Povestea unui business care aduce luxul în inima naturii: cât costă și ce înseamnă vacanța la cort în condiții de cinci stele

Povestea unui business care aduce luxul în inima naturii: cât costă și ce înseamnă vacanța la cort în condiții de cinci stele
Glamping-ul, sau vacanța la cort în condiții de cinci stele, începe să aibă mare succes în România. Deși la început românii au fost sceptici, lucrurile încep să se schimbe în 2020, când pandemia i-a forțat pe oameni să caute vacanțe în aer liber, în condiții de maximă siguranță sanitară, dar și în standardele stabilite de cele mai luxoase vacanțe.

Ursa Mică Glamping Resort, aflat pe culoarul Rucăr-Bran, este unul dintre modelele de succes de pe piața autohtonă, dar care are în plus și o poveste captivantă.

Publicitate

”Îmbină principiile noastre de business, pe care ni le-am format în anii de experiență menționați cu pasiunile noastre legate de natură”, spune Alina Marinescu, manager Ursa Mică Glamping Resort, într-un interviu acordat SpotMedia.ro.

Când ați descoperit prima dată conceptul de glamping și ce v-a determinat sa îl aduceți pe piața românească?
Publicitate

Am descoperit conceptul de glamping în perioada de câțiva ani în care am locuit în Geneva, Elveția, iar anumite facilități ale resortului le-am descoperit în călătoriile noastre pe care le-am facut în toată lumea (de exemplu ciuberele le-am descoperit în Dolomiți, în Italia, sauna externă in Estonia) și am facut această imbinare, glamping cu facilități.

Elveția a fost a doua mea casă și apreciez această țară pentru principiile de business și de viață pe care le-am regasit acolo, pentru felul cum își respectă natura, locuitorii, pentru peisajele minunate și pentru felul cum se promovează.

Am considerat că România are un potential imens în ceea ce privește natura, peisajele minunate, cultura, tradițiile,  gastronomia, forța de muncă, ne-am imaginat cum ar fi să facem noi un glamping în România și ne-am apucat de treabă și de investit toate resursele într-un proiect în care să îmbinăm cunoștintele și experiența noastră de business și potențialul regăsit.

Discuțiile au pornit de la un vis personal, ne doream să ne desfășurăm activitatea și viața de familie în natură, însă pe măsura ce am dezvoltat proiectul s-a născut dorința noastră de a pune România pe harta glampingului internațional și dezvoltarea acestui concept, de altfel de turism, la noi în țară.

Foto: Facebook/Ursa Mică Glamping Resort
Cum ați ales locația pe care astăzi se află Ursa Mică?

Am construit inițial într-o altă locație și acolo am văzut exact ce anume înseamnă să construiești și să conduci un glamping.

Acolo am învățat „the hard way” că glampingul costă foarte mult să îl aduci la un standard care să satisfacă clienții, investitorii, mediul și natura.

Glampingul nu este doar despre a ridica corturile frumoase pe platforme, ci despre facilitățile pe care le oferi, despre respectul pe care îl ai față de natură, despre locație, infrastructura acesteia și ce pot face turiștii la locație și în zona respectivă.

Am învățat foarte multe și în cele din urmă am decis să închidem pentru a căuta o altă locație care să satisfacă pe termen lung proiectele noastre.

Locația actuala de pe Rucăr-Bran, la granița satelor Sirnea- Ciocanu, are o poveste în sine, o poveste frumoasă. Am găsit-o întâmplător, căutând în alte părți, alte terenuri. Treceam mereu pe lângă acest teren în căutarea altora.

Era afișat un panou cu „de vânzare”, zona având multe astfel de panouri.

Am fost curioasă despre acel teren, am fost descurajată inițial de cei care știau povestea terenului, spunându-mi că este un teren care are mai mulți moștenitori, unul dintre ei fiind plecat din România și că nu se vindea de mai bine de 10 ani, și chiar așa era.

M-am lăsat păgubașă în ziua în care am întrebat. Dar cum se spune, „noaptea este un sfetnic bun” și a doua zi m-am trezit și am spus că vreau să sun la acel număr de telefon.

Am sunat și am simțit de la prima convorbire că s-a creat o legătură frumoasă cu unul dintre proprietarii terenului.

Ne-am ințeles de minune și am așteptat timp de câteva luni să se finalizeze toate actele pentru a realiza achiziția, timp în care se putea întâmpla orice și acel teren să nu mai fie al nostru.

Multumim familiei Oncioiu, cei care ne-au vândut cu inima deschisă terenul pe care este astăzi Ursa Mică Glamping.

Înainte să luăm decizia de a-l cumpăra, soțul meu m-a rugat să mă odihnesc puțin pe acest teren (eram atunci însărcinată în 8 luni și jumătate și tot mergeam pe munți în căutare de terenuri) și să-i spun cum mă simt, ce energie are terenul, lucru neobișnuit, el fiind o persoana extrem de rațională. I-am confirmat că mă simt minunat și că il luăm și atunci am luat decizia de cumparare.

Pe scurt, cred ca acest teren a fost sa fie al nostru, mai mult a venit el la noi decât noi la el.

Foto: Facebook/Ursa Mică Glamping Resort
Care a fost investiția și în ce a constat ea?

Incă mai investim. Am ajuns la câteva sute de mii de euro, foarte multă muncă, energie și vreo 6 ani din viața noastră.

Investiția constă in teren, lucrări de infrastructură, restaurant complet echipat cu capacitate de 50 de locuri, 12 corturi mobilate si dotate cu sobă de încălzit, inclusiv elemente de siguranță (stingător de incendiu și senzor de fum), platformele corturilor, grupurile sanitare cu dușuri (cabine individuale), toalete și chiuvete, saună, ciubere, renovarea unei case tradiționale românești exact cum a fost construita de familia Oncioiu, panouri solare pentru energia electrică și apa caldă, proiectele arhitecturale, proiecte  de instalații pentru utilizarea rațională a resurselor naturale, în autorizații necesare, investiție în brand și în promovare.

La toată această investiție se adaugă cheltuielile operaționale și cheltuielile cu personalul.

Există și faza a doua a proiectului despre care vom vorbi la timpul potrivit, o lăsăm deocamdată surpriză.

Foto: Facebook/Ursa Mică Glamping Resort
În 2019 ați lansat primul concept de Pop-Up Glamping din Romania, Huzur Glamping. Ce înseamnă, mai exact, Pop-Up Glamping și ce oferă el? Nu în ultimul rând, unde îl găsim?

In 2016 am lansat primul glamping din România - Ursa Mică Glamping Resort. Tot din 2016 suntem unic reprezentant în România și Sud-Estul Europei al brandului de corturi de lux și accesorii CanvasCamp.

A venit firesc lansarea unui concept de Pop-Up Glamping în România, fiind inspirat tot din vestul Europei. L-am lansat in 2019 la Palatul Stirbey, unde am oferit experiența glamping pentru evenimentele care se desfășurau în cadrul Palatului. A fost un demers inovativ și foarte îndrăzneț și din partea noastră și a proprietarilor Palatului Stirbey, dar a ieșit foarte bine.

Huzur Glamping a fost prezent și la festivalul SummerWell și in general este destinat pentru locații și evenimente pe durată limitată și poate fi instalat oriunde.

Anul acesta căutăm o nouă locație și regândim businessul deoarece marile evenimente sunt deocamdată suspendate.

Foto: Facebook/Ursa Mică Glamping Resort

Cât costă o vacanță petrecută într-un astfel de camping de lux?

Resortul oferă o experiență prețioasă în mijlocul naturii (și nu doar cazare la cort),  glampingul beneficiind de 12 corturi cu vedere la Piatra Craiului, situate pe platforme de lemn, cu terasă proprie, încălzite cu sobă și dotate cu paturi cu saltele premium, perne, pilote, lenjerie, halate și prosoape, sisteme de siguranță (senzor de fum și stingător de incendiu), grupuri sanitare cu dușuri cu cabină individuală, toalete, chiuvete în care clientul va găsi tot ceea ce are nevoie pentru igienă (gel de duș, săpun antibacterian, prosoape de hartie etc.), o zonă de relaxare cu saună și ciubere cu apă fierbinte, parcare privată, restaurant - terasă acoperită, bar în care clienții sunt serviti de personalul Ursa Mică Glamping, biciclete mountain-bike de închiriat, ghizi pentru trasee montane sau de mountain-bike, pentru alpinism sau vizitarea peșterilor sau Cheilor din apropiere, zona fiind foarte ofertantă în trasee turistice spre Muntii Bucegi și Piatra Craiului.

Toate pachetele noastre sunt all – inclusive și cuprind:

·       Cazare în corturi complet echipate (cu sobă si lemne de foc, 4 paturi*);

·       Halate, prosoape, perne și plăpumi cu puf de gâscă, lenjerie de pat din satin și bumbac

·       Pensiune completa, 3 mese/zi: mic-dejun , prânz și cină în restaurantul nostru cu meniu fix, care nu se repetă de la o zi la alta. Mancarea este gătită, în special, în stil tradițional românesc.

·       Acces la saună, ciubere cu apă caldă și wireless (*În perioada pandemiei coronavirus, sauna este închisă până la indicațiile autorităților care vor decide deschiderea unor astfel de spații)

·       Parcare privată în cadrul proprietății Ursa Mică Glamping.

Prețul unui astfel de pachet all-inclusive se situează între 225 si 300 lei/noapte/persoană în funcție de perioadă.

Foto: Facebook/Ursa Mică Glamping Resort
Activați intr-o zonă turistică nouă pentru România, dar cu mare potențial în contextul COVID. Cum arăta piața de glamping până în 2020 și ce estimări aveți pentru acest an?

În 2016, când am deschis glampingul, multă lume a fost foarte încântată și uimită de noutatea conceptului, aveam câteva mii de apeluri pe zi, a trebuit să apelăm la un call center și ulterior am decis să ne punem la punct foarte bine și să trimitem clientul către informarea și cumpărarea în mediul online, având bineînțeles și suportul nostru pe email sau mesaje pe rețelele de socializare.

Însa am avut și oameni care ne-au condamnat că avem prețuri foarte mari, fiind obișnuiți cu ieșitul în natură la cort sau cu prețul per cameră și nu per pachet all inclusive cum oferim noi.

Turistii străini cunosc acest concept și îl apreciază foarte mult, apreciază foarte mult turismul acesta altfel, conectarea cu natura dar în același timp maximul de confort pe care poti sa il ai în natură: grupuri sanitare, un restaurant unde ești servit, mănânci mancare proaspătă și gustoasă, ai o gamă largă de băuturi de calitate, ai posibilitatea să ai o vacanță relaxantă dacă vrei să petreci timp pe terasa cortului, la restaurant și la zona de relaxare, să admiri priveliștea dar ai și posibilitatea de vacanță activă. De asemenea, apreciază și costul mult mai mic pentru glamping și facilități față de țările din vestul Europei care au astfel de glampinguri.

In România, prețurile noastre înca sunt comparate cu clasicul mers cu cortul, chiar cu cumpărarea unui cort, sau doar cu o simplă cazare într-un cort mai mare. Încă primim review de o stea de la oameni care nu ne sunt clienți pentru că li se pare că prețul este mare sau ne spun că avem prețuri ca în afară. Prețurile glampingurilor din afara țării sunt cu foarte mult peste noi, de cele mai multe ori trebuie sa adaugi o cifră în plus.

Anul acesta am observat însă rezultatul muncii noastre, oamenii ne-au vizitat (inițial timid) și au înțeles că noi nu oferim în acești bani o cazare la cort, sau un cort, ci că ne-am preocupat de detalii, primesc servicii bune, sunt serviți la masă, au mâncare gustoasă și proaspătă, au băuturi de calitate la bar, au ințeles că oferim o experiență cu servicii incluse și au început sa se reîntoarcă.

Estimarea noastră este că numărul nostru de clienți va crește considerabil anul acesta atât pe baza muncii noastre din ultimii ani, cât și pe fondul reorientarilor nevoilor si cerințelor oamenilor în domeniul turismului în contextul pandemiei coronavirus.

Este clar că din cauza pandemiei coronavirus oamenii vor prefera locații sigure în care majoritatea activităților se desfașoară în aer liber, în care există norme de prevenție și reguli foarte clare, în care igienizarea și dezinfectarea se face frecvent, în care nu există aglomerări și mulțimi de oameni, iar Ursa Mică Glamping este locul care îndeplinește perfect aceste criterii.

În contextul pandemiei, noi am instituit de la bun început reguli și norme clare de prevenție, acestea fiind în concordanță cu legea in vigoare. Am creat o pagină specială pe site-ul nostru în care am enumerat aceste reguli, clientul le primește odata cu confirmarea rezervării online.

Menționăm aici câteva: aplicația de check-in, check-out online, comanda la bar online, plata cu cardul, dezinfectarea și igeinizarea frecventă a tuturor spațiilor cu soluții pe baza de clor, oferirea de dezinfectant în toate zonele comune, proceduri specifice pentru fiecare departament, instruirea angajaților, informarea clienților înainte de sosire, panouri de informare în locație.

Ce planuri aveti pentru piața de glamping din România și pentru românii care vor alege anul acesta sa-și petreacă vacanțele în țară?

Ne-am dorit de la bun început să aducem acest concept în România și să îl dezvoltăm, de aceea am și decis să alegem ca partener pe CanvasCamp firmă cu renume excelent la nivel mondial.

Ne-am bucurat când alți antreprenori ne-au urmat drumul ( ne-am și întristat atunci când unii din ei au ales să se promoveze cu pozele noastre și a trebuit să ii somăm să le scoată) și am susținut cât am putut demersul lor.

Pe viitor vom susține dezvoltarea conceptului de glamping în România oferind corturile CanvasCamp, accesoriile și consultanță pentru toți cei care își doresc un proiect de glamping responsabil.

Pentru clienții noștri avem multe surprize, vom începe sa le oferim cât mai multe variante de a explora zona minunată în care suntem (de exemplu am început un parteneriat cu o companie care închiriază și oferă programe cu biciclete electrice), de a-și petrece timpul la noi, în natura, în confort, pentru relaxare sau pentru o vacanță activă, servicii noi, inedite. Le vom anunța pe paginile noastre de socializare și pe site-ul nostru.

De asemenea, dorim să încurajam turismul în timpul săptămânii și pachetele de o săptămână, așa cum este realizat turismul internațional care funcționează în felul acesta la un standard ridicat și cu rezultate foarte bune.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇