TAROM nu mai zboară la Londra

TAROM nu mai zboară la Londra

TAROM nu va mai ateriza la Londra, de la finele lunii octombrie. Compania aeriană și-a vândut sloturile orare pe care le avea pe aeroportul Heathrow companiei Qatar Airways.

Informația a fost publicată inițial de Boarding Pass.

📰 Qatar Airways a cumpărat sloturile de aterizare/decolare de la aeroportul Heathrow din Londra (Marea Britanie) ale TAROM.

Publicată de BoardingPass pe Vineri, 16 august 2024

Tranzacția dintre TAROM și Qatar Airways a fost înregistrată la aeroportul Heathrow pe 14 august, informează Europa Liberă.

TAROM a decis această tranzacție pentru a-și putea susține planul de restructurare agreat cu Comisia Europeană, la momentul în care a primit de la statul român un ultim ajutor financiar.

ADVERTISING

„Tranzacția este în proces de finalizare, conform planului de restructurare aprobat, care prevede această acțiune pentru asigurarea sustenabilității companiei pe termen lung”, a transmis TAROM, la solicitarea Europa Liberă.

Un slot pe aeroport este un spațiu orar dedicat special unei companii pentru aterizările și decolările curselor regulate, iar pe marile aeroporturi există o criză a sloturilor.

Companiile vechi și cu tradiție își păstrează sloturile pe care le au închiriate de mulți ani. Tranzacția TAROM echivalează cu o retragere viitoare a companiei românești de pe acest aeroport, cel mai aglomerat din Europa și pe locul trei mondial, după aeroporturile din Atlanta și Beijing, scrie Profit.ro.

ADVERTISING

Sursa citată mai menționează că tranzacția actuală vizează 14 sloturi săptămânale și va permite Qatar Airways să-și extindă serviciul LHR-DOH la până la opt zboruri zilnice de la începutul orarului de iarnă.

TAROM a închis și alte rute tradiționale - Viena, Barcelona și Munchen- tot ca parte a planului de restructurare.

Cu ajutorul de stat (de aproxmativ 100 de milioane de euro) și planul de restructurare aprobat de Comisia Europeană, aşteptarea este ca în doi ani TAROM să devină o companie profitabilă.

ADVERTISING

Printre măsurile cuprinse în planul de restructurare agreat se numără:

  • anularea unei datorii în valoare de aproximativ 49,53 milioane euro (246,19 milioane lei), corespunzătoare valorii ajutorului pentru salvare, aprobat de Comisie în februarie 2020, plus dobânzile aferente şi o injecţie de capital de aproximativ 45,77 milioane euro (227,50 milioane lei).
  • reînnoirea flotei învechite
  • reducerea costurilor
  • vânzarea de aeronave
  • reducerea numărului de rute pe care operează
  • reducerea numărului de aeronave şi menţinerea unei capacităţi reduse, limitând prezenţa sa pe piaţă pe întreaga durată a perioadei de restructurare, respectiv până la 31 decembrie 2026

TAROM a continuat să înregistreze pierderi financiare semnificative, cu o pierdere estimată la aproape 300 de milioane de lei pentru anul 2023, după ce, în 2022, a avut pierderi de aproximativ 320 de milioane de lei. Situația financiară dificilă a companiei persistă din 2007, ultimul an în care TAROM a raportat profit​.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇