indicele de cost în construcţii total, lucru care se va întâmpla abia în a doua parte a lunii noiembrie 2024.

ADVERTISING

Ca om de administraţie, nu mă feresc să spun că este o situaţie frustrantă, mai ales că fiecare dintre cei care am fost implicaţi în acest proiect, de la Consiliul Judeţean, până la constructori şi aşa mai departe ne-am făcut temele la timp şi am respectat toate termenele şi standardele de calitate”, a declarat Marius Haţegan pentru ziarulunirea.ro.

Drumul judeţean 107 I, cunoscut sub denumirea Transapuseana, este cea mai mare investiţie din România realizată pe un drum judeţean.

Jurnaliştii de la Ziarul Unirea notează că amânarea recepţiei finale are consecinţe în ceea ce priveşte garanţia de bună execuţie, întrucât constructorul nu poate solicita restituirea unei părţi din aceasta decât la realizarea recepţiei finale.

ADVERTISING

Pe de altă parte, garanţia lucrărilor efectuate de către constructor începe să curgă numai din momentul realizării recepţiei finale a lucrărilor. Drumul a fost deja deschis circulaţiei.

Transapuseana, unul din cele mai spectaculoase drumuri din România, care străbate crestele munţilor Trascău şi are o lungime de aproape 80 de kilometri, a costat aproximativ 73 de milioane de euro şi a fost realizat parţial cu fonduri europene.

ADVERTISING

În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇