Rezultatele obținute de elevii români la testele PISA 2022 pentru evaluarea competentelor așază țara noastră în penultima poziție intre statele Uniunii Europene, deși tot mai mulți copii fac meditații.
Radu Gologan, președintele Societății de Stiințe Matematice, consideră că structura Examenelor Naționale este prost gândită.
Mai exact, spune el, această structură face ca elevii să învețe rețete, iar la meditații învață modele de rezolvare a unor probleme.
”Examenele noastre naționale, cel puțin la matematică, copiii învață rețete, pentru că problemele sunt de rețete, cam toate sunt pe aceeași structură de ani de zile, rar se mai întâmplă să fie câte o problemă cu idei noi.
Rezultatele PISA au fost date de copiii de 15 ani, care au fost în clasa a VIII-a și sigur au făcut meditații, dar nu au făcut meditații ca să gândească o problemă simplă de tip PISA, pentru care îți sunt suficiente intuiția și o gândire liberă, ei au învățat să rezolve rețete”, a declarat pentru TVR Radu Gologan.
România nu a înregistrat niciun progres important, în ultimii cinci ani, față de celelalte țări participante la PISA 2022, evaluarea competențelor de bază a elevilor de 15 ani, organizată de Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE).
Dintre toate statele UE, doar Bulgaria stă mai rău, iar în clasamentul mondial România e pe locul 45 din 81 de țări.
Elevii din România au obținut cele mai slabe rezultate din UE la testele PISA, cu excepția celor din Bulgaria. Copiii români au obținut 428 de puncte la toate cele trei categorii – matematică, citire și științe, în condițiile în care media OECD e aproape 470.
Țara noastră se află acum la o distanță de circa 50 de puncte de media OCDE și la circa 100 de puncte de liderul european, Estonia, arată raportul Rezultatele PISA 2022.