Europenii își cumpără mașini vechi, ca să evite transportul public

Sprijină jurnalismul independent
Donează acum

În întreaga Europă, oamenii sunt atrași de târgurrile de mașini vechi, în încercarea de a evita autobuzele și trenurile, dar ferindu-se să cheșltuie banii pe un vehicul nou, într-o perioadă economică incertă, relatează Reuters.

„Transportul public este grozav aici, dar cu COVID, este mai bine să îl evitați”, a spus Robert Perez, care s-a mutat recent în capitala Spaniei, Madrid, din Argentina.

În căutarea unui loc de muncă, Perez, un inginer auto în vârstă de 33 de ani, a cumpărat un Seat Toledo roșu din 2001 cu 2.000 de euro de la OcasionPlus, o firmă spaniolă de mașini second-hand care a deschis patru noi reprezentanțe de la introducerea resticțiilor, ca urmare a cererii crescânde.

ADVERTISING

Datele furnizate Reuters de firma de cercetare IHS Markit și de siteul de vânzări AutoScout24 au arătat că s-a înregistrat o creștere a înmatriculărilor de mașini mai vechi din Europa, precum și o creștere a căutărilor pe internet pentru vehicule vechi.

Creșterea interesului pentru mașinile uzate nu este o veste bună pentru rețelele de transport în comun și nici pentru mediu.

Pe termen lung, totuși, trecerea de la transportul public către mobilitatea individuală în epoca pandemiei este de așteptat să ajute producătorii de automobile, afectați de o scădere de 27% a vânzărilor de vehicule noi în Europa în primele 10 luni ale anului 2020.

ADVERTISING

La Nawaie Motoring din suburbia Hayes din vestul Londrei, directorul general Ameen Sultani subliniază că mașinile mai vechi care se vând sub 3.000 de lire sterline (3.985 dolari) sunt cele mai solicitate.

El a spus că prețurile mașinilor, în mare parte vechi de peste un deceniu, au crescut cu 25%, deoarece cumpărătorii care obișnuiau să ia trenuri și autobuze caută alternative accesibile.

Cererea mai puternică decât era previzionat pentru mașini noi în Statele Unite, Europa și în special China, în ultimele luni, a ajutat producătorii de automobile majori să recupereze într-o oarecare măsură loviturile financiare induse de blocajele din primăvară.

ADVERTISING

Dar o analiză a datelor de înmatriculare din Franța, Germania, Italia, Spania, Elveția și Regatul Unit, efectuată pentru Reuters de IHS Markit, arată, de asemenea, că există o trecere semnificativă către vehiculele uzate.

În Franța, de exemplu, analiza IHS a arătat că înmatriculările de mașini uzate au crescut cu aproape 16% în al treilea trimestru, în timp ce vânzările de vehicule noi au scăzut cu peste 5%. De asemenea, a arătat că până în 2020, vehiculele cu vârsta peste 15 ani reprezentau o proporție mai mare de înmatriculări de mașini second-hand decât în ​​2019.

Un salt și mai mare s-a înregistrat în Spania, unde înmatriculările au crescut cu aproape 25%, potrivit analizei IHS. Portalul de vânzări de vehicule Sumauto, parte a companiei media spaniole Vocento SA, a declarat pentru Reuters că vânzările de mașini cu vârsta peste 20 de ani au crescut cu 25% în Spania din iunie până în octombrie, în timp ce la cele cu vârsta peste 15 ani au crescut cu 16%.

Într-o analiză pentru Reuters, piața auto online AutoScout24, care deservește Austria, Belgia, Germania, Italia și Țările de Jos, a declarat că au crescut căutările pe internet de mașini mai vechi, din vară.

Datele au arătat, de exemplu, că din iulie până în septembrie, căutările online de vehicule cu vârsta peste 20 de ani au crescut cu 80% în Franța, 77% în Olanda și 59% în Belgia.

Directorul executiv al AutoScout24, Edgar Berger, spune că, deși „mobilitatea individuală” a devenit mai importantă pentru consumatorii de pe aceste piețe din cauza pandemiei, aceștia au devenit și mai precauți din cauza incertitudinii economice.

Însă cumpărătorii se feresc de vehiculele electrice second-hand, potrivit dealerului de ocazii OcasionPlus. Din cele 2.800 de vehicule pe care le are în prezent la vânzare, doar șase sunt electrice.

„Oamenii sunt îngrijorați de performanțele bateriilor pe termen lung și sunt reticenți să investească”, a spus directorul de marketing Fernando Rodriguez.

Alte efecte ale pandemiei de Covid:

Efectele pandemiei: Tinerii petrec cu până la 27% mai mult timp pe PC-uri

Efectele pandemiei și ale măsurilor de izolare: Numărul copiilor care trăiesc în sărăcie a crescut cu 150 de milioane

Efectele pandemiei: Care sunt multinaţionalele unde angajații nu se întorc la birou până în 2021 și unde se va lucra de acasă pentru totdeauna

Generaţia Covid: Cum afectează pandemia viaţa tinerilor adulţi din întreaga lume


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇