Fostul ministru al Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, susţine că demisia lui a fost ”nedreaptă, generată de către cei care înţeleg mult prea puţin specificul învăţământului superior”, dar a precizat că, prin acest gest, ”va putea să susţină aplicarea legilor România Educată şi apoi implementarea lor”.
”Am considerat că această demisie este necesară pentru a nu periclita reforma în educaţie. Am considerat, în acest fel, că această demisie va permite o discuţie atât de importantă, precum cea necesară promovării legilor educaţiei România educată”, a spus fostul ministru, luni dimineaţă, la deschiderea anului universitar.
Sorin Cîmpeanu şi-a exprimat convingerea că, prin acest gest al demisiei, a ajutat la implementarea proiectelor legilor educaţiei.
”Îmi exprim convingerea că, în acest fel, nu prin propria demisie, nedreaptă, generată de către cei care înţeleg mult prea puţin specificul învăţământului superior, voi putea să susţin aplicarea legilor România educată şi apoi implementarea lor”, adăugat Cîmpeanu, citat de News.ro.
"Pentru a nu periclita reforma în Educaţie, pentru a nu periclita adoptarea legilor Educaţiei, pentru a putea susţine mai bine legile Educaţiei care sunt necesare pentru viitorul acestei ţări am considerat că varianta corectă este aceea de a face un pas în spate", a explicat Sorin Cîmpeanu.
Cîmpeanu se vede apărătorul eticii
Pe de altă parte, Cîmpeanu nu se simte vizat de afirmaţiile preşedintelui Klaus Iohannis, care a spus tot azi că plagiatul este un fenomen toxic care trebuie sancţionat.
"Din perspectiva celui chemat să vegheze la implementarea acelor sancţiuni dure, din perspectiva celui care a propus în legea Educaţiei acel sistem de registru unic integrat, din perspectiva celui care a propus reprezentarea studenţilor din fiecare asociaţie studenţească în fiecare comisie naţională care se ocupă de etică, pentru transparentizarea acestui proces, din perspectiva celui care a susţinut profesionalizarea instituţiilor şi mecanismelor de sancţionare şi de prevenire a acestui fenomen extrem de grav - plagiatul, da, mă simt vizat din această perspectivă a apărătorului eticii", a susţinut Cîmpeanu, tot luni, înainte de şedinţa Biroului Politic Naţional al PNL, citat de Agerpres.
Întrebat despre vocile care susţin că a protejat plagiatorii, Cîmpeanu a replicat: "Am luat cunoştinţă despre ceea ce spun aceste alte voci, bănuiesc că aţi spus şi ghilimelele de rigoare, şi în consecinţă am decis ceea ce s-a întâmplat săptămâna trecută. Am luat cunoştinţă de lipsa de rigoare, lipsa de etică a acestor acuze tocmai despre etică şi am decis să am lipsa de etică a acestor acuze".
El a adăugat că nu se simte vizat de declaraţiile preşedintelui din perspectiva plagiatului: "Sub nicio formă nu mă simt vizat din această perspectivă, o spun cât se poate de clar".
Chestionat dacă şeful statului este mulţumit de activitatea sa, Cîmpeanu a precizat că e "absolut convins" că oricine va vedea proiectul Legilor Educaţiei va fi mulţumit.
El a completat că şi-ar fi dorit ca aceste proiecte să fie făcute publice în data de 5 octombrie, când se marchează Ziua mondială a Educaţiei.
"Proiectele cuprind renunţarea la posibilitatea de a se renunţa voluntar la titlul de doctor. Iniţial, proiectul prevedea acest lucru, dar în urma dezbaterilor nu se mai poate renunţa la titlul de doctor. Nu am inclus propuneri care au venit din partea celor care acum lansează acuze, propuneri care sunt semnate, asumate şi înregistrate şi care cer ca în noua lege a Educaţiei să fie secretizate toate lucrările de doctorat", a menţionat Cîmpeanu, precizând că această propunere a fost făcută de conducerea Universităţii Bucureşti.
Cîmpeanu a fost întrebat şi dacă premierul Ciucă i-a cerut să renunţe la funcţie:
"Au fost puse în acea discuţie (cu premierul - n.red.) toate elementele pro şi contra, unicul obiectiv a fost susţinerea cea mai eficientă a Legilor Educaţiei. Demisia a fost din proprie iniţiativă".
Preşedintele Klaus Iohannis a declarat, luni, că legile Educaţiei trebuie să cuprindă prevederi "explicite" cu privire la prevenirea şi sancţionarea plagiatului, subliniind că acesta este un "fenomen toxic al mediului educaţional".