Milioane de australieni au rămas fără servicii de telefonie mobilă şi internet după ce gigantul de telecomunicaţii Optus a fost afectat de o pană de curent.
Optus este al doilea mare furnizor din ţară, cu peste 10 milioane de clienţi individuali şi alte sute de mii de întreprinderi.
Întreruperea a provocat întârzieri în transporturi, a întrerupt liniile telefonice ale spitalelor şi a blocat sistemele de plată.
Cauza acesteia este neclară, dar Optus spune că nu există dovezi că ar fi vorba de un atac cibernetic.
Compania a ajuns pe prima pagină a ziarelor din întreaga lume anul trecut, după ce a suferit ceea ce s-a considerat a fi cea mai mare încălcare a securităţii datelor din istoria Australiei, ca urmare a unui atac cibernetic.
Întreruperea de miercuri a fost raportată pentru prima dată în jurul orei locale 04:00 (17:00 GMT), iar într-o actualizare şapte ore mai târziu, CEO-ul Kelly Bayer Rosmarin a declarat că echipa sa nu a identificat încă ce s-a întâmplat.
„Echipele încearcă mai multe unghiuri diferite şi nu ne vom odihni până când serviciul nu va fi din nou funcţional pentru clienţii noştri", a spus ea, apelând la radioul local prin WhatsApp.
Firma - care s-a confruntat cu critici pentru că nu a comunicat cu clienţii în timpul întreruperii - a declarat ulterior că a început să restabilească unele dintre serviciile sale.
Incidentul a făcut ca oamenii din întreaga ţară să nu poată apela serviciile de urgenţă şi numerele critice de asistenţă telefonică, în timp ce a paralizat temporar şi serviciile feroviare în statul Victoria.
De asemenea, sunt afectaţi şi alţi furnizori care folosesc reţeaua Optus, inclusiv Amaysim, Aussie Broadband, Moose Mobile şi alţii.
Un client Optus a declarat pentru Australian Broadcasting Corporation că incidentul a făcut ca ea să nu poată primi actualizări importante despre tratamentul tatălui său împotriva cancerului.
„Aştept rezultatele şi nici măcar nu pot să le primesc", a declarat Danielle Hopwood.
O altă clientă, Annie, a declarat pentru radioul local că a aflat despre întrerupere prin intermediul pisicii sale, care a rămas fără micul dejun atunci când alimentatorul automat Wi-Fi a cedat din cauza problemelor de reţea.
Ministrul australian al Comunicaţiilor, Michelle Rowland, a declarat că a fost o dimineaţă anevoioasă pentru mulţi australieni şi a cerut companiei să fie transparentă şi „promptă" în actualizările pe care le face clienţilor.
„Din câte am înţeles, este vorba de o defecţiune adâncă în miezul reţelei... deci este o defecţiune care este destul de fundamentală pentru reţea", a spus ea.
Bayer Rosmarin a cerut scuze pentru întrerupere şi a declarat că societatea va furniza actualizări pe parcursul zilei.