Ministrul Transporturilor, Lucian Bode, anunță că în prezent niciunul din cele 10 tronsoane ale Autostrăzii Transilvania care mai sunt de executat nu mai este blocat, fiind finalizate, în proiectare sau în execuţie.
Prezent sâmbătă, la Marca, la semnarea contractului pentru tronsonul de autostradă Nuşfalău – Suplacu de Barcău, ministrul a făcut o trecere în revistă a situaţiei celor 10 sectoare de autostradă, precizând că în momentul preluării guvernării s-a lucrat pe două tronsoane, restul fiind „în aer”.
„În luna septembrie, vom da în trafic 25 de kilometri din Autostrada Transilvania. După ce ieri am dat în trafic cei 5,3 kilometri de autostradă dintre Biharia şi Borş, (…) peste câteva zile vom da în trafic şi cei 18 kilometri din Autostrada Transilvania, dintre Iernut şi Cheţani.
În acest moment, sunt în execuţie 54 de kilometri de autostradă. Mă refer la tronsoanele Târgu Mureş – Ungheni, Cheţani – Câmpia Turzii şi Chiribiş – Biharia.
De asemenea, avem semnate contracte pentru proiectare şi execuţie pentru tronsoanele Zimbor - Poarta Sălajului şi de astăzi Nuşfalău - Suplacu de Barcău, însumând 26 de kilometri.
Ieri, CNAIR a anunţat câştigătorul licitaţiei pentru execuţia celor 30 de kilometri de autostradă dintre Nădăşelu şi Zimbor. Mă refer la compania românească UMB din Bacău.
Ultimele două secţiuni din Autostrada Transilvania, din cele 10 (...) sunt în pregătire pentru lansarea procedurii de achiziţie pentru proiectare şi execuţie. Mă refer la tronsonul Poarta Sălajului - Zalău - Nuşfalău, 41 de kilometri, inclusiv tunelul de pe Meseş, cu un termen de depunere a ofertelor, cu precalificare, 16 noiembrie 2020.
Tronsonul Suplacul de Barcău - Chiribiş este de asemenea scos la licitaţie, iar pentru cei 26 de kilometri aşteptăm depunerea ofertelor pe 23 noiembrie, acest an", a detaliat Lucian Bode.
Contractul pentru ultimul tronson de autostradă a fost semnat
Contractul pentru proiectarea şi execuţia tronsonului de autostradă Nuşfalău - Suplacu de Barcău, în lungime de 13,5 kilometri, a fost semnat sâmbătă, la Marca, de către reprezentaţii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) şi a firmei care a adjudecat licitaţia.
La eveniment au fost prezenţi ministrul Transporturilor, Lucian Bode, reprezentanţi ai administraţiei locale şi judeţene şi Sălaj şi Bihor, ai CNAIR şi ai companiei care va realiza acesta tronson de autostradă - Nurol Insaat Ve Ticaret AS, din Turcia.
"Pe 26 iunie 2020, se semna, la Zalău, în prezenţa domnului prim-ministru Lodovic Orban, contractul pentru proiectarea şi execuţia primului tronson de autostradă din Autostrada Transilvania, din judeţul Sălaj. Mă refer, evident, la tronsonul Zimbor-Poarta Sălajului. Spuneam atunci, cu argumente, şi am repetat-o de foarte multe ori de atunci încoace, că anul 2020 este anul construcţiei Autostrăzii Transilvania.
Umbrărescu va construi încă 12,2 kilometri din Autostrada Transilvania. Ce a promis ministrul Transporturilor, la semnarea contractului
Ministrul Transporturilor a precizat că în cele 10 luni de guvernare liberală au fost daţi în trafic 25 de kilometri de autostradă, pe 54 de kilometri se lucrează, 26 de kilometri sunt cu contracte de proiectare şi execuţie semnate, 30 de kilometri în etapa de contestaţie şi 67 de kilometri în procedură de achiziţie publică.
"Acest lucru, în opinia mea, echivalează cu faptul că niciun tronson din Autostrada Transilvania nu mai este blocat. Aşadar, sunt îndeplinite toate condiţiile pentru ca anul viitor, între Nădăşelu şi Biharia să se lucreze efectiv pe aproximativ 114 kilometri de autostradă, din care 42 de kilometri în judeţul Sălaj", a mai punctat Lucian Bode.
Din 26 iunie, până astăzi, am pus cărămidă cu cărămidă, astfel încât să susţinem acest deziderat, anul 2020 să fie anul construcţiei Autostrăzii Transilvania. (...) Din fericire, în cele 10 luni de guvernare liberală am dat coerenţă acestui proiect abandonat de către PSD", a declarat, înainte de semnarea contractului, Lucian Bode.
Comisia Europeană ne dă aproape 900 de milioane de euro pentru autostrada Sibiu-Piteşti
Ministrul Transporturilor a subliniat faptul că semnarea acestui contract este un eveniment important pentru dezvoltarea infrastucturii din Sălaj şi din regiunea de nord-vest a României.
Potrivit şefului unităţii de implementare din cadrul CNAIR, Andrea Diaconescu, tronsonul are o lungime totală de 13,55 kilometri, cu o valoare a contractului de 384 de milioane de lei şi o durată de 24 de luni, din care 6 luni perioada de proiectare şi 18 luni perioada de execuţie a lucrărilor.
Acest tronson de autostradă va avea un nod rutier la Nuşfalău, la intersecţia cu DN1 H, o parcare de scurtă durată pe ambele căi ale autostrăzii şi un punct de întreţinere. Ca lucrări de artă, vor exista patru pasaje peste autostradă şi opt poduri, pasaje şi viaducte pe autostradă.
Nurettin Akdeniz, director general al companiei Nurol Insaat, a precizat la rândul său că firma pe care o reprezintă este lider în domeniul construcţiilor în Turcia, cu o activitate de peste 50 de ani şi proiecte de peste 30 de miliarde de dolari în întreaga lume.