Vîlceanu anunţă digitalizarea administrației: Instituţiile se înscriu în PatrimVen şi cetăţeanul nu se mai plimbă pe la ghişee

Vîlceanu anunţă digitalizarea administrației: Instituţiile se înscriu în PatrimVen şi cetăţeanul nu se mai plimbă pe la ghişee

Ministrul de Finanțe, Dan Vîlceanu, a anunțat marți o serie de proiecte privind digitalizarea administrației publice, care vor intra în vigoare în perioada următoare.

Prin aceste măsuri, spune ministrul, ușor, ușor se va elimina dosarul cu șină.

Astfel, unul dintre proiecte este Serviciul PatrimVen, care va intra în vigoare de la 1 martie 2022, și în care vor avea obligativitatea de a intra instituțiile publice, precum Ministerul de Finanțe.

Dan Vîlceanu a precizat că, astfel, contribuabilii nu se vor mai plimba de la o instituție la alta în momentul în care au nevoie de o adeverință.

ADVERTISING

”O să avem obligativitatea înrolării în PatrimVen. Vor intra în acest sistem instituțiile publice și Ministerul de Finanțe. Este e un avantaj net, pentru că sunt situații când un contribuabil trebuie să ia o adeverință de la ANAF si să o ducă la primărie. Instituțiile vor comunica între ele și transmit documentul online, iar astfel îl scutim pe contribuabil de a merge la instituții” a spus Dan Vîlceanu.

Și tot de la 1 martie 2022, persoanele juridice, asocierile şi alte entităţi fără personalitate juridică, precum şi persoanele fizice care desfăşoară o profesie liberală vor avea obligația înscrierii în Spațiul Privat Virtual.

ADVERTISING

Potrivit ministrului de Finanțe, „înrolarea în SPV asigură o comunicare şi un mod de lucru 24 din 24 de ore, şapte zile pe săptămână cu administraţia fiscală şi reprezintă o eficientizare a modului în care cetăţeanul interacţionează cu organul fiscal”.

El a dat exemplul persoanelor cu activitate independentă, care pot descărca declaraţia de venituri, o completează, iar apoi o încarcă în Spațiul Privat Virtual.

Vor primi apoi decizia de impunere și vor plăti taxele fără să mai fie nevoite să se prezinte la organul fiscal.

ADVERTISING

Apare e-factura de la 1 septembrie

Un alt proiect este e-factura, sistemul obligatoriu de facturare electronică, despre care ministrul de Finanțe spune că este un proiect la care Florin Cîțu ține foarte tare.

”E-factura, sistemul obligatoriu de facturare electronică, e un proiect mult așteptat. A fost inițiat și discuțiile au început când ministru era Florin Cîțu, e un proiect la care ține foarte tare.

Sistemul permite contribuabililor să transmită factura către ANAF, care-și va păstra datele de care are nevoie, iar apoi va transmite mai departe fișerul către beneficiar.

Sistemul asigură o transparentizare a acestei activități, va contribui la creșterea veniturilor către bugetul statului și, de asemenea, e o măsură care amplifică digitalizarea”, a spus ministrul.

Dan Vălceanu a precizat că mai întâi va exista un proiect pilot.

”Va funcționa, pentru început, business to government. Vom avea un proiect-pilot, să vedem dacă sunt lucruri care trebuie îmbunătățite și apoi să-l introducem business to business.

Vom avea contribuabilii care sunt în relații contractuale cu statul, care vor aplica în primă fază la acest sistem, apoi vom trece și către business to bussines, după ce vom avea toate lucrurile clarificate. Măsura va fi implementată din 1 septembrie, în relația contribuabil - stat”, a explicat ministrul.

Citește și:


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇