Platforma Desprevin.ro a atins vânzări de peste 600.000 de lei în primul an de activitate

Platforma Desprevin.ro a atins vânzări de peste 600.000 de lei în primul an de activitate

Desprevin.ro, platformă dedicată românilor pasionați de vin, aniversează un an de activitate. Proiectul a reușit ca în primele 12 luni să genereze vânzări de peste 600.000 lei, cu un profit de peste 30%.

Am lansat Desprevin.ro pe 13 aprilie 2020, cu resurse extrem de limitate, ca o reinventare și adaptare a noastră la condițiile impuse de pandemie. De aceea, în primele luni am lucrat de acasă, unde ne amenajasem atât biroul, cât și depozitul. Am vrut, însă, ca prin intermediul acestei platforme să aducem pe piața din România o experiență excelentă în relație cu vinurile și să oferim consumatorilor poveștile care se țes în jurul fiecărui sortiment de vin. Prin abordarea noastră am reușit să atragem alături de noi cunoscători care știu să aprecieze în principal vinurile bune și a fost natural ca cel mai căutat abonament să fie Best of The Month, care conține trei sticle cu cele mai bune vinuri ale lunii. Săptămâna aceasta lansăm și abonamentul Your Choice prin care clienții vor putea personaliza numărul de sticle, tipurile de vin, dar și valoarea totală.

Marina Samoilă, cofondatoare Desprevin.ro
ADVERTISING

Desprevin.ro comercializează preponderent vinuri care nu se regăsesc în retail, dar care pot fi găsite în special în online.

Proiectul se bazează pe scoaterea în evidență, săptămânal, a unei crame din România.

Astfel, în primul an de activitate, top trei cele mai căutate au fost: Crama Alira, Crama Gîrboiu și Crama Rasova.

Cele mai vândute vinuri au fost Terra Romana Cabernet Sauvignon de la crama SERVE, Caii de la Letea Aligote de la crama Via Viticola Sarica Niculițel și Cuartz Rose de la Crama Gîrboiu. Totodată, fiecare pachet de vin este însoțit și de un joc de degustare.

Valoarea coșului mediu de cumpărături a fost între 250 - 300 de lei, însă platforma are deja clienți fideli care se aprovizionează o dată la una sau două săptămâni cu aceleași vinuri, la care se adaugă și recomandări noi din partea platformei. 

ADVERTISING

Cel mai popular abonament a fost cel VIP. Prin intermediul acestuia clienții cumpără un loc în clubul Desprevin.ro. Pentru aceștia, împreună cu cramele partenere, au fost trimise sticle cu noi sortimente înainte de lansarea lor oficială, vinuri mai puțin cunoscute și multe alte surprize.

În ultimele 12 luni, Despre.vin a reușit să trimită șase pachete surpriză clienților VIP în semn de recunoștință pentru încrederea acordată proiectului.

Consumul de vin, în creștere în ultimul an în România

Dat fiind faptul că oamenii au petrecut mai mult timp acasă, au început să experimenteze și diferite metode de relaxare, precum gătitul, dar și cum să combine mâncarea cu tipurile de vin potrivite. Astfel, a putut fi observată o creștere în preferințele clienților pentru vinuri premium, care au devenit disponibile la prețuri mult mai accesibile.

ADVERTISING

În această perioadă, au performat foarte bine gamele entry level și cele premium, care au primit suport și din mediul online, prin platforme cum este Desprevin.ro. Astfel, a crescut bugetul alocat pentru vinuri, iar vânzarea s-a mutat în online și retail. 

Noroc că avem o imaginație bogată și cunoaștem foarte bine piața, astfel încât să vedem oportunitățile. Astfel, ne dorim să lansăm și o platformă pentru consumatorul mass market care să se bazeze pe volume, integrând experiența premium, dar avem în vedere și vinuri proprii, care vor avea la bază niște concepte de care suntem foarte mândri. În ceea ce privește desprevin.ro, ne dorim să accelerăm proiectele speciale cu care ne place să ne jucăm și să provocăm consumatorul de vin să experimenteze. Mă refer aici la proiecte similare cu săptămânile dedicate Americii sau Africii de Sud. Mai mult decât atât, când condițiile vor permite, avem în plan și lansarea unui concept de winebar.

Alex Dona, cofondator Desprevin.ro

Desprevin.ro

Desprevin.ro este o inițiativă online născută din pasiunea pentru vin, unde românii și nu numai pot descoperi în fiecare săptămână povestea unei crame. Platforma propune clienților o incursiune săptămânală în câte o cramă, prezentând interviuri, legende și cunoștințe despre oameni, locuri și vin. 

Clienții pot comanda selecțiile de vinuri reprezentative făcute de Marina, vor primi notele de degustare ca și cum ar participa la o degustare ghidată, vor putea să se alăture inclusiv online pentru o degustare împreună, vor putea afla tot ce ar afla într-o vizită la cramă, dar se pot și juca, deoarece a fost integrată și o componentă de acest tip.

Mai exact, în pachetele de vin, pe lângă sticle și fișe de degustare este adăugat un joc prin care clienții pot câștiga răspunzând la întrebări despre vin.

Mai multe detalii pe site și pagina de Facebook