Compania SpaceX a concediat mai mulţi angajaţi implicaţi în pregătirea unei „scrisori deschise” care a criticat în special comportamentul adoptat de Elon Musk în spaţiul public, potrivit unui mesaj expediat de directoarea departamentului de operaţiuni din cadrul acestei companii spaţiale, al cărui conţinut şi a cărui existenţă au fost confirmate pentru AFP de un angajat al firmei californiene.
Un „mic grup” de angajaţi a trimis acea scrisoare tuturor colegilor lor, solicitându-le semnăturile şi participarea la un sondaj, a scris Gwynne Shotwell într-un e-mail expediat joi seară întregului personal al companiei SpaceX.
Unii dintre ei s-au simţit „inconfortabil şi intimidaţi sau chiar furioşi, pentru că scrisoarea îi îndemna să semneze ceva ce nu reflecta opiniile lor” sau pentru că scrisoarea „a interferat cu capacitatea lor de a se concentra asupra muncii”, a adăugat aceeaşi directoare de operaţiuni.
Or, consideră ea, "avem prea multe activităţi esenţiale de realizat şi nu avem nevoie de acest tip de activism lipsit de orice măsură".
După ce a efectuat o anchetă, compania californiană "a concediat un anumit număr de angajaţi implicaţi" în acel demers, a precizat Gwynne Shotwell, fără să precizeze numărul acestora.
Scrisoarea deschisă aflată în pregătire, dezvăluită iniţial de site-ul The Verge, a criticat comportamentul avut de Elon Musk în spaţiul public, precum şi recentele acuzaţii de hărţuire sexuală formulate împotriva lui, considerate "o sursă frecventă de distragere a atenţiei şi de ruşine pentru noi".
"În calitate de patron şi de cel mai important purtător de cuvânt al companiei, Elon Musk este considerat imaginea SpaceX - fiecare mesaj pe care îl scrie pe Twitter este considerat, de facto, o declaraţie publică din partea companiei, mai ales în ultimele săptămâni", au adăugat autorii scrisorii.
Reprezentanţii SpaceX nu au dat curs deocamdată solicitărilor trimise de redacţia AFP pentru a obţine un punct de vedere oficial al companiei californiene pe marginea acestui subiect.
CEO-ul SpaceX, care este şi patronul producătorului de automobile electrice Tesla şi al mai multor start-up-uri, este un obişnuit al controverselor de pe Twitter, unde publică în mod regulat mesaje virulente, uneori criptice sau chiar insultătoare.
Mesajele lui au căpătat o nouă dimensiune după ce Elon Musk a anunţat în aprilie că doreşte să cumpere această reţea de socializare.