Compania chineză Baidu, unul dintre giganţii planetei în domeniul tehnologiilor legate de internet şi folosirea inteligenţei artificiale (AI), a lansat luni, în China, una dintre primele aplicaţii legate de „metavers”, acest univers virtual paralel considerat a fi următorul salt major în evoluţia internetului.
Metaversul, accesibil prin internet, este un fel de dublură digitală a lumii reale, explică AFP.
Acest concept, care este încă la început, promite eliberarea de constrângerile fizice şi multiplicarea interacţiunilor umane în format 3D.
Oportunităţile oferite de deschiderea unei "noi lumi virtuale" au stârnit apetitul giganţilor internetului. Facebook, care promovează intens această idee de afaceri, a mers până acolo încât şi-a redenumit compania-mamă "Meta".
Baidu, supranumit şi Google-ul chinezesc, a făcut luni primii paşi în metavers cu o conferinţă "metaversală" la care a participat patronul său, Robin Li şi un public format din avataruri. Evenimentul a coincis cu lansarea de către Baidu a unei aplicaţii pentru metavers.
Denumită XiRang ("Tărâmul speranţei"), această aplicaţie permite crearea unui personaj virtual (avatar) şi interacţiunea cu alţi utilizatori într-o lume 3D. Aplicaţia este accesibilă pe telefonul mobil şi pe calculator, dar poate fi folosită şi cu ajutorul căştilor pentru realitatea virtuală.
În lumea XiRang, utilizatorii sunt liberi să exploreze un oraş virtual. La fel ca în viaţa reală, ei pot merge să admire o expoziţie, evident virtuală, ori o reproducere a celebrului Templu Shaolin sau pot plonja într-o piscină virtuală.
Aplicaţia XiRang este disponibilă doar în China.
Baidu lucra la acest proiect dinainte ca termenul "metavers" să capete popularitate, în octombrie, după decizia Facebook de a se redenumi "Meta".
Urmând exemplul Baidu, şi alte companii chineze din domeniul internetului se deschid către metavers.
ByteDance (TikTok) a investit în mai multe domenii adiacente ale acestui sector, printre care şi producătorul de căşti virtuale Pico.
Un alt gigant al internetului chinez, Tencent, lucrează deja pe propria platformă metavers, profitând de uriaşa sa experienţă în domeniul jocurilor video, în care este un actor major.
Cât despre campionul chinez al comerţului electronic Alibaba, acesta a creat o filială pentru a reflecta asupra diferitelor oportunităţi oferite de metavers.