Cătălin Urtoi, consilier al ministrului Transporturilor, susţine că CNAIR trebuie să găsească o soluţie juridică pentru finalizarea studiului de fezabilitate pe tronsonul Târgu Mureş – Târgu Neamţ din autostrada A8, el afirmând că societatea civilă nu mai are răbdare şi pot apărea nemulţumiri majore în Moldova.
Cătălin Urtoi a scris, sâmbătă, pe Facebook că discută permanent cu asociaţiile Mişcarea pentru Dezvoltarea Moldovei şi Împreună pentru A8 şi că a constatat că societatea civilă începe să-şi piardă răbdarea privind realizarea proiectelor de infrastructură ale Moldovei.
"În Moldova societatea civilă nu mai are răbdare şi dacă CNAIR nu va urgenta soluţionarea din punct de vedere juridic a studiului de fezabilitate pe tot tronsonul Tg. Mureş-Tg. Neamt, în soluţia propusă, adică închiderea contractului, iar acele studii geo care nu au putut să fie realizate (din condiţii dificile de relief - muntos) să fie trecute în contul fazei de Proiectare + Execuţie pentru a câştiga timp, vor fi nemulţumiri majore în rândul cetăţenilor din Moldova! Le-am transmis şi personal celor din conducerea CNAIR, dar am considerat că este bine să fie informată şi opinia publică", a afirmat Cătălin Urtoi.
Totodată, consilierul ministrului Transporturilor a susţinut că societatea civilă din Moldova aşteaptă cât mai repede finalizarea acordului de mediu pe tot tronsonul Târgu Mureş - Târgu Neamţ, conform programului prezentat si asumat.
De asemenea, Urtoi a declarat că locuitorii din Moldova aşteaptă deblocarea şi avansarea studiilor geo pe tronsoanele Paşcani-Suceava şi Suceava-Siret de pe A7, astfel încât anul viitor să fie finalizat contractul pentru studiul de fezabilitate.
"Se urmăreşte foarte strict evoluţia tuturor contractelor prin PNRR atât pe A7, cât şi pe A8 pentru a fi realizate până în 2026! Toată Moldova aşteaptă ca A8 să fie finalizată conform legii 291/2018 şi OUG 105/2020 etapizat până în 2030, iar A7 să fie finalizată integral până la Siret, în aceeaşi perioadă.
În calitate de Consilier al MT voi face tot ce depinde de mine pentru ca aceste proiecte să evolueze aşa cum îşi doreşte societatea civilă din Moldova, cu respectarea Legii. Ministerul Transporturilor susţine aceste proiecte, iar CNAIR are o misiune foarte importantă în finalizarea lor.
Vreau să fac şi un apel către acele instituţii, care nu au înţeles cât de important este să se mişte mai rapid cu privire la anumite răspunsuri solicitate de către firmele de proiectare şi consultanţă!", a adăugat Cătălin Urtoi.