Piața muncii post-pandemie: Peste jumătate dintre angajații din lume și-ar da demisia dacă ar fi obligați să lucreze dintr-un singur loc (Studiu)

Piața muncii post-pandemie: Peste jumătate dintre angajații din lume și-ar da demisia dacă ar fi obligați să lucreze dintr-un singur loc (Studiu)

Nouă din zece angajați își doresc flexibilitate în alegerea locului de unde muncesc și a programului de muncă.

Dacă ar putea opta, peste jumătate (54%) dintre respondenții angajați ar alege un program de lucru flexibil, în timp ce pentru 40% ar prima flexibilitatea în privința locului din care muncesc, conform studiului EY „Work Reimagined Employee Survey.

Această cercetare, una dintre cele mai extinse din lume pe această temă, a sondat opiniile a peste 16.000 de angajați din multiple domenii și cu diverse poziții, provenind din 16 țări. Studiul își propune să exploreze atitudinea și experiențele angajaților în ceea ce privește munca pe durata pandemiei și în „noua normalitate”.

În medie, angajații și-ar dori să lucreze în regim de telemuncă între două și trei zile după încheierea pandemiei. Odată cu relaxarea restricțiilor sanitare din țările lor, 22% ar prefera să lucreze integral la birou, iar 33% dintre respondenții angajați și-ar dori o săptămână de lucru mai scurtă.

ADVERTISING

Mai mult, două treimi consideră că productivitatea lor poate fi măsurată cu precizie indiferent de locul unde muncesc și că acest proces nu reprezintă un impediment pentru flexibilizare.

„Oferirea unui program de lucru într-un mediu hibrid este necesară și incontestabilă de acum înainte. Întrebările reale se referă la cum trebuie să arate acest lucru în practică, pentru a răspunde așteptărilor grupului țintă de angajați și, în același timp, pentru a îndeplini și cerințele organizaționale”, a declarat Claudia Sofianu, lider regional EY CESA, People Advisory Services.

Relația cu angajatorul

Peste jumătate (54%) dintre angajații care au participat la studiu ar lua în considerare să plece de la actualul loc de muncă după încheierea pandemiei, dacă nu li se oferă un anumit grad de flexibilitate în privința locului și programului de muncă.

Printre cei mai hotărâți în a-și schimba locul de muncă dacă nu primesc flexibilitatea dorită se numără managerii/liderii, angajații cu funcții în departamentele de tehnologie și financiare și cei cu persoane în îngrijire.

ADVERTISING

Angajații care cel mai probabil ar rămâne la actualul loc de muncă sunt membrii generației „baby boomers”, persoanele cu o vechime de peste 10 ani la locul de muncă actual și cei care activează în sectorul guvernamental sau în educație.

În pofida acestei aparente deschideri spre schimbarea locului de muncă în căutarea unor condiții de lucru mai flexibile, majoritatea respondenților angajați (76%) declară că sunt mulțumiți de jobul lor, iar 93% intenționează să rămână acolo în următoarele 12 luni.

Telemunca și cultura organizațională

Studiul a sondat, de asemenea, atitudinea față de impactul telemuncii în cultura organizaţională.

În opinia a aproape jumătate (48%) dintre respondenți, cultura lor organizațională s-a îmbunătățit pe durata pandemiei provocate de COVID-19, în timp ce doar 31% consideră că aceasta s-a deteriorat.

Sănătate și siguranță

În privința vaccinului împotriva COVID-19, 61% dintre angajații sondați doresc ca organizația lor să impună vaccinarea drept o condiție prealabilă pentru lucrul de la birou. Atitudinea față de vaccinare variază însă de la o zonă geografică la alta.

ADVERTISING

Dacă 66% dintre respondenții din America de Sud consideră că organizațiile ar trebui să impună vaccinarea tuturor angajaților, în zona EMEIA (Europa, Orientul Mijlociu, India și Africa), procentul celor care sunt de acord cu această condiție scade la 52%.

Online și la locul de muncă

Perspectiva adoptării unor condiții de muncă mai flexibile generează o cerere mai mare pentru tehnologie, atât la sediul companiilor, cât și la biroul de acasă.

64% dintre respondenți au indicat că doresc o îmbunătățire a serviciilor de tehnologie accesate la locul de muncă (de exemplu, conexiuni la internet mai rapide și dotări de videoconferință), iar aproape jumătate (48%) își doresc ca organizațiile lor să le îmbunătățească echipamentele de lucru de acasă (de exemplu, monitoare și căști audio suplimentare).

În același timp, un procent asemănător (47%) ar dori să li se ramburseze costurile cu serviciile de telefonie/conexiunile la internet de mare viteză.

Totuși, în pofida tranziției către noile modalități de lucru și a adoptării tehnologiilor pentru întâlniri virtuale, 67% dintre respondenți și-ar dori să călătorească în regim moderat spre frecvent în interes de serviciu, după încheierea pandemiei provocate de COVID-19, un procent în creștere față de 49% înregistrat în ediția anterioară a studiului.

Date despre companie

EY este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 298.000 de angajaţi în peste 700 de birouri în 150 de țări și venituri de aproximativ 37,2 miliarde de USD în anul fiscal încheiat la 30 iunie 2020. Reţeaua noastră este cea mai integrată la nivel global, iar resursele din cadrul acesteia ne ajută să le oferim clienţilor servicii prin care să beneficieze de oportunitățile din întreaga lume.

Prezentă în România din anul 1992, EY este liderul de pe piața serviciilor profesionale. Cei peste 800 de angajați din România și Republica Moldova furnizează servicii integrate de audit, asistență fiscală, juridică, strategie și tranzacții, consultanță către companii multinaționale și locale. Avem birouri în Bucureşti, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași și Chișinău.

EY România s-a afiliat în 2014 singurei competiții de nivel mondial dedicată antreprenoriatului, EY Entrepreneur Of The Year. Câștigătorul ediției locale reprezintă România în finala mondială ce are loc în fiecare an, în luna iunie, la Monte Carlo.

În finala mondială se acordă titlul World Entrepreneur Of The Year. Pentru mai multe informații, vizitați pagina noastră de internet: www.ey.com

Date despre studiu

Ediția 2021 a studiului EY „Work Reimagined Employee Survey” a fost realizată în martie 2021 și a analizat 16.264 de răspunsuri din 16 țări și 23 de sectoare de activitate. „Milenialii” au reprezentat mai bine de jumătate din numărul total de respondenți.

Studiul s-a derulat pe un eșantion asigurat de un furnizor terț și a vizat angajații care lucrează în cadrul unor organizații cu cel puțin 500 de angajați.

Datele studiului sunt segmentate în funcție de 24 de aspecte demografice și preferințe personale și legate de muncă diferite. Vârsta respondenților a variat între 21 și peste 65 de ani, fiind disponibile răspunsuri atât din partea conducătorilor superiori, cât și a persoanelor din toate funcțiile. Acest studiu oferă o actualizare a concluziilor ediției 2020 a studiului EY Work Reimagined Employee Survey, care a inclus răspunsuri din partea a peste 3.600 de angajați și peste 700 de angajatori.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇