Primul tren electric nou din România, atacat cu pietre de localnici

Primul tren electric nou din România, atacat cu pietre de localnici

Primul tren electric nou cumpărat în România a intrat deja în reparații, după ce a fost atacat cu pietre de localnici când se întorcea de la centrul de testare.

Garnitura a fost avariată când se întorcea de la Centrul de Testare Făurei, după ce mai mulți oameni au aruncat cu pietre în ea în zona Periș, relatează stirileprotv.ro.

A fost afectată partea laterală a trenului, iar mai multe geamuri au fost sparte, o parte dintre ele fiind deja înlocuite, a precizat Petruș Ivănuș, manager de testare și garanție.

ADVERTISING

Trenul prezentat joi de producător are șase vagoane și dotări de ultimă generație, inclusiv încălzire în pardoseală.

Poate atinge o viteză maximă de 160 de kilometri pe oră.

Garnitura, cu o capacitate de 350 de locuri, se află în prezent teste și în curs de certificare, iar reprezentanții companiei spun că ar putea transporta primii călători până la finalului anului, pe rutele București – Constanța și București – Brașov.

Celelalte 36 de trenuri din lotul cumpărat de statul român de la producătorul francez Alstom urmează să ajungă în țară anul viitor.

ADVERTISING

Trenurile trebuie să parcurgă 10.000 de kilometri în rețeaua națională înainte de a intra în circulație.

Un nou început. Sosirea la București a primului tren electric achiziționat de ARF Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) informează că, în cursul acestei dimineți, a sosit în Gara de Nord primul tren electric Alstom Coradia Stream, fabricat în Polonia, care face parte lotul de 37 rame electrice interregionale de lung parcurs, din cadrul contractului de achiziție încheiat de Statul Român, prin ARF, cu furnizorul Alstom Ferroviaria SpA, în luna martie 2022.În următoarea perioadă, rama electrică RE-IR 102 va începe efectuarea testelor (statice și dinamice) și derularea formalităților legate de autorizarea extinsă, deoarece acest model de tren nu a mai circulat la noi în țară. După parcurgerea acestor etape, primele trenuri vor circula pe rutele București – Brașov și București - Constanța. De asemenea, în cursul anului 2024, pe măsură ce restul trenurilor Alstom vor fi livrate (după finalizarea producției și a tuturor procedurilor legale europene și naționale), se vor introduce noi servicii de transport, pe rutele magistrale electrificate ale României.Reamintim că valoarea totală a contractului pentru achiziția celor 37 unități electrice multiple și serviciile de mentenanță aferente acestora pentru o perioadă de 15 ani se ridică la un cost total de 2.421.771.878 lei, fără TVA, iar finanțarea proiectului este asigurată din Fonduri Europene Nerambursabile și din Bugetul de stat.#ARF#AlstomFerroviariaSpa#37detrenurielectricedelungparcurs#serviciupublicdetransportferoviar#Fondurieuropenenerambursabile#BugetdeStat

Publicată de ARF - Autoritatea pentru Reformă Feroviară pe Luni, 4 decembrie 2023

În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇