Președintele Consiliului Județean Vrancea, Cătălin Toma (PNL) a dezvăluit cât de scumpă e întreținerea uriașei Toyota Land Cruiser pe care a folosit-o ca mașină de serviciu, pe când conducea instituția, baronul PSD Marian Oprișan.
Toma a făcut, joi, conferință de presă ca să prezinte situația instituției.
Și printe altele a amintit cât de mult consumă și cât costă funcționarea mașinii de serviciu a lui Marian Oprișan (minutul 19.57, în video - n.red.)
”CJ Vrancea are 6 mașini și vestita Toyota Land Cruiser (pe care a folosit-o Oprișan - n.red.).
Vorbim despre un consum care, luat în amănunt, contează. Mașina este luată pe 17 decembrie 2012. Și anul acesta face 8 ani.
Are 284.000 de km. Consumul este uriaș, din punctul meu de vedere, la o medie de 26 sau 25 virgulă ceva (de litri la suta de kilometri) ca medie.
E un consum de vreo 74.000 de litri (în cei 8 ani de utilizare).
Cu euro la valorile respective și cu cheltuielile de întreținere reiese că s-a cheltuit 100.000 de euro pe această mașină. În noiembrie a avut o problemă și o singură piesă a costat 12.700 de lei.
Eu nu accept așa ceva.
E cam trasă pe dreapta în acest moment. N-o putem nici vinde, nici da cu titlu gratuit pentru că nu și-a făcut perioada de amortizare”, a precizat Cătălin Toma.
Din cifrele comunicate de Cătălin Toma reiese, la o medie de 200 de zile lucrătoare pe an, că Marian Oprișan s-a deplasat cam 177 de kilometri pe zi. Nu e o distanță chiar atât de mare pentru cineva care trebuie să monitorizeze administrarea unui întreg județ.
Cu siguranță, însă, că nu era nevoie ca Marian Oprișan să se deplaseze peste tot (inclusiv la ședințele PSD de la București) cu o mașină cu motor V8 și consum de 26 de litri de combustibil la suta de kilometri!
Putea folosi orice altă mașină a instituției pentru a nu risipi bani. Din păcate, baronul PSD a preferat să folosească uriașa mașină și să plătească totul cu banii vrâncenilor.
Cătălin Toma a susținut că nici el și nici directorii de instituții subordonate CJ Vrancea nu vor mai risipi bani pe deplasări.
Mai exact, directorii vor ajunge la birou pe cont propriu, iar mașina de serviciu o vor folosi doar în interes de serviciu.
Citește și: