IGPR a început luni acţiunea Speed care vizează să prindă şoferii care depăşesc viteza legală, în condiţiile în care un accident rutier din cinci este cauzat de acest factor.
În perioada 1 ianuarie – 9 aprilie 2023, doar din cauza vitezei excesive sau neadaptate la condiţiile de drum, au avut loc 183 de accidente rutiere grave, în urma cărora 81 de persoane au murit şi 145 au fost rănite grav.
19,2% din totalul accidentelor grave a avut viteza drept cauză generatoare.
Aşadar, în perioada 17–23 aprilie 2023, conform Programului Operațiunilor Europene 2023 al Organizaţiei Poliţiilor Rutiere din Europa (ROADPOL), va fi desfășurată acțiunea Speed, informează IGPR.
Pe 21 aprilie, va avea loc operațiunea Speed Marathon, când toți polițiștii rutieri vor acționa cu prioritate pentru depistarea celor care depășesc viteza legală, folosind toate echipamentele de supraveghere a traficului rutier și măsurarea vitezei de deplasare a autovehiculelor din dotarea Poliției Române.
În România, viteza maximă admisă în localități este de 50 sau 70 km/h, cu acordul administratorului drumului public, respectiv 90/100 km/h în afara localităților, 120 km/h pe drumurile expres și 130 km/h pe autostrăzi, aminteşte Poliţia.
România continuă să aibă cele mai multe decese în accidente rutiere din UE. În 2022, cele mai sigure drumuri rămân în Suedia (21 decese cauzate de accidente rutiere la un milion de locuitori), Danemarca (26) şi Irlanda (31). De cealaltă parte, România (cu 86 de decese cauzate de accidente rutiere la un milion de locuitori - aici însă intră accidentele din orice cauză rutieră, nu numai viteza) a înregistrat cea mai ridicată rată a mortalităţii, fiind urmată de Bulgaria (78) şi Croaţia (71). Media UE a fost de 46 de decese la un milion de locuitori.