Nicușor Dan și-a numit șefa de cabinet administrator public al Bucureștiului. Cine e Diana Pungă

Nicușor Dan și-a numit șefa de cabinet administrator public al Bucureștiului. Cine e Diana Pungă

Nicușor Dan a numit-o pe Diana Pungă – șefa sa de cabinet de la Primăria Generală – în funcția de administrator public al Municipiului București. Anterior, în timpul mandatului Gabrielei Firea, funcția a fost ocupată de Sorin Chiriță.

Diana Pungă are 35 de ani și – din informațiile SpotMedia.ro - a fost membru USB (partidul fondat de Nicușor Dan și care s-a transformat, ulterior, în USR).

2021 vine cu discounturi de până la 50% la principalele categorii de produse și servicii de care afacerea ta are nevoie. Obține oferta AICI!

De asemenea, a fost unul dintre membrii activi ai Asociației Salvați Bucureștiul (ASB) fondată de Nicușor Dan în 2008. Această asociație există încă și luptă pentru salvarea patrimoniului construit din București și pentru împiedicarea exceselor urbanistice.

Din informații SpotMedia.ro, Diana Pungă a absolvit studii umaniste la Universitatea din București și are experiență în principal în marketing și în PR.

A fost implicată în proiectul ”Fără penali în funcții publice”, dar și în campaniile electorale ale lui Nicușor Dan. Chiar primarul general a declarat la un moment dat pentru Libertatea.ro că Diana Pungă i-a coordonat campania din 2020.

De asemenea, fostul consilier general USR Bogdan Stroe a menționat anterior, pe rețelele de socializare, că Diana Pungă i-a coordonat campania electorală din 2016.

Numită pe ascuns

Până la acest moment, Primăria Capitalei nu a publicat, pe site-ul său, un CV complet al Dianei Pungă, din care să reiasă clar unde a lucrat aceasta la privat, care este experiența în domeniul public și care este viziunea ei pentru București.

De fapt, momentan, numele Dianei Pungă nu este nici măcar menționat ca manager public. Iar instituția nu a emis niciun comunicat de presă referitior la această numire. SpotMedia.ro a aflat informația și PMB a confirmat-o, la solicitarea noastră.

De fapt, nici ceilalți membri din executivul PMB nu au CV-uri publicate pe site-ul instituției. În schimb, parte din ei fac parte și din conducerea companiilor municipale. Și au CV-urile publicate pe site-urile respectivelor societăți.

Managerul Bucureștiului pe timpul lui Firea

Anterior, în mandatul Gabrielei Firea, postul de managerul public al Municipiului București a fost deținut de Sorin Chiriță.

Acesta menționa în CV că a absolvit o facultate pivată de drept din Galați și una de Științe Economice la Oradea. De asemenea, Chiriță menționa că a făcut trei masterate: unul la Universitatea de stat Dunărea de Jos din Galați și două la universități private din București și Constanța.

Înainte să ajungă manager public, Chiriță lucrase la un centru și la un institut de dezvoltare, dar și la Asociația de Dezvoltare Sud-Est.

Iar din 2016 era președintele Consiliului de Administrație al RADET (care ulterior a falimentat, iar activitatea i-a fost preluată de compania municipală Termoenergetica SA).

De când are Bucureștiul manager public

Funcția de manager public a fost creată de Consiliul General al Municipiului București în urmă cu 3 ani, prin adoptarea hotărârii nr 53/2017.

În imaginea de mai jos puteți vedea care au erau, inițial, cerințele stabilite de consilierii generali pentru ocuparea acestui post.

Fragment scanat din hotărârea de CGMB prin care s-a înființat funcția de manager public al Municipiului București

Potrivit HCGMB 53/2017, primarul general este cel care îi deleagă atribuții administratorului public.

Până la acest moment, PMB nu a comunicat ce atribuții va avea Diana Pungă.

Viceprimarii lui Nicușor Dan și-au primit atribuțiile

În schimb, primarul general Nicușor Dan a decis ce direcții, servicii și administrații va coordona fiecare dintre viceprimari.

Astfel, din informațiile SpotMedia.ro, viceprimarul Stelian Bujduveanu (PNL), va coordona activitatea:

  • Direcției de Transporturi, cu excepția Serviciului de Autorizări Auto
  • Direcției de Patrimoniu, cu excepția spațiilor cu activitate medicală
  • Direcției de Urmărire Investiții din cadrul Direcției Generale Investiții
  • Serviciului Învățământ Turism din cadrul Direcției de Cultură, Învățământ și Turism
  • Administrației Străzilor București
  • Administrației Cimitirelor și Crematoriilor Umane
  • Administrației Lacuri, Parcuri și Agrement București (pe partea de patrimoniul al municipiului)
  • Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană București
  • Asociației Intercomunitară de Transport Public București
  • Asociației Intercomuntară pentru Deratizare, Dezinsecție și Dezinfecție București
  • Asociației de Dezvoltare Intercomunitară București Ilfov
  • Societății de Transport București

Viceprimatul Horia Tomescu (USR PLUS) va coordona activitatea:

  • spațiilor cu activitate medicală din administrarea Direcției de Patrimoniu
  • Administrației Spitalelor și Serviciilor Mediale București
  • Direcției de Mediu
  • activităților de învățământ din cadrul Direcției de Învățământ Turism
  • Direcției de Spații localtive și cu alte destinații
  • Centrului Prodeus
  • Centrului pentru Seniori
  • Clubului Sportiv Municipal București
  • Centrului Tineret al Municipiului București
  • administrarea spațiilor verzi din cadrul Administrației Lacuri, Parcuri și Agrement București
  • Centrul de Protecția al Plantelor.

Citește și:


Te invităm și pe pagina noastră de Facebook, unde vei găsi multe lucruri interesante, în plus față de site. Îți mulțumim că ne citești!