Guvernul Orban promite să dispară angajații care plimbă hârtii, dar la Ministerul Culturii se cer în continuare dosare cu șină!

Guvernul Orban promite să dispară angajații care plimbă hârtii, dar la Ministerul Culturii se cer în continuare dosare cu șină!
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Guvernul Orban a anunțat, în repetate rânduri, că digitalizarea administrației reprezintă unul dintre obiectivele sale fundamentale.

Mai mult, măsura este cuprinsă și în Planul de redresare economică, prezentat recent de Executiv, iar premierul a spus că astfel vor dispărea ”angajații care plimbă hârtii”.

Se pare, însă, că nu toate ministerele Guvernului Orban lucrează la implementarea digitalizării, unul dintre ele fiind Ministerul Culturii.

ADVERTISING

Astfel, revistele și publicațiile culturale care vor să obțină finanțare de la bugetul statului trebuie să depună un dosar cu șină, potrivit unui anunț postat pe site-ul Ministerului Culturii.

Mai mult, revistele online sunt nevoite să depună la dosar un exemplar din ultimele trei numere ale revistei sau zece articole reprezentative din ultimele trei numere. Și, deși sunt publicații online, aceste articole trebuie printate și depuse ”pe hârtie”.

ADVERTISING

Solicitanţii vor depune dosarul de finanţare (în format clasic, cu şină), care trebuie să conţină următoarele documente:

  • cererea pentru acordarea finanţării, cuprinzând atributele de identificare ale revistelor sau entităţilor beneficiare;
  • 1 exemplar din ultimele trei numere ale revistei sau zece articole reprezentative din ultimele trei numere pentru revistele online;
  • tiraj sau media vizualizărilor;
  • CV-urile redactorilor şi ale principalilor colaboratori;
  • proiectul editorial cuprinzând titlul revistei şi Fişa de antecalcul, prevăzută în Anexa nr. 2 la prezentele Norme”, se arată în anuțul postat pe site-ul Ministerului Culturii.
ADVERTISING

Toate documentele se completează, se semnează și se depun alături de copii dupa alte documente:

  • actul de înfiinţare sau constitutiv şi statut, acte doveditoare ale sediului, alte acte adiţionale, după caz;
  • certificatele de atestare fiscală eliberate de ANAF, respectiv administrația publică locală, aflate în termenele de valabilitate, în original;
  • certificatul de înscriere în Registrul asociaţiilor şi fundaţiilor, unde este cazul;
  • hotărârea judecătorească definitivă de înfiinţare, care să ateste personalitatea juridică, unde este cazul;
  • ultimele situaţii financiare anuale depuse la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
  • declaraţia privind calificarea sprijinului financiar nerambursabil acordat conform Legii 136/2015 pentru finanţarea revistelor de cultură reprezentative din România, raportată la prevederile ajutorului de minimis.

Totodată, solicitanții sunt nevoiți să meargă pentru a depune dosarele la Registratura Ministerului Culturii sau la Poștă, pentru a le trimite cu confirmare de primire.

Ministerul Culturii precizează că, dacă documentele nu sunt depuse exact cum este precizat, solicitanții vor fi descalificați.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇