A pornit cu o investiție de 3.000 de euro și a ajuns la milioane din imobiliare de lux. Nicoleta Manea, ANG: Succesul stă în atitudine!

A pornit cu o investiție de 3.000 de euro și a ajuns la milioane din imobiliare de lux. Nicoleta Manea, ANG: Succesul stă în atitudine!
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Succesul e o chestiune de atitudine, inclusiv în business. Toți antreprenorii de succes au, înainte de toate, o mentalitate de câștigător, iar Nicoleta Manea nu face excepție. Alături de soțul ei, Alexandru Manea, tânăra a construit o afacere ce se apropie de 10 milioane de euro în 2022, după o investiție de doar 3.000 de euro cu 11 ani în urmă.

Reușitele se datorează atitudinii, dar și a perseverenței, spune Nicoleta Manea, fondatoarea ANG Luxury Properties, compania care a încheiat tranzacții în nordul Capitalei în valoare de peste 90 de milioane euro anul trecut.

Dar acest vis devenit realitate a fost construit peste un alt vis care nu a fost menit să se împlinească.

”Povestea mea e destul de complexă și simplă în același timp. Se fac 14 ani de când am venit în București. Am venit cu gândul de a termina facultatea de Drept și apoi a intra în Magistratură, ceea ce am și făcut, de altfel, numai că nu s-au aliniat astrele să fiu un bun procuror”, își amintește Nicoleta Manea.

Agenția imobiliară funcționa deja, dar de ea se ocupa doar soțul ei, așa că a hotărât să i se alăture ca partener de business.

”Eu sunt foarte ambițioasă dar când am suficiente argumente că nu trebuie să insist asupra unui lucru, nu o fac.

Și atunci pentru că pregătirea pentru INM este extrem de solicitantă, e un examen foarte serios și greu, mi-am dat seama că am suficiente cunoștințe și am ales să mă implic și eu alături de Alex în business și cu siguranță a fost cel mai bun lucru pe care am putut să-l fac.

Iată că, după 11 ani, am ajuns la un nivel la care pot să spun că suntem singura companie de consultanță imobiliară nișată pe proprietăți luxury din România. Sunt foarte puține proprietăți cu adevărat premium la noi în București. Altă piață, din provincie, nu putem să o numim așa, pentru că nu are genul acesta de proprietăți.

Cumva am fost întotdeauna în spate. Dar de 3 ani, de când ne-am deschis divizia luxury și ne-am mutat și birourile unde le avem în momentul de față – avem patru la număr și 48 de consultanți – am intrat nu doar pe partea de a conduce businessul și a ști ce face fiecare departament în parte, ci m-am implicat și pe partea de vânzări, acum trei ani, imediat după ce am născut.

Așa mi-am dat seama că, chiar dacă eu ziceam că n-am skill-uri, se pare că le aveam, că eu sunt genul de consultant care știe să vândă foarte bine un produs care nu trebuie să fie neapărat gata pentru că mă pricep foarte bine la prezentare. Întotdeauna am făcut echipă cu soțul meu. Eu fac cele mai bune prezentări iar el le închide”, spune tânăra antreprenoare.

Poți spune că ai moștenit talentul de antreprenor?

Cred că da. Provin dintr-o familie din Satu Mare. Într-adevăr, părinții mei nu au avut joburile clasice cu care suntem obișuiți, au avut întotdeauna un business, două, trei. Am crescut lângă astfel de oameni care mi-au insuflat pasiunea pentru antreprenoriat. Clar e nevoie să ai în sânge treaba asta. Una e să fii un consultant foarte bun și alta e să fii antreprenor, în adevăratul sens al cuvântului. E clar că trebuie să ai abilități din naștere, că altfel nu-ți iese. Devine mult prea copleșitor.

De ce ați ales zona de imobiliare de lux?

În primul rând pentru că e o nișă care lipsea la momentul respectiv cu desăvârșire.

Apoi, mi-am dat seama că eu nu pot să vând ceva care nu-mi place mie 110%. Eu trebuie să mă pot pune în locul clientului și sa spun ”da, investește în asta pentru că și eu cred în ea”. În acleași timp pe nișa asta există cerere și cineva trebuia să o acopere. E un domeniu foarte fain. Toate conexiunile pe care le avem în momentul de față se datorează strict faptului că ne ocupăm de nișa asta.

Ești pasionată de luxury?

Absolut. Eu consider că nu ai cum să faci imobiliare la nivelul ăsta decât dacă te ridici la nivelul pieței respective. Ideea asta de snobism în real estate… ea de fapt nu trebuie numită așa. Tu trebuie să ai un anumit lifestyle, să cunoști ce se întâmplă în zona ta, să vorbești, să te comporți, să te îmbraci într-un fel. Și asta nu e doar în România, e peste tot, în toate țările.

Am fost și am experimentat, am lucrat cu tot felul de oameni în toată Europa, cu clienți și agenți imobiliari și e același lucru. Nu te bagă nimeni în seamă pe tine dacă vii cu o Skoda și vrei să vinzi apartamente de două milioane de euro, că nici clientul acela nu vine cu o Skoda, de exemplu. Și atunci, când ai afinități spre treaba asta…

De curând mi-a venit un client din Germania care a venit în România fix pentru acest motiv. Pentru că noi avem și restaurante faine, că e safe, poziția foarte bună. Dar cel mai mult a apreciat la noi că nu i-am prezentat doar niște case, i-am prezentat și stilul de viață de la noi din București, care sunt facilitățile de care beneficiezi. Și atunci, mie plăcându-mi lucrurile astea, să mă îmbrac fain, să merg în locuri faine, e clar că mie asta mi se potrivește. Și de asta e mai ușor cumva.

Cum a crescut afacerea voastră de la o investiție inițială de 3.000 de euro la tranzacții de 91 de milioane de euro în 2021?

Păi doar acum dacă însumăm tranzacțiile de luna asta și luna viitoare sunt tranzacționări de 29 de milioane de euro. Din 3-4 tranzacții. Noi am crescut într-un mod super organic, tot ce am obținut din real estate am investit în real estate.

Cumva, chiar dacă am pornit dintr-un spațiu foarte mic, era Alex și încă doi oameni, el nu s-a abătut niciodată de la obiectivul lui de a avea o echipă foarte mare. Or în domeniul ăsta luxury, de unul singur e exclus. La noi aproape toate tranzacțiile se fac de către doi consultanți. Unul prezintă proprietatea, celălalt participă la negociere. Contează foarte mult să ai o echipă strânsă și echilibrată, să meargă în aceeași direcție. Și crești atunci când nu te abați de la drum indiferent că e război, pandemie.

Noi suntem pozitivi, poate mai pozitivi decât ar trebui. Dar realmente reușitele se datorează atitudinii, întotdeauna.

Ce afaceri estimați pentru 2022?

Luna trecută aveam o cifră de afaceri de 5 milioane de euro. Dacă se tranzacționează și proprietățile despre care îți spuneam, cu siguranță vom dubla cifra de afaceri.

Eu anul trecut când am închis cu 2,5 milioane de euro am zis că o să închidem (anul următor – n.red) cu 5 milioane de euro, Alex, soțul meu, mi-a zis ”Nu crezi că ai exagerat un pic?” și uite că am deschis Dubai-ul de multe zeci de mii de dolari și atunci ne-a ajutat să creștem cifra de afaceri așa încât piața noastră în România este în continuă creștere. La noi e în creștere pentru că nu avem astfel de produse. La noi, cea mai scumpă proprietate este în jur de 12.000 de euro pe metru pătrat construit. E o zonă în care poți să faci foarte multe lucruri.

Cum arată planurile voastre pentru 2023?

În principiu, ne dorim să ne mai extindem birourile, nu ne oprim aici. Tot ce înseamnă expansiune o facem prin intermediul colegilor noștri. E mult mai ușor să lucrezi în echipă, e o echipă închegată, oameni cu valori morale înalte, oameni de încredere, oameni pe care, dacă eu cu Alex plecăm mâine trei luni pe Lună, știm că ne putem baza.

În al doilea rând, vrem să ne facem un mini-fond de investiții în care să luăm și noi apartamente și după care să facem exit. Avem în derulare două proiecte destul de mari pe partea de dezvoltare.

NOAM_2

Pe partea de NOAM, businessul cu mobilă, motivul pentru care am deschis acest business este pentru a putea servisa clienții ANG complet și avem în plan ca la final de an să încheiem cu o cifră de afaceri de un milion de euro și acolo.

NOAM_3

Avem planuri mari ca în fiecare an, o să facem și o gală, n-o să mai fim noi între noi doar echipa, o să ne invităm și colegii și clienții și dezvoltatorii și toți oamenii care ne-au fost alături anul ăsta la dezvoltarea companiei ANG și a noastră, până la urmă.

Ai menționat mai devreme piața imobiliară din Dubai. Ce potențial vedeți în această direcție?

La începutul anului, până în mai-iunie, am văzut o cerere foarte mare pentru că devoltatorii din Dubai au venit cu niște apartamente la prețuri foarte bune, adică ne aliniam la prețurile din București. Noi suntem niște oameni care suntem de fiecare dată ”pe val”. Adică dacă am simțit că tranzacționarea proprietăților din Dubai e bună la momentul respectiv, am făcut-o.

Pentru anul viitor îmi doresc să rămân pe nișa mea de luxury și în continuare o să mă ocup de proprietățile din Dubai, dar în continuare o să încerc să acaparez zona de proprietăți care sunt finalizate, proprietăți frumoase, mari, mai scumpe decât am vândut până acum.

De asemenea, există un pol investițional foarte mare în Filipine, există un masterplan similar cu Dubai-ul, sunt prețuri foarte bune.

Și în rest, tot ce înseamnă proprietăți pentru oameni de la noi din România cu foarte mulți bani. Tot ce înseamnă Coasta de Azur și Riviera Franceză, e o cerere acolo și avem niște oameni acolo cu care colaborăm și care ne dau niște proprietăți foarte faine. Nu intenționăm să deschidem un birou acolo. În Dubai da, tot așa printr-un partener. Nu mai vreau piața asta medium de acum, vreau piața luxury.

Voi aveți experiență și în Los Angeles, Paris, Monaco. Cum v-ați orientat către aceste zone?

Mulți clienți pe care noi îi avem și ne caută pentru aceste proprietăți, ne caută în mod nișat ”știu că voi aveți tot felul de legături în Europa, în SUA. Uite, eu vreau o casă în Monaco”.

Adică există cerere, punctuală, făcută de anumiți oameni, de asta n-o să vezi pe site-uri de imobiliare nu știu ce proprietăți în Monaco. Exclus. Sunt multe proprietăți pe care le ținem off-market, cum facem cu multe dintre proprietățile din România, de altfel.

Dar pentru anul viitor mi-ar plăcea să facem o divizie mai închegată asta pentru că am suficient de multe contacte și resurse. Acolo piața e diferită față de la noi și deja sunt semne că sunt foarte multe proprietăți valoroase care au scăzut la preț. Cerrea e diferită, într-adevăr, față de România unde, și aici, cererea e destul de mare și de cele mai multe ori ne lipsesc proprietățile luxury, cum spuneam la început.

Așadar, sunteți inspirați de cererea clientului?

De obicei facem invers. În Dubai, spre exemplu, noi am fost în 2019 să vizităm niște ansambluri rezidențiale. Știa lumea, dar nu se gândea nimeni să facă investiții acolo. Am încercat mereu să vedem noi, ca oameni, ca familie. Noi și când am fost în SUA ultima dată, ne-am dus la un festival de muzică dar am vrut să aflăm și ce proiecte rezidențiale se dezvoltă în Miami, care sunt prețurile, dacă are sens pentru mine să vând direct aici. Fac eu acest research. După care, mă îndept spre oamenii care știu că au banii pentru astfel de investiții. Cam acesta este firul roșu.

Eu cu Alex de asta pot să fac luxury real estate pentru că eu știu ce înseamnă să te duci într-o casă valoroasă sau într-un anumit restaurant, pentru că altfel nu poți să vinzi așa ceva, e foarte complicat.

Cât de important este pentru voi faptul că faceți businessul în familie?

Cred că ăsta e secretul la noi. Asta pentru că așa suntem noi construiți. Nu-ți imagina că stăm toată ziua împreună. La noi diviziile sunt foarte clare, separate, ce fac eu nu face el, ne completăm, suntem complementari în partea asta de business. Viața noastră de familie e acasă, chiar dacă în business cu noi e și mama și ne ajută, face asta de opt ani, iar pe noi ne-a ajutat foarte mult. Noi ne cunoaștem atât de bine încât ”tragem la aceeași căruță”, pe românește. Pe noi ne-a ajutat.

Care a fost cea mai importantă lecție de business pe care ați învățat-o în acești ani?

Au fost multe, una peste alta, dar cred că cea mai importantă lecție pe care am învățat-o chiar în acest an este că, dacă rămânem uniți, o să ajungem acolo unde vrem noi, facem un imperiu în zona de de luxury real estate.

Un sfat pentru cei care ar vrea să îți calce pe urme?

Să fie ambițioși, să nu le fie frică. E un domeniu foarte greu, foarte complicat. Să fie perseverent, să nu se abată pentru că zic ceilalți și, în general, dacă sunt genul acesta de oameni în jurul lor, să-i schimbe. Nu ai nevoie de 100 de prieteni. De fapt, nu ai nevoie de nimeni decât de cel care stă lângă tine, iar dacă simți că și el te influențează negativ, schimbă-l.

Și să muncească non-stop, despre asta e vorba. Noi facem imobiliare de luni până duminică. Și din când în când plecăm în vacanță. În rest, businessul trebuie tratat ca un lifestyle dacă vrei să îți iasă în adevăratul sens al cuvântului.

În ce măsură au fost afectate imobiliarele de lux în pandemie?

Cine mă aude pe mine vorbind zice că trăiesc într-o bulă, totul e roz. Și cumva, da, nișa asta de luxury e într-o bulă.

Noi în pandemie am stat cu motoarele oprite două săptămâni. Dar suntem recunoscători pentru că îl avem pe Alex – și nu vorbesc acum eu, Nicoleta Manea, soția lui. Vorbesc eu, Nicoleta Manea, partenera lui de afaceri – că are capacitatea să țină oamenii uniți. Aveam copilași care n-aveau puși bani deoparte, n-a fost o problemă, i-am sprijinit pe toți, tocmai ca să nu se demoralizeze. Dar Alex ținea zoom-uri cu toată lumea, apoi cu oamenii în particular.

Doar două săptămâni nu am făcut imobiliare. După care au început să sune telefoanele, am mai sunat un client. Cât am fost închiși în case, noi am făcut două tranzacții, două vile în Pipera. Nu pot să zic că a fost o stagnare neapărat.

Iara asta ține de atitudine.

Exact. Și atunci dacă noi suntem așa, oamenii noștri sunt la fel. Că nu-i lăsăm să deraieze. Avem o linie de tren și trebuie să urmăm locomotiva.

Echipa-ANG-Luxury-Properties

În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇