Promovarea în mediul online reprezintă o metodă bună de a face cunoscute produsele și serviciile unei afaceri. Acest demers se realizează prin prezentarea informațiilor precise și relevante despre ce are afacerea de oferit. Cel mai des tip de reclamă întâlnit acum îl reprezintă advertorialul. Foarte multe companii utilizează această formă de publicitate pentru a-și promova produsele sau serviciile nou apărute pe piață.
Ce este advertorialul?
Prin conținutul pe care îl oferă, un advertorial se încadrează în tiparul conținuturilor erei digitale în care trăim. Acest tip de articol este format din conținut informativ care are, pe alocuri, și elemente de promovare. Cu alte cuvinte, advertorialul ia forma unui reportaj pentru a face cunoscută o idee obiectivă în raport cu produsul, serviciul sau afacerea care se descrie în conținut. Însă reclama stă la baza articolului, acesta fiind foarte benefic pentru lucrurile care sunt detaliate în conținutul său.
Cele mai bune advertoriale au o tentă jurnalistică, astfel că cititorul nu va sesiza tenta comercială din conținut și, prin urmare, va citi articolul până la capăt. Deci cel mai bine e ca cine citește să nu aibă îndoieli legate de informațiile prezentate și, într-un final, să se facă trecerea spre site-ul pentru care se face reclamă.
Ce caracteristici are un advertorial?
Nu există o formă standard care trebuie dată atunci când se creează advertoriale. Se va ține cont de conținutul care se vrea prezentat, dar și de platforma pe care va fi pus și de cititorii acestei platforme. În primul rând, un advertorial va avea întotdeauna un conținut sponsorizat. În al doilea rând, va prezenta informații astfel încât notorietatea brandului să crească și produsele sau serviciile să se vândă. Conținutul este deghizat astfel încât reclama făcută să nu fie agresivă.
Un advertorial oferă cititorului șansa să se implice și să interacționeze cu produsele și serviciile prezentate în conținut. Sunt studii care relevă acest lucru și chiar o platformă de socializare a pus lumii la dispoziție date conform cărora advertorialele atrag până la 60% grad de implicare din partea celor care le citesc.
Nu în ultimul rând, advertorialele îndeamnă cititorii la acțiune, însă îndemnul nu este unul direct.
De ce să alegi advertorialele pentru afacerea ta?
În comparație cu tradiționalele metode de promovare, mai exact reclamele radio și TV, advertorialele prezintă multiple avantaje.
Datorită conținutului pe care îl au, advertorialele pot să genereze un răspuns emoțional din partea cititorului. Asta îl va implica pe cel din urmă, stabilind o conexiune între acesta și produsele sau serviciile descrise.
Advertorialele nu sunt similare cu reclamele clasice pentru că acestea din urmă nu oferă cititorului informații importante dintr-o perspectivă mai profundă. În ziua de astăzi, suntem bombardați din toate părțile cu reclame agresive și campanii de marketing de care mai degrabă ne-am lipsi. Un advertorial se face plăcut și va ajunge la cititor într-un mod subtil, maximizând șansele ca cititorul să ajungă cumpărător.
Cum te pot ajuta advertorialele referitor la SEO?
Pentru creșterea unui brand, a unei pagini, a unui produs sau serviciu trebuie asigurate linkuri de calitate. Exact aici intervin advertorialele. Principalele scopuri sunt atragerea atenției, câștigarea unui trafic mai mare către site și oferirea unor informații pe care cititorii să le aprecieze și pe care să le utilizeze pentru achiziția unor produse sau servicii.
Dacă sunt respectați pașii necesari și se urmează recomandările motoarelor de căutare, procesul va duce la o poziționare mai bună și la o creștere a autorității pentru pagini sau pentru tot site-ul.
Dacă ai o afacere și vrei să o faci cât mai vizibilă în mediul online, atunci advertorialele îți pot fi de un real ajutor. Dacă nu ai experiență în crearea lor, apelează la profesioniști.