Programul testat de Germania care a redus poluarea și a frânat inflația

Programul testat de Germania care a redus poluarea și a frânat inflația

Germania a testat în această vară un program prin care a introdus un bilet de transport lunar în valoare de 9 euro pentru călătoriile cu trenurile regionale, autobuzul şi metroul. Și se pare că a fost un succes.

Biletele ieftine au contribuit la reducerea poluării cu 1,8 milioane de tone de dioxid de carbon în Germania, unde milioane de oameni au renunțat la mașini în favoarea transportului public.

Emisiile de carbon reduse echivalează cu poluarea generată de alimentarea cu energie a 350.000 de locuințe. Un efect asemănător ar putea fi obținut dacă în Germania s-ar introduce o limită de viteză pe autostrăzi. O mașină obișnuită emite, în medie, aproximativ 4,6 tone de diozid de carbon pe an, relatează The Guardian.

ADVERTISING

În cele trei luni de la introducerea programului, în Germania s-au vândut 52 de milioane de tichete. O cincime din acestea au fost cumpărate de persoane care în mod normal nu foloseau transportul în comun.

Cum au fost folosite biletele de 9 euro:

  • 50% le-au folosit pentru drumuri de zi cu zi, la cumpărături sau la cabinetul medical.
  • 40& le-au utilizat pentru a face vizite unor persoane.
  • 37% le-au cumpărat pentru a se deplasa la serviciu
  • 33% le-au luat pentru excursii de o zi.

Asociația Companiilor de Transport din Germania (VDV), care a realizat cercetarea, pune reducerea emisiilor de dioxid de carbon pe numărul mare al călătorilor care au renunțat la mașini în favoarea transportului public.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

Programul care se încheie miercuri a contribuit și la frânarea inflației, situată în prezent la 8%.

Cancelarul german Olaf Scholz, criticat pentru atitudinea sa considerată nonșalantă în fața creșterii prețurilor combustibililor și a costului vieții în ultimele luni, a lăudat programul și a catalogat biletele de 9 euro drept "cea mai bună idee a noastră".

Schema a fost apreciată nu doar pentru prețul mic, ci și pentru simplitatea sa, întrucât s-a renunțat la tarifarea călătoriilor în funcție de zonă care genera prețuri diferite de la o regiune la alta.

ADVERTISING

Guvernul și administrațiile locale sunt presate acum să continue programul, însă unii oficiali au spus că subvenționarea este prea scumpă în contextul exploziei prețurilor la energie.

Potrivit agenției federale de mediu din Germania, poluarea produsă de o singură tonă de emisii de dioxid de carbon provoacă daune de 180 de euro. Acest calcul va fi folosit ca argument pentru ca guvernul să continue în viitor subvenționarea transportului public.

Criticii spun că biletele ieftine au dus la aglomerarea trenurilor, ceea ce i-a împiedicat pe unii pasageri să urce cu bicicletele. Aceștia susțin, de asemenea, că programul social reduce încasările, astfel că vor exista mai puține fonduri pentru întreținerea și dezvoltarea rețelelor de transport, subdezvoltate în zonele rurale, unde, de altfel, s-au vândut cele mai puține bilete de 9 euro.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇