Mircea Turdean, Farmec: O criză testează un business, iar deciziile luate în acele momente definesc viitorul companiei

Mircea Turdean, Farmec: O criză testează un business, iar deciziile luate în acele momente definesc viitorul companiei

Cred că această criză poate apropia oamenii într-un scop comun

Mircea Turdean, CEO Farmec

Momentele în care românii căutau cu disperare dezinfectante și nu găseau nici măcar spirt în magazine a fost un moment de cumpănă la care marii producători români nu au rămas indiferenți.

Farmec este unul dintre primii care au reacționat la această nevoie stringentă atât a spitalelor cât și a românilor de rând, modificându-și linia de producție și facând donații de 47.000 de euro pentru cei aflați în linia întâi.

”Cred că asistența sistemului de sănătate este vitală în acest context și că această criză poate apropia oamenii într-un scop comun, cu care ne identificăm cu toții, acela de a reduce impactul COVID-19”, spune Mircea Turdean, Directorul General Farmec, într-un interviu acordat SpotMedia.ro, în care vorbeste despre motivele care l-au determinat să se implice în lupta împotriva noului coronavirus.

ADVERTISING

Cum v-a găsit criza COVID?

Pandemia COVID-19 ne-a proiectat pe toți într-o altă realitate cu care a trebuit să ne obișnuim – restricții sociale, noi reglementări sanitare, un nou mod de lucru și blocaje economice în toate domeniile.

În noul context, am fost nevoiți să ne adaptăm întregul business, de la comunicare și marketing, la cercetare și producție, având întotdeauna ca prioritate protejarea angajaților.

Astfel, am început prin implementarea unor măsuri preventive, precum informarea constantă a angajaților privind evoluția situației, asigurarea condițiilor de distanțare fizică și socială, igienă și protecție, posibilitatea de a lucra de acasă pentru departamentele unde este posibil și schimbarea orelor de program pentru a păstra un număr mic de persoane în birouri, implementarea conferințelor online ș.a. 

O altă măsură de siguranță a fost achiziționarea de termoscannere pentru a verifica temperatura angajaților la intrare. 

ADVERTISING
FĂRĂ SCURTĂTURI. Ajungem departe

Am continuat prin adaptarea producției la cerințele pieței, prioritizând fabricarea produselor pentru curățenie, a săpunurilor antibacteriene, a produselor pentru igienizarea mâinilor și a dezinfectanților, însă nu am resimțit schimbări majore, fiindcă noi aveam liniile necesare și know-how-ul pentru realizarea acestora.

Am acționat rapid, astfel încât în data de 20 martie am început producția a două noi produse igienizante pentru uz personal pe bază de alcool 70%: Loțiunea igienizantă pentru mâini și Gelul de igienizare pentru mâini. Concomitent, am inițiat măsurile pentru producția de biocide, iar în aprilie, după ce am primit avizele care atestă acțiunea virucidă, bactericidă și fungicidă a produselor, de la „Institutul Național de Cercetare-Dezvoltare Medico-Militară Cantacuzino”, am început producția de biocide pentru uz personal și profesional.

ADVERTISING

Astfel, am dezvoltat gama Dermofarm, care conține dezinfectanții pentru mâini și suprafețe pe bază de alcool etilic 80% v/v, creați special pentru unitățile medicale și alte spații în care se impune un grad ridicat de igienă.

Ce v-a determinat să vă implicați și să donați pentru cei din linia întâi?

Cred că asistența sistemului de sănătate este vitală în acest context și că această criză poate apropia oamenii într-un scop comun, cu care ne identificăm cu toții, acela de a reduce impactul COVID-19.

Farmec și-a manifestat solidaritatea cu persoanele care luptă în prima linie și, din acest motiv, am încercat să acționăm încă de la început, atât prin lansarea producției de igienizante și biocide, cât și prin implementarea de campanii de CSR.

Astfel, am dezvoltat campania #Oamenicufarmec, un manifest prin care le mulțumim celor din prima linie pentru lecția de frumusețe - frumusețea de a fi om în fiecare zi.

Totodată, am oferit ONG-urilor care ajută la combaterea pandemiei, organizațiilor partenere sau direct spitalelor atât suport financiar, cât și produse din portfoliu, precum dezinfectanți, igienizanți și produse de  îngrijire personală în valoare de aproximativ 47.000 euro.

Care a fost cea mai mare lecție pe care ați învățat-o în urma acestei crize?

O criză testează un business, iar deciziile luate în acele momente definesc viitorul companiei. Astfel, pentru a supraviețui într-o perioadă de criză, consider că cele mai importante atribute pe care un business trebuie să le aibă sunt flexibilitatea și adaptabilitatea.

Fiecare lider ar trebui să facă o analiză aprofundată a resurselor, a strategiei de producție și a serviciilor sale, pentru a se adapta la condițiile actuale ale pieței și a găsi noi oportunități de reprofilare sau de repoziționare, pentru a menține afacerea funcțională. 

Noi, de exemplu, am identificat nevoile cele mai mari în piață și ne-am readaptat liniile de producție pentru a satisface acele nevoi, respectiv fabricarea de biocide și prioritizarea anumitor produse de mare necesitate.

Am continuat cu crearea unui task force, care să gestioneze cât mai eficient producția de biocide: de la readaptarea liniilor de producție, la obținerea avizelor, a materiilor prime și a ambalajelor. 

Vom continua să analizăm schimbările din piață și să răspundem în timp real cerințelor și preferințelor consumatorilor.


În fiecare zi scriem pentru tine. Dacă te simți informat corect și ești mulțumit, dă-ne un like. 👇