Elevii, părinţii şi sindicatele din educaţie cer modificarea ordinului privind măsurile din şcoli: A generat confuzie şi interpretări diferite

Elevii, părinţii şi sindicatele din educaţie cer modificarea ordinului privind măsurile din şcoli: A generat confuzie şi interpretări diferite

Consiliul Naţional al Elevilor, Federaţia Naţională a Asociaţiilor de Părinţi – Învăţământ Preuniversitar, Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ, Federaţia Sindicatelor din Educaţie „Spiru Haret” şi Federaţia Naţională Sindicală „Alma Mater” solicită premierului Ludovic Orban modificare ordinului comun emis de Ministerul Educaţiei şi Cercetării (MEC) şi Ministerul Sănătăţii privind măsurile pentru începerea şcolii.

Ei spun că acest act a „a generat confuzie şi interpretări diferite de la un judeţ la altul, de la o localitate la alta, de la o unitate de învăţământ la alta, de la o universitate la alta şi chiar de la o autoritate a statului la alta”.

Acest ordin a creat confuzie şi interpretări diferite

2021 vine cu discounturi de până la 50% la principalele categorii de produse și servicii de care afacerea ta are nevoie. Obține oferta AICI!

„De la intrarea sa în vigoare, la data de 1 septembrie 2020, actul administrativ cu caracter normativ mai sus menţionat a generat confuzie şi interpretări diferite de la un judeţ la altul, de la o localitate la alta, de la o unitate de învăţământ la alta, de la o universitate la alta şi chiar de la o autoritate a statului la alta”, scrie în comunicatul semnat de reprezentanţii organizaţiilor menţionate.

Conform sursei citate, după 7 septembrie (când direcţiile de sănătate publică au informat inspectoratele şcolare cu privire la situaţia epidemiologică de la nivelul fiecărei localităţi), consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ din întreaga ţară au încercat să stabilească scenariul după care vor funcţiona, cu respectarea strictă a dispoziţiilor cuprinse în Ordinul comun nr. 5487/1494/2020.

„Semnalele pe care le primim din teritoriu sunt în sensul că, în foarte multe cazuri, acest lucru a fost imposibil, deoarece măsurile stabilite nu ţin cont de particularităţile unităţilor de învăţământ preuniversitar şi nici nu le dau acestora în mod real posibilitatea de a opta pentru un scenariu sau altul.

În unele dintre aceste situaţii, conducerile unităţilor de învăţământ au fost ameninţate cu amenzi de reprezentanţii direcţiilor de sănătate publică, pentru nerespectarea întocmai a reglementărilor din cuprinsul ordinului menţionat”, se menţionează în scrisoarea deschisă.

Semnatarii acesteia adaugă că, în ceea ce priveşte învăţământul superior, Ordinul nu specifică alocarea unor resurse financiare pentru universităţi necesare atât procurării materialelor sanitare şi echipamentelor electronice destinate studenţilor cu probleme sociale, cât şi angajării resursei umane aferente respectării reglementărilor. 

În plus, pentru unele aspecte care ar fi trebuit reglementate prin ordin nu se regăsesc dispoziţii.

„Din păcate, ceea ce anticipam şi semnalam în Scrisoarea deschisă din 28 august 2020 se întâmplă: întârzierea cu care au fost adoptate măsurile, insuficienţa acestora, inaplicabilitatea lor, inexistenţa unor reglementări clare, care să ţină cont de realităţile sistemului de învăţământ românesc au determinat instaurarea panicii în rândul elevilor, studenţilor, părinţilor şi salariaţilor din învăţământ – salariaţi care se află constant sub ameninţarea că vor răspunde ei dacă ceva merge prost.

În aceste condiţii, pornind de la dezideratele sociale prezente şi de perspectivă, considerăm că este imperios necesar şi de maximă urgenţă ca factorii de decizie din Ministerul Educaţiei şi Cercetării şi Ministerul Sănătăţii să se aşeze la masa dialogului (real) cu structurile reprezentative ale sindicatelor din învăţământ, structura reprezentativă a părinţilor şi consiliul elevilor, să reanalizeze Ordinul comun nr. 5487/1494/2020 ţinând cont şi de feedback-ul din teritoriu,în vederea elaborării unui document cât mai complet, pliat pe realitate şi agreat de toate părţile implicate, de natură să răspundă realităţilor din sistem, interesului social şi nevoilor cu care se confruntă în această perioadă şcoala românească”, se mai arată în scrisoare.