De luni, Băluţă taxează locurile publice de parcare, deși Nicușor Dan susține că e ilegal: "Primăria Sectorului 4 a investit!"

De luni, Băluţă taxează locurile publice de parcare, deși Nicușor Dan susține că e ilegal: "Primăria Sectorului 4 a investit!"
Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

Daniel Băluță a anunțat că – în ciuda opoziției conducerii Primăriei Capitalei – de luni, 23 august, bucureștenii vor fi obligați să dea bani ca să parcheze pe locurile publice de pe mai multe bulevarde din Sectorul 4.

Băluță a anunțat încă din 12 august că primăria pe care o conduce va încasa bani de la cei care vor parca pe locurile publice de pe mai multe șosele, străzi și bulevarde din Sectorul 4.

Este vorba despre bulevardele Constantin Brâncoveanu, Tineretului, Iriceanu și Alexandru Obregia, despre Șoseaua Berceni și despre străzile Stăruinței și Luică, pe care primăria de sector a marcat peste 2.500 de locuri de parcare.

Sumele pe care cetățenii vor fi obligați să le achite sunt de 1 leu sau 2 lei pe ora, în funcție de cât de aglomerată este zona în care se află locul de parcare.

Sectorul 4 are nevoie de noi locuri de parcare, însă pentru acest lucru este evident nevoie de bani. În același timp...

Publicată de Daniel Băluță pe Joi, 12 august 2021

În scurt timp, viceprimarul Capitalei, Stelian Bujduveanu (PNL), a reacționat. Și a transmis că Primăria Sectorului 4 nu are dreptul să impună taxe pentru locurile publice de parcare.

ADVERTISING

Poate încasa doar taxă anuală pentru locurile de parcare de reședință (din care Primăria Sectorului 4 are circa 46.000, potrivit unui răspuns formulat de instituție la solicitarea Spotmedia.ro). Dar și pentru acele locuri, nivelul taxelor este stabilit tot la nivel central, de Consiliul General al Municiiului București (CGMB), nu de primăriile de sector.

Ulterior, primarul general Nicușor Dan a confirmat pentru Hotnews că Primăria Sectorului 4 nu avea dreptul să impună taxe pentru locurile publice de parcare.

Situația este una destul de încâlcită. Mai exact, locurile publice de parcare cu plată au fost date – prin Hotărârea CGMB 494/17.09.2019 – în administrarea CM Parking București SA.

La acel moment, compania municipală a primit 220 de amplasamente (parcări) cu circa 30.000 de locuri. Misiunea companiei era să inventarieze aceste locuri și să le reamenajeze acolo unde acest lucru se impune.

ADVERTISING

E nevoie de așa ceva, pe alocuri, din cauză că, în cazul în care s-a modificat structura zonei, un loc de parcare poate fi prea aproape de colțul unei intersecții sau poate bloca o ieșire de urgență dintr-o clădire.

Interesant este că n-am regăsit locurile de parcare pe care vrea să le taxele Primăria Sectorului 4 printre cele de care ar urma să se ocupe CM Parking București SA.

Spotmedia.ro a solicitat o reacţie încă de ieri din partea primarului Daniel Băluță, cu privire la aplicarea taxei. Vor fi obligați bucureștenii să o achite, chiar dacă Primăria Generală susține că e ilegală? Primarul Sectorului 4 nu a dorit să răspundă întrebărilor Spotmedia.ro.

În schimb, pe 18 august, în timpul unei conferințe de presă, la solicitarea jurnaliștilor prezenți, Daniel Băluță a dat detalii cu privire la aplicarea taxei.

Băluță: Taxarea se aplică de pe 23 august

”În primul rând, un aspect principial: eu ca primar nu sunt ales de cetățeni pentru a genera situații conflictuale, nici cu persoane fizice, nici cu instituții. Ca urmare, le vom soluționa. Avem o diferență de opinie. Dânșii au o anumită viziune. Noi avem această viziune.

ADVERTISING

Avem convingerea că sunt deciziile noastre sunt legale. Intenția este de a fiscaliza locurile de parcare de pe bulevarde. Pentru că, pe de o parte, în această manieră va fi extrem de ușor să nu mai avem banda I ocupată. Vă dau exemplul intrării într-o bancă sau într-un supermarket, unde avem 20 de locuri publice libere.

Dacă ele sunt cu taxă, vor fi ocupate pe intervale scurte. Dar dacă ele sunt în permanență ocupate (în absența taxei – n.red.) alternativele pentru cei care vor să intre acolo sunt limitate. E un lucru foarte simplu, care poate îmbunătăți viața oamenilor.

De aceea, nici tariful pe care îl avem nu e mare. Pentru că ne interesează, în primul rând, ca oamenii să conștientizeze de ce este necesar acest sistem.

Pe de altă parte, Primăria Sectorului 4 a investit în infrastructura acestor bulevarde peste 200 de milioane de lei, ca atare toate aceste locuri sunt create de Sectorul 4.

Este o investiție pe care cetățenii Sectorului 4 trebuie să o recupereze în timp. Ca atare, este un gest de normalitate această reglementare a costurilor.

Se va aplica de luni 23 (august – n.red.). Sunt convins că vom soluționa cu înțelepciune toate asperitățile de comunicare cu Primăria Generală”, a precizat Daniel Băluță.

Puteți urmări întreaga declarație a lui Daniel Băluță în materialul video următor, cu începere de la minutul 3:19:

Ne aflăm în șantierul noii stații de metrou Tudor Arghezi, de pe Șoseaua Berceni

Publicată de Daniel Băluță pe Marţi, 17 august 2021

Celor care parchează pe locurile publice de pe bulevardele aflate în administrarea Sectorului 4 şi nu plătesc și se vor bloca roțile.

Potrivit regulamentului de parcare al Sectorului 4, prima oară, deblocarea este gratuită și va fi însoțită de un avertisemt. A doua deblocare va costa 50 de lei (pe zi, până când proprietarul mașinii parcate solicită deblocarea). Iar dacă proprietarul mașinii insistă să parcheze, iar și iar, pe locurile publice fără să plătească, tarifele cresc până la 250 de lei pe zi.

Situația s-ar putea complica dacă Primăria Sectorului 4 nu se va înțelege cu Primăria Generală cu privire la aceste taxe. În plus, dacă parte dintre bucureșteni vor ataca în instanță blocarea roților, va fi și mai complicat.

Rămâne să aflăm cum va funcționa sistemul.

Citește și:


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇