Am reprodus, printre altele, un coș de cumpărături din aprilie 2022. Diferența dintre atunci și acum a fost de 116 lei, pentru aceleași produse. Prețurile la alimente cresc, iar Călin Georgescu transformă nemulțumirea legată de asta în capital electoral.
- Susținătorii lui Călin Georgescu au ieșit în stradă pentru a boicota marile lanțuri de magazine care fac profit și nu-l declară. Și nici nu pun în rafturi produse românești.
- În realitate, după cum arată datele oficiale, hipermarketurile și-au declarat profitul, care, la nivelul anului 2023, a fost în jur de 3,5 miliarde de lei.
- Iar când vine vorba de produsele românești de dorul cărora au suferit soții Georgescu cât timp au locuit în străinătate, problemele sunt mai adânci și nu se rezolvă cu o simplă vizită la piață.
- Am comparat prețurile din ultimii trei ani pentru peste 20 de produse pe care le consum în mod constant, prin istoricul comenzilor din aplicația pe care o folosesc.
În ciuda bagatelizării mișcării de protest - filmarea pregătită până în cel mai mic detaliu cu soții Georgescu la piață, rememorând vremurile mai bune în care „pătrunjelul cu frunză mică” avea gust, faptul că susținătorii acestuia au venit în Piața Victoriei cu produse pe care să le vândă acolo, ori modul în care „bula” mai bună s-a organizat într-o mișcare de contraprotest, prin îndemn la afișarea steagului UE în timpul cumpărăturilor din marile magazine - problema de fond rămâne: alimentele sunt din ce în ce mai scumpe. Iar creșterea prețurilor nu poate fi rezolvată nici cu lacătul pus pe ușa marilor magazine, nici fluturând stegulețe în fața rafturilor.
Mișcarea de protest față de scumpirea alimentelor nu este o găselniță de-ale lui Călin Georgescu. În Croația, oamenii nemulțumiți de creșterile tot mai accentuate de preț, care le afectează în mod direct nivelul de trai, boicotează marile magazine de mai bine de-o săptămână. Iar mișcarea s-a răspândit și-n alte state din zona balcanică, precum Bosnia și Herțegovina, Muntenegru și Serbia.
Ori tocmai pe această nemulțumire tot mai accentuată - și total îndreptățită - pune accentul Călin Georgescu, care a înțeles mai bine cum să folosească nemulțumirea oamenilor în capital social.
Citeşte informaţiile integral in articolul publicat de PressOne