Asociația Metrou Ușor consideră că reabilitarea Podului Constanța din Bucureşti este un eșec și a fost realizată necorespunzător.
Reprezentanții asociaţiei spun că, deși pasajul era, într-adevăr, în stare proastă, reabilitarea și consolidarea sa sunt nepotrivite și blochează în continuare mobilitatea și dezvoltarea ulterioară din zonă.
”În prezent, pasajul și zona adiacentă nu oferă condiții demne de o capitală europeană din secolul 21 pe nici un plan:
- pietonal și alternativ: pasajul este un pericol public, pentru că nu există trotuare și nici benzi pentru biciclete, iar pe la suprafață, dincolo de pericolul evident al traversării ilegale a liniilor de cale ferată pe care se circulă cu viteză, nu există nicio amenajare pentru pietoni sau bicicliști. Soluția legală și sigură de a traversa Pasajul Constanța fără mașină este cu transportul în comun pentru o stație. Complet inacceptabil pentru o capitală europeană.
- transport public: infrastructura pentru tramvaie și troleibuze din pasaj este veche și necesită o modernizare urgentă precum și crearea unei benzi unice pentru transportul în comun.
- rutier: pasajul are o bandă și jumătate pe sens, incluzănd linia de tramvai și reprezintă o gâtuire majoră a traficului”, scrie Asociația Metrou Ușor pe Facebook.
Potrivit acesteia, pasajul avea nevoie de o lărgire substanțială, pentru a oferi condițiile necesare pentru toți participanții la trafic.
”Cu toate că era în stare proastă, pasajul nu avea nevoie de o simplă reabilitare, ci de o lărgire substanțială, pentru a oferi condițiile necesare pentru toți participanții la trafic. Odată cu finalizarea reabilitării, această lărgire devine improbabilă în viitorul apropiat, întrucât ar însemna distrugerea lucrărilor realizate recent, încă neamortizate”, spun reprezentanții Asociației.
Așadar, Asociația Metrou Ușor solicită găsirea urgentă de soluții pentru pietoni și bicicliști, astfel încât aceștia să poată traversa pasajul în siguranță.
”Suntem, deci, blocați și în următorii ani cu un pasaj care ne pune în pericol. Tragem un semnal de alarmă și solicităm tuturor actorilor implicați în infrastructura orașului să colaboreze și să se coordoneze pentru a livra proiecte coerente, pentru binele întregii comunități. Solicităm găsirea urgentă de soluții pentru pietoni și bicicliști astfel încât aceștia să poată traversa pasajul în siguranță”, mai scrie Asociația Metrou Ușor.
Podul Constanța, care stătea să cadă pe oameni, a fost în sfârșit consolidat
CFR Infrastructură a anunțat, săptămâna trecută, că lucrările de consolidare ale Podului Constanța au fost terminate, valoarea contractului care a vizat proiectarea și execuția fiind de 3,49 milioane de lei.
Au fost făcute lucrări de infrastructură, pe o lungime a pasajului de circa 180 metri (zonă administrată de CFR SA), respectiv culee, grinzi, pilă central – formată din 20 de stâlpi și ziduri de sprijin (aripi).
De asemenea, au fost realizate lucrări de suprastructură: refacerea hidroizolației aferente liniilor CF 1,2 și 3, s-a montat gard de protecție pe zonele laterale ale podului, gard din plăci de beton, pentru delimitarea zonei de siguranță și interzicerea traversării liniilor CF de către persoanele neautorizate.
Citește și: