Metroul Drumul Taberei, așteptat de bucureșteni de ani buni, ar putea fi inaugurat în luna septembrie, după cum au anunțat recent ministrul Transporturilor și premierul Ludovic Orban.
Asociația „Metrou Ușor” precizează că în acest moment lucrarea nu este pe deplin finalizată, dar se înregistrează progrese semnificative.
”Conform ultimelor informații, începând de astăzi se întrunește pe șantierul din Drumul Taberei comisia de recepție a Ministerului Transporturilor. O veste bună, însă acest lucru nu înseamnă neapărat că lucrarea este pe deplin finalizată.
Situația din teren se prezintă cu siguranță mai bine față de luna iunie, când a fost avansat un alt termen de inaugurare, înregistrându-se progrese semnificative în cele câteva puncte critice rămase.
Vorbim aici în special de centrala de ventilație dintre stațiile Tudor Vladimirescu și Parc Drumul Taberei, întârziată din cauza infiltrațiilor. Fără această construcție, circulația trenurilor nu este posibilă. (foto 2) Totodată, s-a avansat cu legătura pietonală și accesurile din zona Eroilor, această stație urmând să fie capăt de linie pentru mulți ani de acum încolo. (foto 1)”, scrie Asociația Metrou Ușor pe Facebook.
Dacă în ceea ce privește metroul veștile sunt relativ bune, nu același lucru se poate spune despre tramvaiul 41. Asociația subliniază că în zona Pieței Drumul Taberei situația va fi deranjantă în continuare, pentru că pasajul de corespondență nu a fost realizat.
”În schimb, vești proaste pentru călătorii tramvaiului 41. O situație deranjantă va fi în continuare în zona Pieței Drumul Taberei, unde pasajul de corespondență dintre stația tramvaiului 41 și metrou nu a fost încă realizat. Lucrările la acest obiectiv trenează inacceptabil de mult, ținând cont și că linia 41 a fost suspendată în vara anului trecut pentru a se lucra concomitent la Pasajele Grant și Ciurel.
Din păcate, lucrările la această corespondență nu au fost sincronizate cu suspendarea lui 41, astfel că locuitorii din Drumul Taberei și călătorii lui 41 vor circula perturbat mult timp de acum încolo. Realizarea acestui pasaj presupune devierea temporară a liniilor de tramvai și blocarea sistematică a unor porțiuni din intersecție”, afirmă Asociația ”Metrou Ușor”.
În ceea ce privește flota de trenuri de pe viitoarea Magistrală 5, Asociația "Metrou Ușor" avertizează că lucrurile nu stau deloc bine.
”După o primă licitație anulată de DNA, nici cea de-a doua nu a fost ferită de probleme: de aproximativ două luni este blocată de contestații la Curtea de Apel București, rezultatul fiind așteptat în cursul zilei de marți. Chiar dacă semnarea contractului s-ar face în cel mai scurt timp posibil, garniturile vor sosi abia peste 2 ani, timp în care pe această magistrală vor circula trenuri Bombardier transferate de pe celelalte magistrale.
Acest lucru va presupune reintroducerea câtorva garnituri vechi românești IVA pe magistrala M3 (situație ce se întâmplă deja în weekenduri), dezactivarea sistemului de conducere automată și implicit creșterea semnificativă a timpilor de așteptare pe magistralele M1 și M3.
Singura soluție corectă ar fi fost exploatarea M5 cu trenuri vechi și păstrarea trenurilor automatizate pe celelalte linii pentru a nu perturba restul rețelei de metrou”, explică reprezentanții Asociației.