Săpunul Cheia, unul dintre cele mai vechi branduri româneşti, înregistrează de la începutul pandemiei creşteri semnificative, puse pe seama schimbării percepţiei consumatorilor privind proprietăţile acestui tip de produs.
Marca are o istorie de peste 100 de ani, a fost folosită de soldaţii români în Al Doilea Război Mondial, iar în perioada comunistă erau de notorietate glume precum „Vrei să cucereşti femeia? Foloseşti săpunul Cheia!”.
“Dumnezeu a fost bun cu noi, cu pandemia - am avut creşteri de 50-60% în ultimii ani. Cuvântul «săpun» a avut o altă greutate, mai mare. Dacă până la începutul pandemiei avea o conotaţie de multe ori negativă («apă şi săpun», «săpun şi funie» etc), oamenii au înţeles că săpunul dezinfectează”, spune, într-o discuţie cu Profit.ro, Alin Laslo, antreprenorul care a preluat marca în anul 2010 şi produce, într-o fabrică din Baia Sprie (Maramureş), săpunuri naturale şi alte articole de îngrijire personală.
Portofoliul mărcii cuprinde peste 300 de produse.
Anul trecut, business-ul a crescut cu 60%, la circa 160.000 de euro, iar în 2023 avansul va fi de minim 20-25%.
Istoria mărcii începe în anul 1886, când Primăria Galaţi permite familiei industriaşului Lipa Braunstein să deschidă o fabrică de săpun, denumită iniţial Apollo şi, din 1901, Cheia.