Colegii de la EduPedu prezintă trei cazuri aberante de modificări de note la Evaluarea Naţională 2024, după contestaţia elevilor.
Vorbim despre un elev de la Școala Gimnazială nr. 190 din București, care a obținut nota 10 la Română, după ce inițial luase doar 7.70.
Un alt elev de la Școala Gimnazială „Matei Basarab” din Târgoviște a avut inițial nota 5.30 la Română, iar după contestaţie i-a crescut la 9.30.
Un al treilea elev de la Școala Gimnazială “Duiliu Zamfirescu” din Focșani a primit 3,50 la Matematică şi a obținut după contestație nota 9,75.
Pentru primele două cazuri nu există explicaţii oficiale, dar pentru elevul din Focşani, Inspectoratul Școlar Județean Vrancea acuză o eroare umană.
„În cazul lucrării de la proba scrisă de matematică cu diferenţă de notare a fost o eroare umană de încărcare a tezei scanate pe platforma de evaluare. În urma afişării rezultatelor în data de 03.07.2024, candidatul a făcut contestaţie, lucrarea a fost scanată, reîncărcată pe platformă şi a fost evaluată. Comisia Judeţeană de organizare a evaluării naţionale a luat măsuri asupra asistentului”, susţine ISJ Vrancea, fără să precizeze aceste măsuri.
Ministerul Educaţiei explică într-un comunicat că „în cazul a 5 lucrări (patru la limba română și una la matematică) au fost identificate erori umane la încărcarea acestora, iar în etapa de contestații lucrările au fost reîncărcate și evaluate. Acestea sunt situațiile în care diferența între nota inițială și nota obținută la contestații este mai mare de 2 puncte. Menționăm că aceste diferențe nu sunt cauzate de erori în procesul de evaluare. Cele cinci rezultate nu sunt incluse în graficele ce conțin detalierea diferențelor dintre evaluarea inițială și evaluarea în urma contestațiilor”.
Nu ştim dacă şi primele două cazuri prezentate mai sus se explică astfel. Cert este că corectarea digitalizată la Evaluarea Naţională 2024 a început cu stângul.