Digitalizarea este un proces greoi în România, dar unii mici antreprenori fac toate eforturile pentru a propune idei inventive care să ajute societatea să avanseze.
Aceasta este și povestea lui Alexandru Boca, un specialist în construcții care a investit 120.000 de euro într-o platformă care să pună laolaltă oamenii care au nevoie de o mână de ajutor în proiectul de construcție pe care îl încep și specialiști cu oferte clare.
Mai mult, ideea sa presupune ca inclusiv cei mai nepricepuți, care ar vrea să-și facă o lucrare la casă, să poată cere ajutorul în platformă, iar specialiștii să-i poată sări în ajutor.
Ideea poartă numele Conzo.ro și i-a mers strună, iar la sfârșitul lui 2019 chiar preconiza că 2020 o să-i aducă venituri de peste 1 milion de euro. Deși pandemia i-a tăiat din elan, el încearcă să rămână optimist.
”Rămâne de văzut cât ne mult ne dorim cu adevărat să renunțăm la plăcerea de a pierde timpul în mod ineficient și cât de mult ne dorim să evoluăm, ca societate”, spune Alexandru Boca pentru SpotMedia.ro.
Un produs performant care acoperă toate deficiențele întâlnite până acum
Afacerea sa vizează atât oamenii de rând, cât și companiile.
Unul din scopurile Conzo.ro este economisirea de timp și bani de către cei care, dintr-un motiv sau altul, vor să investească în construcții.
Companiile îşi pot expune atât ofertele, cât şi produsele, şi pot face oferte directe clienţilor care au nevoie de servicii din sfera lor de activitate sau subcontracta o parte dintre activităţi, atunci când nu dispun de personal suficient sau nu au filiale în anumite judeţe.
În acelaşi timp, clienţii persoane fizice pot publica, în mod gratuit, cereri pentru anumite servicii din zona construcţiilor şi amenajărilor interioare sau pot contacta furnizorii din judeţul lor.
”Conzo.ro s-a născut din dorința de a optimiza procesele aferente derulării unui proiect, primul tool fiind creat cu scopul de a facilita interacțiunea dintre clienți și contractori – din punct de vedere al timpului petrecut în încercările de a găsi o firma de execuție cu care să realizeze un proiect.
Practic, se completează un template cu cerințele, iar acestea sunt făcute publice pentru companiile înscrise în platformă, fără ca datele de contact ale solicitantului să fie vizibile”, explică Alexandru Boca.
După lansarea platformei, cel de-al doilea pas conform strategiei de business a fost lansarea instrumentelor digitale de project management.
”In ultimele luni, în contextul pandemiei, acest proces a fost accelerat și complexitatea tool-urilor a crescut. Am făcut un compromis în ceea ce privește venitul pe termen scurt și am ales adaptarea la noile condiții și cerințe ale pieței.
Această pandemie ar trebui să funcționeze ca un catalizator pentru digitalizare în toate domeniile, nu doar în construcții, însă rămâne de văzut cât ne mult ne dorim cu adevărat să renunțăm la plăcerea de a pierde timpul în mod ineficient și cât de mult ne dorim să evoluăm, ca societate”, mai spune el.
Digitalizarea: O oportunitate, nu o soluție de compromis
Pentru a da rezultate optime, digitalizarea ar trebui privită ca o oportunitate și nu ca o soluție de compromis, crede antreprenorul.
”Cu siguranță că suntem mai aproape de acest obiectiv, însă drumul până la a avea o infrastructură digitală performantă este lung și necesită colaborarea și interesul tuturor celor întâlniți pe parcurs”, spune acesta.
”Feedback-ul pentru Conzo este pozitiv, suntem în permanentă legătură cu toți actorii din sectorul construcțiilor – producători, furnizori, executanți, clienți, însă observăm o reticență inițială atunci când discutăm cu persoane care nu au auzit încă de Conzo.
Trecând peste această reticență, oamenii rămân plăcut surprinși să afle în primul rând că există nu numai alternativa la soluțiile clasice, ci un produs performant care acoperă toate deficiențele întâlnite până acum. Trebuie lucrat mult la partea de brand awareness, la educarea clienților în acest sens, iar aceste tranziții nu pot fi făcute peste noapte”, mai spune el.
Citește și: