Oradea nu va avea companie aeriană, așa cum a promis Bolojan. De ce a eșuat planul

Oradea nu va avea companie aeriană, așa cum a promis Bolojan. De ce a eșuat planul

Consiliul Județean Bihor a renunțat la planul de a lansa compania aeriană Air Oradea, pentru că pe piața aviatică este un deficit de avioane și piloți, astfel că nu poate închiria aeronave și personal de zbor la prețuri decente.

În august 2021, Primăria Oradea și Consiliul Județean Bihor anunţau că vor înființa, în premieră pentru România, o companie aeriană proprie. Aceasta urma să asigure legături aeriene între Oradea și București, dar și între Oradea și alte destinații din afara țării.

Ulterior, CJ Bihor și Consiliul Local Oradea au aprobat înființarea Air Oradea.

ADVERTISING

Autoritățile locale îşi doreau operarea cu două aeronave a unor curse Oradea - București, minimum 3 zboruri pe zi în zilele lucrătoare și minimum 2 zboruri pe zi în zilele nelucrătoare, care trebuiau să devină operaționale din martie 2022, dar și a unor curse care să lege Oradea de unul sau două aeroporturi internaționale din vestul Europei, cel târziu din luna octombrie 2022.

Nimic din toate acestea nu s-a întâmplat, iar banii alocați au rămas neatinși în contul Air Oradea, care nu are niciun angajat, scrie eBihoreanul.

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

„Din păcate, nu am reușit. Când am propus înființarea Air Oradea, exista o disponibilitate foarte mare de aeronave și de echipaje în Europa. În scurt timp, n-a mai existat această disponibilitate”, spune acum Ilie Bolojan.

„După pandemie, apetitul pentru călătorii a crescut, iar companiile au intrat în deficit de aeronave și de echipaje, efect advers al concedierilor făcute în timpul pandemiei. Nu mai sunt suficiente avioane și personal pentru a satisface cererea, ceea ce explică valul de curse anulate peste tot, iar tarifele pentru închiriere au ajuns la niveluri foarte mari”. 

ADVERTISING

Oradea a rămas cu 12 curse spre București asigurate săptămânal de TAROM și cu cele 6 în regim charter operate tot săptămânal, din aprilie până în octombrie, de diverse alte companii spre stațiuni din Turcia (Antalya), Tunisia (Monastir), Egipt (Hurghada) și Grecia (Creta).

Variante pentru viitor

Dar autorităţile locale nu au renunţat complet la ideea de a asigura conectivitatea de pe Aeroportul Oradea. Despre ce alte variante există puteţi citi în detaliu pe eBihoreanul.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇