Aviația rusă, în cădere liberă: Piloții n-au destul carburant, e criză de personal și de piese

Aviația rusă, în cădere liberă: Piloții n-au destul carburant, e criză de personal și de piese

Companiile aeriene din Rusia sunt nevoite să raționalizeze combustibilul după atacurile repetate ale Ucrainei asupra rafinăriilor și depozitelor de petrol ale Moscovei. În plus, trebuie să facă față și crizei de personal și piese de schimb.

Piloții uneia dintre companiile low-cost ale grupului Aeroflot, Pobeda Airlines, se plâng pe grupul de Telegram „Aviatorșina”, după ce conducerea a introdus o procedură de alimentare cu combustibil pe care ei o consideră periculoasă. Aceștia reclamă că avioanele sunt alimentate până la niveluri minime sau chiar mai mici decât cel necesar pentru a ajunge la destinație.

ADVERTISING

Câțiva piloți s-au plâns autorităților competente, arătând că astfel de acțiuni sunt "criminale". În opinia lor, acest comportament care pare provocat de motive economice reduce marja de siguranță, deja compromisă într-un mod inacceptabil de factori precum programele de întreținere inadecvate, relatează Kyiv Post.

Conștienți că menționarea efectului loviturilor ucrainene asupra rafinăriilor și depozitelor petroliere ruse le-ar putea aduce punerea sub acuzare pentru defăimarea armatei și a "operațiunii militare speciale" a Kremlinului, piloții spun că deciziile de raționalizare sunt rezultatul scumpirilor carburantului și a deficitului de combustibil pentru aviația civilă.

ADVERTISING

Potrivit Bursei din Sankt Petersburg (SPIMEX), prețurile carburantului pentru aviația civilă rusă au crescut cu 30% din martie 2022.

Un pilot a relatat că necesarul pentru alimentarea avioanelor este calculat pe cele mai scurte rute dintre aeroporturi, ceea ce îi lasă fără marja de siguranță, care să le permită efectuarea unor ocoluri, în caz de vreme rea sau de survolare a aeroportului la sosire, în caz de aglomerație la sol. De multe ori, când alege ruta standard de apropiere de un aeroport din computerul aeronavei, acesta îi spune că nu are suficient combustibil.

Totodată, după alimentare și înainte de decolare, sistemele de control ale avionului îl avertizează că nu are suficient combustibil pentru ruta respectivă și îi recomandă destinații alternative, a mai spus el.

ADVERTISING

Un alt pilot s-a plâns că echipajele ezită să ceară combustibil suplimentar pentru că, dacă fac asta, sunt "luate la ochi" de conducere și puse sub un stres insuportabil.

Alte probleme cu care se confruntă echipajele sunt înmulțirea situațiilor de urgență în timpul zborurilor, penuria de piese de schimb și întreținerea precară a avioanelor, precum și lipsa de personal.

Wall Street Journal a scris în februarie, citând compania germană de cercetare Jacdec, că aviația comercială rusă a înregistrat 74 de situații de urgență în 2023, mai mult decât dublu față de cele 36 de incidente din 2022.

Agenția Federală de Transport Aerian din Rusia a înregistrat peste 400 de defecțiuni în zbor ale echipamentelor, implicând motoarele, trenul de aterizare, flapsurile, software-ul și sistemele hidraulice.

Tendința în creștere a defecțiunilor tehnice a continuat în 2024 cu peste 20 de incidente serioase, din care șase defecțiuni ale motoarelor în timpul zborului în primele trei luni ale acestui an, potrivit datelor publicate de Moscow Times.

Presiunea din cauza condițiilor proaste de lucru cade nu doar pe piloți, ci și pe însoțitorii de bord și pe echipele tehnice de la sol și a crescut continuu după pandemia de Covid și invadarea Ucrainei.

Mulți piloți și membri ai echipajelor de bord au părăsit companiile aeriene ruse, atrași de condițiile mult mai bune oferite de cele din Uzbekistan, Kazahstan, Vietnam și alte state.

Din cauza înmulțirii defecțiunilor și a lipsei pieselor de schimb, greu de procurat pe fondul sancțiunilor occidentale impuse Moscovei, operatorii aerieni din Rusia au tot mai puține avioane disponibile, în special Boeing și Airbus.

Migrația personalului, precum și reducerea dimensiunii și a flexibilității flotelor disponibile, fac ca la manșa avioanelor să ajungă acum mai mulți piloți recent pregătiți, cărora le lipsește experiența necesară pentru a face față problemelor tot mai numeroase din timpul zborului.

În aceste condiții, companiile aeriene nu mai reușesc să acopere cererea. La începutul vacanței de vară numărul curselor anulate a crescut cu 20%, din cauza lipsei de avioane disponibile comparativ cu anul trecut.

Opțiunile sectorului aviatic civil sunt limitate, iar cu fiecare lovitură pe care Ucraina o dă sectorului petrolier al Moscovei companiile aeriene din Rusia se așteaptă la noi probleme.

T.D.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇