Încă o companie aeriană zboară de azi de pe Băneasa. Câți pasageri a avut aeroportul într-o lună

Încă o companie aeriană zboară de azi de pe Băneasa. Câți pasageri a avut aeroportul într-o lună
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Încă o companie aeriană a început de luni să opereze zboruri de pe Aeroportul Băneasa, iar primul a fost spre Baia Mare.

Este vorba despre compania cu capital românesc AirConnect, care are patru zboruri zilnic şi patru sosiri, la preţuri ce pornesc de la 50 de euro.

„Air Connect s-a născut din dorinţa de a deservi rutele regionale, iar probabil nu există un loc mai bun de plecare din Bucureşti decât Aeroportul Aurel Vlaicu, deoarece, pe de o parte, se află în centrul oraşului, practic trecem Parcul Herăstrău şi ajungem la Piaţa Victoriei, pe de altă parte, este probabil cel mai modern aeroport din punct de vedere al infrastructurii, beneficiem de o pistă de aterizare extrem de bine pusă la punct, iar aerogara beneficiază de facilităţi de primă clasă.

Deci, practic, poate oferi pasagerilor un, să zicem, sejur foarte scurt între parcarea aeroportului şi scaunul din avion. Dacă în alte locuri şi în alte capitale acest sejur poate dura între o oră şi o oră jumătate, la Băneasa ne putem mândri că în 5 minute cobori din maşină şi practic poţi realiza absolut toate formalităţile de control de securitate şi ajungi pe locul din avion", a declarat directorul general al companiei AirConnect, Tudor Constantinescu.

Potrivit lui, AirConnect a obţinut licenţa de operare şi certificatul de operator la sfârşitul sezonului de vară 2022, iar operarea zborurilor regulate a început-o în luna martie 2023.

"Ca toţi copiii, să spunem, am suferit de câteva din bolile copilăriei. Aş menţiona varicelă, rubeolă, rujeolă, dar ceea ce este important să înţelegem cu toţii este că în spatele AirConnect este o echipă de profesionişti - şi lucrăm în mod constant, iar toată energia acestei echipe este în direcţia de a oferi un serviciu de calitate, un serviciu regulat şi un serviciu pe care pasagerii noştri să se poată baza", a susţinut Constantinescu.

ADVERTISING

Un zboară Air Connect

Din punct de vedere al rutelor deservite, dinspre Bucureşti, Air Connect va zbura către Suceava, Baia Mare şi Timişoara.

"Avem în vedere şi alte rute interne pe care să extindem operarea companiei, iar internaţional, pentru moment, se zboară către Budapesta.

Din ţară deservim pe perioada sezonului Constanţa dinspre Timişoara şi dinspre Cluj", a afirmat directorul.

"Preţurile la bilete încep de undeva de la 50 euro, dar, evident, pe măsură ce avionul se umple, deci factorul de umplere a avionului creşte, acestea cresc odată cu el", a subliniat acesta.

Lipsă acută de personal

Domeniul aviaţiei se confruntă cu criză de personal.

"Dacă ne uităm la peisajul operaţional, şi nu vorbesc numai de România, ci pe întreg teritoriul european, cred că astăzi resimţim extrem de acut efectele pandemiei, în absolut toate punctele critice, să spunem. Şi aici mă refer la controlorii de trafic, personalul care deserveşte aeronavele în aeroporturi, chiar personalul aeroporturilor.

ADVERTISING

Toţi ne confruntăm cu o lipsă acută de personal calificat. Dacă în perioada pandemiei mulţi dintre colegii noştri şi-au găsit, să spunem, fericirea în alte industrii, aceştia nu s-au mai reîntors şi ştim cu toţii că anul acesta reprezintă primul an în care ne-am reîntors la volumele de trafic şi la volumele de pasageri dinainte de pandemie, poate chiar le-am depăşit, dar avem de-a face cu probleme de personal, în principal extrem de acute", a explicat Tudor Constantinescu.

Câţi pasageri au fost pe aeroportul Băneasa

Prezent la conferinţa de lansare de pe Aeroportul Băneasa a operaţiunilor AirConnect, purtătorul de cuvânt al Companiei Naţionale Aeroporturi Bucureşti, Valentin Iordache, a precizat că luna iunie a marcat deja 11.000 de pasageri care au tranzitat acest aeroport.

"Am început de ceva vreme cu operarea regulată pe Aeroportul Băneasa şi iată că avem deja prima lună cu peste 10.000 de pasageri. Vorbim de luna iunie, în care au fost 11.000 de pasageri îmbarcaţi sau debarcaţi aici, pe Băneasa.

ADVERTISING

Nu este foarte mult, bineînţeles că ne aşteptăm să fie mult mai mulţi, probabil de 10 ori mai mulţi de atât într-un viitor relativ apropiat", a precizat Iordache.

Potrivit acestuia, capacitatea acestui aeroport este de circa 200 - 250 de pasageri pe flux/oră şi încă este multă capacitate de acoperit.

"Noi ne aşteptăm să atingem destul de rapid, în mai puţin de un an, milionul de pasageri pe an. Asta înseamnă peste 100.000 de pasageri pe lună (...). Deci mai putem creşte încă de vreo 10 ori. Este loc de creştere, măsurile operaţionale potrivite pot mări şi mai mult capacitatea, astfel încât să ajungem să depăşim acel milion, poate chiar şi spre 2 milioane de pasageri pe an.

Asta nu înseamnă foarte mult, în condiţiile în care, pe Aeroportul Henri Coandă, de exemplu, anul acesta aşteptăm peste 14 milioane de pasageri, deci vom fi undeva în jurul valorii înregistrate în 2019, cel mai bun an pre-pandemic şi urmează şi acolo să crească traficul", a menţionat el.

Încă o companie vine pe Băneasa

Oficialul CNAB a anunţat că încă o companie - Universal, cu capital israelian - va începe destul de curând să opereze de pe Aeroportul Băneasa.

"Discuţiile (cu privire la operarea de pe Aeroportul Băneasa - n.red.) au fost constante şi permanente cu mai multe companii aeriene. În momentul de faţă putem să vorbim de patru, pentru că putem să adăugăm şi compania Universal, care începe să opereze destul de curând, pe lângă cele trei care deja operează, mă refer aici la AirConnect, la Fly Lili (România) şi la AeroItalia.

Desigur, mai sunt şi companii care operează curse charter. Aşteptăm şi mai multe curse charter în acest sezon de vară şi mai ales în următorul şi important este că (...) sunt fluxuri foarte scurte, pasagerii petrec foarte puţin în terminalul aeroportului şi ajung imediat la avion, iar de la avion, aşa cum s-a putut vedea înaintea acestei conferinţe de presă, din momentul în care avionul a oprit şi până când pasagerii erau deja în faţa terminalului cu bagajele luate, a durat mai puţin de 5 minute", a mai spus Valentin Iordache.

La rândul său, referitor la timpul pe care pasagerii îl petrec până ajung din aeroport în oraş, directorul general al companiei AirConnect, Tudor Constantinescu, a făcut o glumă: "Mi-aş permite chiar o glumă legată de fluxuri. Cred că la Gara de Nord, din tren, până ajungi la metrou durează mai mult decât să ajungi de aici până în Bucureşti".


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇