Renault nu prea vrea să plece din Rusia, din cauza costurilor

Renault nu prea vrea să plece din Rusia, din cauza costurilor
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Grupul auto francez Renault SA şi-a păstrat intacte legăturile cu Rusia, în pofida războiului din Ucraina, deoarece este îngrijorat de costurile ridicate ale unei retrageri din societatea mixtă pe care o are împreună cu un partener rus

În plus, constructorul auto francez vrea să evite o naţionalizare a subsidiarei sale ruseşti, AvtoVaz, care joacă un rol important în relansarea grupului, au declarat mai multe surse pentru Bloomberg, care au dorit să îşi păstreze anonimatul.

Poziţia Renault este susţinută şi de guvernul francez, cel mai puternic acţionar la Renault, au adăugat sursele.

ADVERTISING

Un purtător de cuvânt a declarat că Renault monitorizează în continuare situaţia.

În ultimele zile, Renault a devenit singurul mare constructor auto mondial care nu a oprit schimburile comerciale cu Rusia şi nu a oprit producţia la uzinele din Rusia.

Rivalul Stellantis NV a anunţat zilele trecute că a suspendat importurile şi exporturile de automobile din Rusia, adăugându-se altor constructori, precum Volkswagen AG, Toyota Motor Corp. şi Mercedes-Benz AG, care au luat o decizie similară. Chiar şi Nissan, partenerul japonez al Renault, a oprit exporturile spre Rusia.

ADVERTISING

Renault depinde de Rusia pentru aproximativ 10% din veniturile sale

Riscul de expropriere a crescut săptămâna aceasta, după ce Rusia a anunţat că ar putea sechestra sau chiar naţionaliza firmele la care pachetul majoritar de acţiuni este deţinut de companiile străine şi care au decis să plece din Rusia, după invazia Ucrainei.

Mercedes, ce are o uzină în apropiere de Moscova care acum nu mai funcţionează, a anunţat vineri că are active în valoare de aproximativ două miliarde de euro în Rusia care ar putea fi în pericol de expropriere.

ADVERTISING

Constructorul auto rus AvtoVaz, la care Renault deţine un pachet de 68% din acţiuni, este producătorul automobilelor marca Lada din perioada sovietică.

În total, Renault depinde de Rusia pentru aproximativ 10% din veniturile sale, ceea ce înseamnă că are cea mai mare expunere pe această piaţă comparativ cu alţi mari producători auto internaţionali. Renault controlează aproximativ 30% din piaţa auto din Rusia şi aproape 40.000 de angajaţi în această ţară.

De la începutul războiului din Ucraina, acţiunile Renault au pierdut un sfert din valoare, iar agenţia de evaluare Fitch a avertizat că relansarea companiei ar putea fi deraiată.

Pentru moment, Renault a oprit activitatea la uzina sa de asamblare din apropiere de Moscova până la data de 18 martie, din cauza dificultăţilor de aprovizionare.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇